Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Power Banki 300Ah już w sprzedaży

gulson 22 Jul 2017 12:29 12084 38
Testo
  • Power Banki 300Ah już w sprzedaży
    Przedstawiam Wam jedyne w swoim rodzaju power banki o pojemności 300Ah (300000mAh). Dodam, że średnia pojemność akumulatora w aucie miejskim to z 50Ah. Ale już teraz możesz wziąć power bank 300Ah do kieszeni za jedyne 70zł ;) Może trzeba zacząć montować te innowacyjne power banki w naszych polskich samochodach elektrycznych? :)

    Źródło:
    https://www.reddit.com/r/electronics/comments...00_amp_hour_power_bank_something_doesnt_seem/

    Cool? Ranking DIY
    About Author
    gulson
    System Administrator
    Offline 
    Twórca portalu elektroda.pl od roku 1999. Zajmuje się opieką portalu, od czasu do czasu publikując tutaj ciekawostki i felietony. Interesuje się wszystkim, co jest związane z nowymi technologiami. Z wykształcenia technik elektronik, inżynier i magister informatyki po Politechnice Łódzkiej.
    gulson wrote 23044 posts with rating 3121, helped 72 times. Been with us since 2001 year.
  • Testo
  • #2
    yes2mike
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Komentarze jak zawsze dają radę :D
    Zielone wskaźniki laserowe o mocy rzędu 10-50W też już są!
    Zasilane ogniwem 1.4Ah oczywiście. Hehe.
  • Testo
  • #3
    TechEkspert
    Editor
    Ciekawe czy to fizycznie możliwe aby kiedyś takie powerbanki 300Ah były dostępne.
    Pomijając literówkę (celową lub nie), to całkiem fajny powerbank, wskaźnik naładowania, cztery wyjścia USB, prąd wyjściowy 2.1A, latarka, akumulator 3Ah, mógłby jeszcze mieć np. ładowanie solarne.
  • #4
    jdubowski
    Tube devices specialist
    TechEkspert wrote:
    Ciekawe czy to fizycznie możliwe aby kiedyś takie powerbanki 300Ah były dostępne.


    Możliwe. Przecie możesz połaczyć 5 akumulatorów 60Ah ;)
    Oczywiście mobilnosć to będzie miało porównywalną do taczki (jeśli dodasz kółko...) ;)
  • #5
    TechEkspert
    Editor
    Hehe, no tak, jeżeli nie weźmiemy pod uwagę wymiarów i masy typowego power banku to faktycznie można zastosować nawet akumulatory kwasowe od ciężarówki 12V/100Ah (nawet więcej Wh niż przy Li-ion 3.6V) i wtedy wystarczą tylko trzy sztuki a i nawet ich wymiary ułatwią budowę czegoś na kształt taczki :)
    Jeżeli kiedyś taki PB o parametrach jak na zdjęciu pojawi się w sklepie to będzie to dzień gdy skończą się problemy z akumulatorami w samochodach elektrycznych ;)
  • #6
    gulson
    System Administrator
    Taka ciekawostka w modelu S Tesla, bateria 85kWh - tak się podaje, aby łatwiej było zrozumieć dla konsumenta posiada 7104 indywidualnych cel, każda cela to Panasonic 3,6V 3400mAh.
    74 cele są połączone równolegle, dzięki temu pojemność każdej grupy to 230Ah.
    A następnie te grupy są połączone szeregowo po 96, co zwiększa nam napięcie do 403V.
    Czyli mamy akumulator 403V i 230Ah + system monitoringu. W zasadzie nic specjalnego, i nic czego samemu nie można zrobić lub kupić, zdjęcia:
    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pics-info-inside-the-battery-pack.34934/

