Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chevrolet Captiva - Zbyt wysokie napięcie ładowania

Pawelel123 21 Jul 2017 21:21 4419 22
  • #1
    Pawelel123
    Level 8  
    Witam serdecznie
    Posiadam Chevroleta Captiva 2011r
    Tak jak w tytule mam problem ze zbyt wysokim napięciem ładowania. Auto jest już u trzeciego mechanika i żaden nie może sobie poradzić z problemem. Otóż napięcie ładowania jest 14,8V, odrazu po odpaleniu wyskakuje błąd Zbyt wysokie napięcie ładowania i zapala się kontrolka Check oraz kontrolka ładowania. Pierwszy mechanik zawiózł alternator na zakładu zajmującego się naprawą alternatorów, jednak tam stwierdzili, że alternator i regulator napięcia są sprawne. Następnie zaprowadziłem auto do drugiego mechanika, ten mimo wszystko postanowił wymienić alternator na używany pochodzący ze sprawnego auta, niestety i to nie pomogło. Zaprowadziłem do trzeciego mechanika, ale i ten załamuje ręce.
    Czy ktoś wie w czym może tkwić problem ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Naszła mnie jeszcze jedna myśl, czy może być tak, że ktoś wymienił żarówkę od kontrolki ładowania, włożył mocniejszą (o innej oporności) niż powinna być i to powoduje że prąd wzbudzenia alternatora jest mocniejszy ?
  • #2
    eurotips
    Level 38  
    A nie wymieniłeś przypadkiem akumulatora ?
    może masz same szkło w środku zamiast ołowiu, tak jak u mnie się okazało po otwarciu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3334769.html
  • #3
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Pawelel123 wrote:
    Posiadam Chevroleta Captiva 2008r


    A wiesz chociaż jaki masz tam silnik czy gnojopęda czy benzynkę?

    Dodano po 50 [sekundy]:

    Pawelel123 wrote:
    Naszła mnie jeszcze jedna myśl, czy może być tak, że ktoś wymienił żarówkę od kontrolki ładowania, włożył mocniejszą (o innej oporności) niż powinna być i to powoduje że prąd wzbudzenia alternatora jest mocniejszy ?


    To już lepiej nie myśl.
  • #4
    Pawelel123
    Level 8  
    eurotips wrote:
    A nie wymieniłeś przypadkiem akumulatora ?
    może masz same szkło w środku zamiast ołowiu, tak jak u mnie się okazało po otwarciu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3334769.html

    Nie wymieniłem akumulatora, chyba że zrobił to poprzedni właściciel. Kupiłem samochód z taką wadą, a sprzedawa twierdził, że tylko szczotki w alternatorze padły i opuścił mi z ceny na wymianę szczotek. Ewidentnie wsadził mnie na minę.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Pawelel123 wrote:
    Posiadam Chevroleta Captiva 2008r


    A wiesz chociaż jaki masz tam silnik czy gnojopęda czy benzynkę?
    Dodano po 50 [sekundy]:
    Pawelel123 wrote:
    Naszła mnie jeszcze jedna myśl, czy może być tak, że ktoś wymienił żarówkę od kontrolki ładowania, włożył mocniejszą (o innej oporności) niż powinna być i to powoduje że prąd wzbudzenia alternatora jest mocniejszy ?


    To już lepiej nie myśl.

    Silnik 2.0D
    Czyli moje rozumowanie jest zupełnie błędne? Szukałem różnych informacji w internecie i chciałem się dowiedzieć czy jest taka możliwość.
  • #7
    eurotips
    Level 38  
    Pawelel123 wrote:
    Nie wymieniłem akumulatora, chyba że zrobił to poprzedni właściciel. Kupiłem samochód z taką wadą, a sprzedawa twierdził, że tylko szczotki w alternatorze padły i opuścił mi z ceny na wymianę szczotek. Ewidentnie wsadził mnie na minę.


    No to podstaw akumulator, jak stary ma dużą rezystancję wewnętrzną to mogą występować szpilki które oszukują układ detekcji napięcia ładowania. Najlepszy jednak byłby oscyloskop i popatrzeć co tam się dzieje.
  • #9
    Pawelel123
    Level 8  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Czy do regulatora dochodzą 2 czy 3 przewody i zmierz na nich napiecie.

