Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai X3 94r - Nie zawsze chce odpalić

ddamianekk18 22 Lip 2017 12:09 393 7
  • #1 22 Lip 2017 12:09
    ddamianekk18
    Poziom 11  

    Witam, mam problem z moim hyundaiem od pewnego czasu ma kaprysy żeby odpalić, tzn czasem pali na dotyk a czasem piłuje piłuje i nic, bywa też tak jak by go coś przytrzymywało lub jak by akumulator był zbyt słaby tzn kręci i nagle go wstrzymuje a po chwili znowu normalnie kręci rozrusznik.
    Z rzeczy które wymieniłem to kable, świece, uszczelka pod pokrywą bo lało mi do świec na cewkę itp, filtr powietrza, cewkę dokładnie umyłem i sprawdziłem pod kontem pęknięć ale nic nie zauważyłem.
    Jeśli ktoś miał by jakieś pomysły to był bym bardzo wdzięczny, z góry dziękuje za pomoc.

    Zapomniałem jeszcze dodać, że gdy silnik już zapali to pracuje wzorowo, mocy też nie traci.

    0 7
  • Sklep HeluKabel
  • #2 22 Lip 2017 15:23
    g107r
    Poziom 33  

    Iskrę po ciemku sobie sprawdź, czy coś się nie błyska na przewodach, cewce.
    Z tego co opisujesz to rozrusznik, akumulator do sprawdzenia, oraz przewody je łączące poczynając już od klem. Jak

    ddamianekk18 napisał:
    czasem piłuje piłuje i nic
    to słabe kręcenie rozrusznikiem.
    Gdy kręci jak szalony, to zapewne coś ze sterowaniem silnikiem - zapłonem/iskrą, dawkowaniem paliwa, układ zapobiegający nieuprawnionemu odpaleniu - jak immobiliser, czy alarm. Tu prócz wady alarmu, chyba mógłby pomóc odczyt błędów sterownika silnika.

    Najłatwiej chyba podstawić 100% pewny akumulator i poczyścić, dokręcić przewody przy rozruszniku i akumulatorze. Rozrusznik potrzebuje ze 100A prądu do rozbujania silnika, i straty na łączeniach mogą powodować różne kręcenie rozrusznikiem - oczywiście gdy ten jest jeszcze sprawny, a z 94r może być na wykończeniu. O akumulator nie pytam, dzisiaj działanie nowych przez 2-3 lata, to potrafi być nawet niezły wynik :( Mnie niedawno padł 3 letni...

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 22 Lip 2017 16:43
    ddamianekk18
    Poziom 11  

    Akumulator jest sprawny bo rozrusznik kręci bez problemu, tylko czasem jak by go zatrzymywało ale mniejsza o to, głównie chodzi mi o to czemu samochód nie zapala. Kable są nowe nie mają przebicia po za tym gdyby było przebicie to by przerywał/szarpał pod czas jazdy.
    Alarmu nie mam immo też na szczęście brak.

    0
  • #4 22 Lip 2017 17:46
    sebap
    Poziom 40  

    Skoro coś zatrzymuje rozrusznik to bezwzględnie jest on do naprawy. Naprawisz go i nie będzie palił - wtedy będziesz myślał dalej.

    0
  • #5 22 Lip 2017 18:48
    g107r
    Poziom 33  

    ddamianekk18 napisał:
    Kable są nowe nie mają przebicia po za tym gdyby było przebicie to by przerywał/szarpał pod czas jazdy.
    Teoretycznie tak, praktycznie różnie z tym bywa. Jak miałem uno, to kable lubiły rosieć od porannej wilgoci i czasem z trudem zapalał, po przeschnięciu było wszystko ok... No, rosa z rana jak po deszczu, mimo że ciepło. A że nowe to dzisiaj nie argument, tylko przyczynek do dyskusji co kupić by nowe było sprawne i na długo starczyło.
    Gdy przystaje podczas odpalania, to skupiłbym się na prawidłowym zapłonie w tym momencie, może iskra idzie za wcześnie i mu się odbija cofając, hamując silnik, i rozruszniku, on musi kręcić cały czas z tą samą prędkością - czyli nie zwalniać.
    Co z tym rozrusznikiem, stare krótkie szczotki już tak mocno nie dolegają do komutatora wirnika, a pył po nich może je także blokować. Tam naprawdę działają duże prądy i jakiekolwiek straty w zasilaniu odbiją się na mocy rozrusznika. Szczotka styka się na powierzchni ok 0,5cm2 nie bez przyczyny. Tu nawet luźny rozrusznik może zwalniać, bo masę, minus z aku bierze swoją obudową z silnika.