    W ogóle wbrew pozorom samochody elektryczne to dość proste i mało awaryjne konstrukcje. Dlatego być może w naszej rodzimej motoryzacji, która została całkowicie wyprzedana i okradziona z technologii, będzie łatwiej wystartować z samochodami elektrycznymi niż kupować patenty i technologie silników spalinowych.
  • #8
    vodiczka
    Level 43  
    gulson wrote:
    Dlatego być może w naszej rodzimej motoryzacji, która została całkowicie wyprzedana i okradziona z technologii, będzie łatwiej wystartować z samochodami elektrycznymi niż kupować patenty i technologie silników spalinowych.
    Wyrazy uznania od wicepremiera Morawieckiego :)
    W praktyce nie będzie tak jak sądzisz bo patenty na silniki elektryczne, sterowniki i akumulatory też istnieją. Co innego gdy opracujemy i opatentujemy powerbank o wymiarach tego ze zdjęcia i o pojemności przynajmniej 30 Ah.
  • #9
    tytka
    Level 21  
    A mnie ciekawi inna sprawa.
    Powiedzmy ze ten powerbank ma te 300Ah pojemnosci, to ile dni należałoby go ładować, ładowarką micro USB (bo jak widać na zdjęciu z takiej jest ładowany), która dostarcza pradu około 2A?
  • #10
    wodzu12240
    Level 13  
    Witaj skoro ten power bank miałby te 300Ah pojemności to aby go naładować do pełna ładowarka o prądzie 2 A to czysto teoretycznie potrzeba 300Ah/ 2A = 150h . Czyli jakieś prawie tydzień. Jeżeli uwzględnić sprawność akumulatora to jeszcze dłużej.
  • #12
    vodiczka
    Level 43  
    tytka wrote:
    Powiedzmy ze ten powerbank ma te 300Ah pojemnosci, to ile dni należałoby go lądować
    Zakładając 100 % sprawność ładowania potrzebujesz 150h czyli ponad 6 dni.
    W weekend pracujesz, tydzień ładujesz :)
    Gdy wymyślą super ładowarkę z super złączem USB, naładujesz w 150 minut.

    Dodano po 7 [minuty]:

    tytka wrote:
    Nie pamiętam jak to jest z litowymi, ale akumulatory zwykle ładuje sie do 1,5C
    skąd wziąłeś taką zależność? Ładuje się do stanu pełnego naładowania czyli do 1C. Wirtualnych akumulatorów jeszcze nie wynaleziono.
    Czym innym jest sprawność ładowania, czyli ile trzeba włożyć energii by naładować do pełna.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    tytka
    Level 21  
    vodiczka wrote:
    skąd wziąłeś taką zależność? Ładuje się do stanu pełnego naładowania czyli do 1C.

    Chodziło mi o to że w wielu akumulatorach, aby osiągnąć pełne naładowanie czyli 1C, podaje się przykładowy sposób ładowania: 15h prądem 0,1C (dlatego napisałem do 1,5C).

    Przypomniałem sobie jak to jest z litowymi; trzeba dwufazowo. Najpierw stałym prądem do osiągnięcia odpowiedniego napięcia ładowania (nie mylić ze znamionowy), później stałym napięciem do osiągnięcia prądu odcięcia.
  • #15
    vodiczka
    Level 43  
    banda.amatorów wrote:
    10 równoległych 18650 tych wyżej wymienionych Panasonica i masz swoje gwarantowane minimum 32 Ah... Gabaryt samych ogniw 180 mm × 18 mm × 65 mm Sądząc po zdjęciu jest wystarczająco dużo miejsca...
    Nie chodziło mi o upchanie 10 szt w obudowie a wykonanie 1 szt (celi) o takich samych gabarytach i pojemności jako innowacyjne rozwiązanie, posiadające zdolność patentową.
    gulson wrote:
    w modelu S Tesla, bateria 85kWh - tak się podaje, aby łatwiej było zrozumieć dla konsumenta posiada 7104 indywidualnych cel, każda cela to Panasonic 3,6V 3400mAh.
    Wtedy zamiast 7104 indywidualnych cel, mielibyśmy ich 'nieco" mniej :) a własne opatentowane rozwiązanie nie zmuszałoby nas do kupowania akumulatorów lub licencji na ich produkcję.
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    vodiczka
    Level 43  
    Erbit wrote:
    Uprzedzam, że aktualna jest po dziś dzień.
    Nie wyczułem puenty :cry:
    Najstarszy zegarek elektroniczny (na rękę) jaki pamiętam był potwornie gruby, właśnie ze względu na baterie (miał dwie) ale mieścił je w środku.
    Najbardziej ta anegdota pasuje mi do pewnego inżyniera z Gdańska, który jedną ze swoich przeróbek samochodu spalinowego na elektryczny napędzał akumulatorami wożonym w przyczepce. :)
  • #18
    User removed account
    Level 1  
  • #19
    Jawi_P
    Level 35  
    gulson wrote:
    Taka ciekawostka w modelu S Tesla, bateria 85kWh - tak się podaje, aby łatwiej było zrozumieć dla konsumenta posiada 7104 indywidualnych cel, każda cela to Panasonic 3,6V 3400mAh.
    74 cele są połączone równolegle, dzięki temu pojemność każdej grupy to 230Ah.
    A następnie te grupy są połączone szeregowo po 96, co zwiększa nam napięcie do 403V.