    Do alternatora dochodzą 2 przewody pomarańczowy i szary.
    Napięcie na pomarańczowym: 1,3V gdy jest przykrecony kluczyk, gdy odepne wtyczkę przy alternatorze zmienia się na 4,5V, na odpalonym silniku 3,2V.
    Napięcie na szarym: po odpaleniu silnika skacze pomiędzy 4,4-4,8V
    Dodano po 2 [minuty]:
    andrzej20001 wrote:
    https://www.czesciauto24.pl/lucas-electrical/7841000
    tam siedzi normalne delco opla . One pakuja 14,8V. Podłozyłbym akumulator inny na próbę z innego auta.
    http://www.bendiks.com.pl/index.php?action=68
    lub soft ecu/licznika silnika głupieje.
    trochę teorii:
    http://oljeep.com/AltTheory17/AlternatorTheoryVersion17R1.htm

    Podłożyłem akumulator z innego auta, niestety dalej jest to samo. Napięcie ładowania na drugim akumulatorze 14,8-14,9V. Gdy dałem gazu to napięcie skoczyłódź do 15,7V

    Dodano po 41 [minuty]:

    Auto jest z 2011 roku dopiero teraz zobaczyłem jaką głupotę napisałem. Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd, poprostu wczoraj wieczorem byłem już zmęczony tym samochodem
  • #11
    Pawelel123
    Level 8  
    andrzej20001 wrote:
    http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis0808/EN/documents_2007/captiva/sm-c/7C2_1E1.en.html
    znalazłem :) altek jest sterowany ecu silnika. Raczej problem jeśli nie z przewodami(ciągłość) to z ecu.

    Sprawdziłem miernikiem ciągłość przewodów pomiędzy alternatorem a sterownikiem, tam jest wszystko w porządku.
    Udało mi się zdobyć schemat instalacji alternatora pasujący dokładnie do mojego samochodu.
    Na zdjęciu O01 to alternator, O02 rozrusznik, B66 Elektroniczny czujnik akumulatora.
    Czy jest możliwość, że padł ten czujnik akumulatora i przez to jest tak wysokie ładowanie?
  • #12
    andrzej20001
    Level 43  
    Wszystko można sprawdzić ale raczej tylko testerem fabrycznym. Możliwe że to taki IBS jak w BMW.
  • #13
    Pawelel123
    Level 8  
    andrzej20001 wrote:
    Wszystko można sprawdzić ale raczej tylko testerem fabrycznym. Możliwe że to taki IBS jak w BMW.

    Dowiedziałem się że czujnik został już wymieniony przez poprzedniego mechanika. Także, czujnik też chyba odpada. Ciągłości przewodów też posprawdzane.
    Nurtuje mnie pytanie dlaczego świeci się kontrolka ładowania. Czy nie powinna się świecić tylko wtedy gdy nie ma ładowania lub jest zbyt niskie?

    Dodano po 45 [minuty]:

    A czy w tym samochodzie napięcie ładowania do 15,5v nie jest normą?
    Może ładowanie jest w normie a przyczyna świecącej kontrolki od ładowania tkwi gdzie indziej.

    Dodano po 3 [godziny] 18 [minuty]:

    Na etykiecie akumulatora jest data produkcji 06-2017 więc niedawno był wymieniony. W nowych autach przy wymianie trzeba wpisać kod BEM do sterownika , czy możliwe że ktoś nie wpisał tego kodu wymiajac akumulator i to jest przyczyną problemów?
  • #14
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ta naprawa to farsa w najgorszym wydaniu.

    Z alternatora wychodzi sygnał obciążenia i kontrolka i to wszystko.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pawelel123 wrote:
    Auto jest z 2011 roku dopiero teraz zobaczyłem jaką głupotę napisałem


    Pozatym nie wiesz z którego roku masz auto?
  • #15
    Pawelel123
    Level 8  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Ta naprawa to farsa w najgorszym wydaniu.

    Pawelel123 wrote:
    Auto jest z 2011 roku dopiero teraz zobaczyłem jaką głupotę napisałem


    Pozatym nie wiesz z którego roku masz auto?