    Odpalając korzystasz głównie ze statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu ustawionego rozrządem, jak mniemam w Twoim przypadku, na wale korbowym i/lub wałku rozrządu. Podczas jazdy sterownik silnika steruje już dynamicznie, korygując ten kąt w miarę możliwości, i na oko może wydawać się że jest ok, ale, ale pewnie nie jechałeś jeszcze innym accentem żeby przyrównać go do swojego ?? Bo już widziałem taki post, "Mój jeździł dobrze, dopóki nie przejechałem się autem kolegi, co mu dolega ?" :) Nie bardzo wiem jak tu sterownik rządzi iskrą przy odpalaniu, może mądrzejsi koledzy mnie naprostują, ale iskra skądś się bierze w odpowiednim momencie.
    Paliwo ? Za dużo zadławia, zalewa silnik, i zapewne by waniało benzyną, za mało, raczej nie będzie przeszkadzać w kręceniu.
    sebap napisał:
    Skoro coś zatrzymuje rozrusznik to bezwzględnie jest on do naprawy
    Plakiem nie raz zatrzymałem, wyhamowałem rozrusznik. Ponowne włączenie rozrusznika to chyba wyłączenie stacyjki i ponowne jej włączenie do pozycji start rozrusznika, bo jest blokada w stacyjce > włączamy znowu zapłon, sterownik silnika, i nie wiem czy nie naciągam faktów pod tezę :)
    ------
    Możesz zrobić jakąś diagnostykę, czy wszystko w sferze przypuszczeń i fantazji ?
    Jaki to silnik ? Może po silniku ktoś będzie miał więcej propozycji co do typowych przyczyn i rozwiązań.
    Rozrusznik już wiesz, tego silnika o mocy w okolicach 1KW byle co nie spowolni, zresztą przytrzymywanie to chyba nie zatrzymanie, a jak kręci - a nie udaje, to nawet z mniejszymi obrotami powinien się odzywać i palić, chyba że wtedy nie ma iskry/paliwa - w odpowiednim momencie.
    No i oczywiście lpg nie posiadasz ?

    0
  • #6 23 Lip 2017 17:01
    ddamianekk18
    Poziom 11  

    sebap napisał:
    Skoro coś zatrzymuje rozrusznik to bezwzględnie jest on do naprawy. Naprawisz go i nie będzie palił - wtedy będziesz myślał dalej.

    Doskonale wiem, że nie będzie palił bo głównie o to mi chodzi a nie o to co mi wstrzymuje rozrusznik, bo jak już wcześniej wspominałem rozrusznik czasem działa dobrze i kręci jak powinien a samochód i tak nie odpala.
    Cytat:
    g107r
    1.3 Benzyna bez LPG.

    0
  • #7 23 Lip 2017 17:58
    g107r
    Poziom 33  

    Jak to dzieje się dość regularnie, to sprawdź sobie czy wtedy masz iskrę i pracuje pompa paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Prawdopodobnie masz brak zasilania, jak podczas kręcenia nawet silnik nie chce dać znaku że miałby ochotę zapalić.
    Pompa może włączać się po przekręceniu stacyjki na zapłon na kilka sekund. Następnie już gdy kręcisz silnikiem, gdy sterownik otrzymuje sygnał z czujnika położenia wału. Do tego silnika co mam, pompa działa już po włączeniu zapłonu, powinna.
    Zasila ją i wtryskiwacze przekaźnik. Także sterownik dostaje napięcie z tego przekaźnika. Przekaźnik zasilasz ze stacyjki, i jedynie te gmeranie kluczykiem podczas rozruchu, włącz/wyłącz możesz sobie przemyśleć.
    Później jak dobrze działa, to pewnie inną elektrykę można wykluczyć.

    Czy wtryskiwacz pracuje przekonasz się wpinając diodę LED 12V we wtyczkę zamiast wtryskiwacza. Dioda ma + i -, także trzeba ją odpowiednio włożyć, lub żaróweczka, ale będzie słabo widać, impulsy są króciutkie.
    Podobnie można by sprawdzić cewkę, pin 3 to 12V, 1 i 2 sygnał masy ze sterownika silnika. Lub świeca w przewód, gwintem do masy i patrzysz czy się błyska iskra. Może kopnąć.

    Ile KM/KW ma ten silnik ? Mam tylko do niby 84/62 czyli najmocniejszy z tego co mi się tu pokazuje.
    Inaczej to diagnostyka kompem, czego mu brakuje do odpalenia.
    Poszukaj sobie czy samemu nie odczytasz błędów, stare auta miały tę możliwość. Może coś pamięta, a może nie, ale bez podłączonego komputera podczas niepalenia może się nie obejść.

    0
  • #8 23 Lip 2017 20:37
    ddamianekk18
    Poziom 11  

    1.3 i GLS (75KM). Gdzieś kiedyś był filmik jak odczytać kody błyskowe, ale jest to nie zbyt wytłumaczone a nie chce sobie kompa uszkodzić źle wpinając zworkę,
    Opisz mi dokładniej jak tą cewkę mam sprawdzić.

    0