    Taki szczegół, ale chyba max. naładowanego pakietu nie przekroczy 393V
    Ogniwa 3,6V ładują się do 4,1V na ogniwo ;)
  • #20
    pawelr98
    Level 39  
    vodiczka wrote:
    Erbit wrote:
    Uprzedzam, że aktualna jest po dziś dzień.
    Nie wyczułem puenty :cry:
    Najstarszy zegarek elektroniczny (na rękę) jaki pamiętam był potwornie gruby, właśnie ze względu na baterie (miał dwie) ale mieścił je w środku.
    Najbardziej ta anegdota pasuje mi do pewnego inżyniera z Gdańska, który jedną ze swoich przeróbek samochodu spalinowego na elektryczny napędzał akumulatorami wożonym w przyczepce. :)


    Czasami też stosuje się takie "przyczepki" w celu wydłużenia zasięgu samochodu elektrycznego.
    Jawi_P wrote:
    gulson wrote:
    Taka ciekawostka w modelu S Tesla, bateria 85kWh - tak się podaje, aby łatwiej było zrozumieć dla konsumenta posiada 7104 indywidualnych cel, każda cela to Panasonic 3,6V 3400mAh.
    74 cele są połączone równolegle, dzięki temu pojemność każdej grupy to 230Ah.
    A następnie te grupy są połączone szeregowo po 96, co zwiększa nam napięcie do 403V.

    Taki szczegół, ale chyba max. naładowanego pakietu nie przekroczy 393V
    Ogniwa 3,6V ładują się do 4,1V na ogniwo ;)

    Zależy od typu ogniwa.

    Typowe ogniwo Lion 18650 ładuje się do 4.2V.
  • #22
    tytka
    Level 21  
    pawelr98 wrote:
    Jawi_P napisał:
    gulson wrote:
    gulson napisał:
    Taka ciekawostka w modelu S Tesla, bateria 85kWh - tak się podaje, aby łatwiej było zrozumieć dla konsumenta posiada 7104 indywidualnych cel, każda cela to Panasonic 3,6V 3400mAh.
    74 cele są połączone równolegle, dzięki temu pojemność każdej grupy to 230Ah.
    A następnie te grupy są połączone szeregowo po 96, co zwiększa nam napięcie do 403V.

    Taki szczegół, ale chyba max. naładowanego pakietu nie przekroczy 393V
    Ogniwa 3,6V ładują się do 4,1V na ogniwo


    Zależy od typu ogniwa.

    Typowe ogniwo Lion 18650 ładuje się do 4.2V.


    Fakt, wszystko zależy od ogniwa.
    Wspomniane typowe 18650 ładuje się do 4,2V, ale jego napięcie znamionowe to 3,7V.
    Według danych, te ogniwa które mają napięcie znamionowe 3,6V, to ładuje się je do 4,1V; a te ze znamionowym 3,7V ładujemy do 4,2V.

    Tak jeszcze mała uwaga co do czasów ładowania. Np Panasonic w karcie do swojego ogniwa NCR18650 2750mAh, podaje czas standardowego ładowania CC-CV prądem (0.7C) 1950mA do 4.2V i do uzyskania prądu odcięcia 55mA równy 3.0h.
  • #23
    Pokrentz
    Level 22  
    sanfran wrote:
    Papier wszystko zniesie.
    Kupiłem (w Aldi'ku) Power Bamk 5Ah. Po pełnym naładowaniu wyszło z niego 2.3Ah, aby go naładować do pełna potrzeba było 3.5Ah.


    Czyli miał w sobie 2 ogniwka 18650 nominalnie po 2.5 Ah, a naprawdę - po maks 1,25 Ah. Tanie, marki "Chiński Krzak" 18650 tak mają, na ich obudowie na naklejce pisze 6200 mAh a naprawdę, to chyba pochodzą z jakiegoś demontażu i mają w porywach 1 Ah.
  • #24
    dominos96
    Level 12  
    Power Banki 300Ah już w sprzedaży
    A ja sobie zrobiłem takie dziadostwo, 10 akumulatorow tabletowych z odzysku (właściwie to nówki nieużywane), w sumie 32Ah.
  • #26
    dominos96
    Level 12  
    @TechEkspert
    Nie ma czego prezentować :D Gotowy moduł z Aliexpress, wpakowane do obudowy lutowanej z laminatu, oklejone carbonem, ot tyle.
  • #28
    dominos96
    Level 12  
    Gotowy moduł powerbanku (bodajże z xiaomi). Jeden scalak będący przetwornicą step-up i ładowarką. Dodatkowo jakiś bliżej niezidentyfikowany chiński mikrokontroler, sterujący tym poprzednim, pokazujący poziom naładowania(4 LEDy), sprawdzający czy zostało podłączone urządzenie(tak, powerbank sam się włącza i wyłącza, nie trzeba nic klikać).
    Wszystkie cele połączone równolegle jak to w każdym powerbanku, nie ma sensu komplikować sobie życia.