    Byłem już tak zmęczony tym autem, że przez pomyłkę podałem rocznik swojej drugiego auta.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Ta naprawa to farsa w najgorszym wydaniu.

    Z alternatora wychodzi sygnał obciążenia i kontrolka i to wszystko


    Jednak to nie jest takie proste jak Ci się wydaje.
    Alternator jest sterowany przez ECM, więc obydwa przewody od alternatora idą do sterownika ( żaden z nich nie idzie do kontrolki). Gdy ECM wykryje napięcie poniżej 11V lub powyżej 16V wysyła komunikat GMLAN o zapalenie kontrolki. I taki sam przypadek jest gdy BCM wykryje ładowanie poniżej 11V lub powyżej 16V tak samo zapala się kontrolka.
    Ładowanie w moim samochodzie jest na poziomie 14,7-14,8 a kontrolka cały czas świeci. Wydaje mi się że problem może tkwić w ECM lub BCM
  • Helpful post
    #16
    eurotips
    Level 38  
    GMLAN -single wire CAN
    czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji.
    Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę.
    Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym albo nowym "przeszklonym" akumulatorze może być właśnie napięcie ładowania 15V przy znikomym prądzie.

    A co się dzieje jak włączysz na maksa wentylator dmuchawy i ogrzewanie tylnej szyby? da się w ogóle włączyć ?
  • #17
    Pawelel123
    Level 8  
    eurotips wrote:
    GMLAN -single wire CAN
    czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji.
    Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę.
    Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy agonalnym stanie akumulatora może być właśnie napięcie ładowania 15V przy znikomym prądzie.

    Naprawdę podmieniłem akumulator, lecz nie przyniosło to żadnej zmiany, chyba, że akumulator w drugim samochodzie także jest wadliwy, lecz nie miałem z nim nigdy problemów.
  • Helpful post
    #18
    eurotips
    Level 38  
    Może być jeszcze tak że wszystko jest sprawne tylko wymaga prawidłowego zakodowania, w tym roczniku nie ma tak łatwo że coś podmienisz i gotowe, ASO z torbami by poszło przy takiej polityce.
  • #19
    Pawelel123
    Level 8  
    I jeszcze jedno, kontrolka ładowania zapala się odrazu po przekreceniu na pierwszą pozycję stacyjki i świeci się wyłącznie ona, przekrecam na drugą pozycję zapalają się wszystkie i po odpaleniu gasną i zostaje swieciaca się cały czas kontrolka ladowania.

    Dodano po 1 [minuty]:

    eurotips wrote:
    Może być jeszcze tak że wszystko jest sprawne tylko wymaga prawidłowego zakodowania, w tym roczniku nie ma tak łatwo że coś podmienisz i gotowe, ASO z torbami by poszło przy takiej polityce.

    Masz na myśli ten kod BEM z akumulatora?
  • #20
    eurotips
    Level 38  
    Możesz mieć cały alternator wymieniony.
    Odżałuj tą stówę na podpięcie fabrycznego testera.
    I w żadnym aucie nie ma tak że wszystkie lampki gasną po odpaleniu silnika,
    nie ma nawet takiej opcji aby lampka airbagów gasła razem z czymś innym,
    pewno nie przyjrzałeś się dokładnie co gaśnie jeszcze na przekręconym kluczyku a co już po rozruchu.
  • #21
    Pawelel123
    Level 8  
    eurotips wrote:
    Możesz mieć cały alternator wymieniony.
    Odżałuj tą stówę na podpięcie fabrycznego testera.
    I w żadnym aucie nie ma tak że wszystkie lampki gasną po odpaleniu silnika,
    nie ma nawet takiej opcji aby lampka airbagów gasła razem z czymś innym,
    pewno nie przyjrzałeś się dokładnie co gaśnie jeszcze na przekręconym kluczyku a co już po rozruchu.

    Nie gasną wszystkie równocześnie, w różnych odstępach, chodziło mi tylko o to że lampka ładowania zapala się już na pierwszej pozycji
    Taki fabryczny tester znajduje się tylko w ASO?
  • Helpful post
    #22
    seat21
    Level 28  
    szukaj kogoś z techem2
  • Helpful post
    #23
    sebap
    Level 41  
    Op-Com też może być.