Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E38 728i - Uszkodzenie alternatora - zakłócenia w radiu, pisk w głośnikach.

RsNeo 21 Lip 2017 21:49 687 7
  • #1 21 Lip 2017 21:49
    RsNeo
    Poziom 19  

    Witam mam dość spory problem z moim autem a jest to BMW E38 z silnikiem 2.8L z 1998roku i alternatorem firmy Bosch.

    Problem objawia się iż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania akumulatora radio zaczyna słabo odbierać stacje oraz pojawia się pisk w głośnikach który zmienia częstotliwość wraz z wzrostem obrotów silnika. Miernik unit ut71d na pomiarze TrueRMS pokazuje idealnie 14,34v i częstotliwość około 1khz czyli podobnie jak oscyloskop.
    Wykonałem pomiar oscyloskopem na zacisku alternatora i wygląda on tak:

    VIDEO00...mp4 Download (79.05 MB)

    Widać tu duże skoki w okolicy 1khz i taki tez dzwiek prawdopodobnie słyszę w radiu jako szum lub pisk w głośnikach .
    Co może być przyczyną takiego zachowania ?
    Regulator napięcia czy może uszkodzona dioda w mostku prostowniczym ?
    Problem jest taki iż oryginalny regulator do tego alternatora to koszt około 800zł stąd moje pytanie czy to na pewno on jest problemem ? Bo zakup mostka prostowniczego jest niewielki ale demontaż i montaż jest kłopotliwy.
    Z góry dziękuję za pomoc osób bardziej obeznanych ode mnie.

    0 7
  • #2 22 Lip 2017 14:45
    paszczakq
    Poziom 21  

    Pojawiło się tak nagle ? Bardziej obstawiam kondensatory w radiu .Bo wysychają jednak .

    0
  • #3 22 Lip 2017 22:30
    RsNeo
    Poziom 19  

    Taki samochód już kupiłem.
    Dziś włożyłem radio do auta żony i tam wszystko gra ładnie i normalnie. A jej radio włożyłem do BMW i też gra źle a u niej dobrze.

    0
  • #4 23 Lip 2017 10:47
    Megawe
    Poziom 30  

    Do kupienia są filtry przeciwzakłóceniowe na przewód zasilający.
    Sprawdź czy zakłócenia przechodzą na radio w drugim samochodzie stojącym obok.

    0
  • #5 25 Lip 2017 10:57
    paszczakq
    Poziom 21  

    To już sprawdzał i to nie wina radia . Posprawdzać kable masowe silnik-karoseria , karoseria-akumulator . Używany alternator do 2.8 150 zł kosztuje . Te za 300-400 chinczyki to sobie odpuściłbym .

    Sprawdź oscyloskopem w samochodzie żony czy też masz taką szpilkę 1 khz .I tej samej amplitudy . Ona raczej będzie bo wynika z pracy alternatora .

    Radio znaczy się ten panel z przodu masz z wbudowanym wzmacniaczem ? Bo są wersje że z przodu jest panel a reszta w bagażniku i wtedy należy szukać tam problemu .

    0
  • #6 26 Lip 2017 23:02
    RsNeo
    Poziom 19  

    Radio mam oryginalne ale na próbę włożyłem radio z renault i jest to samo.
    Całe pytanie składa się na to czy na wykresie z oscyloskopu który podałem te "skoki" napięcia to normalne ?
    Bo jeśli nie to po prostu wymienię alternator i będzie po problemie.
    Jestem w stanie zapłacić za nowy oryginalny alternator firmy Bosch, kwestia tego bym po prostu "nie wyrzucił pieniędzy w błoto" niepotrzebnym zakupem.


    ----- EDIT -----

    Dziś zmieniłem alternator na nowy ze sklepu Bosch (nie chińczyk) i niestety problem dalej pozostał.
    Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

    Testowałem radio i podłączyłem je przy samym akumulatorze w bagażniku i grało poprawnie żadnych pisków czy szumów. Czy jakieś moduły które są w pobliżu radia pod deską to jest wyświetlacz komputera BC oraz panel klimatronika mogą dawać taki efekt ?

    0
  • #7 13 Gru 2017 20:37
    pawcio1979
    Poziom 16  

    Rozwiązałeś problem?
    Próbowałeś też pociągnąć bezpośrednio kable zasilania od akumulatora do radia zamontowanego na swoim miejscu?

    0
  • #8 13 Gru 2017 21:45
    paszczakq
    Poziom 21  

    Zbadaj oscyloskopem czy taką szpilkę 1 khz masz reż na akumulatorze . Sprawdź reż co dociera do radia . Może przy radiu się coś jeszcze pojawia . Czy na magnetofonie lub Cd jest to samo ? Masz pokładowy telefon ?

    0