Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Panda 2 1.1 - Wypadanie zapłonu

Kris 1974 22 Jul 2017 13:48 3810 3
  • #1
    Kris 1974
    Level 2  
    Witam. Na wstępie wyjaśnię że po lekturze chyba wszystkich postów powiązanych z tym tematem i wypróbowaniu ich w praktyce nadal mam problem. Fiat z 2008 roku, bez gazu, śmigał sobie bezproblemowo aż nagle zgasł w czasie jazdy i już nie odpalił. Diagnoza: spalona cewka. Zamontowana druga ale auto nie odpala, jeśli już to tylko na dwa gary. Po kilku takich próbach nowa cewka ugotowana. Diagnoza: padł sterownik silnika IAW4AF.SS . Wysłany do firmy z Lublina gdzie stwierdzono jego zgon. Otrzymałem drugi jak to określono douczony. Zamontowany sterownik nowa cewka i auto odpala. Po ok 20-30 km pojawiło się szarpanie. Wypadanie zapłonu. Od tamtej pory po kolei wymieniłem:
    Czujnik położenia wałka rozrządu. 20-30 km znów wypadanie zapłonu.
    Kable WN. Jak wyżej.
    Świece. Problem powrócił.
    Listwa z kompletem wtrysków. Nawet na chwilę nic się nie zmieniło.
    Rozprute wiązki, posprawdzane kable, wyczyszczone złącza sterownika, przepustnica czysta, ciśnienie pompy paliwa prawidłowe, rozrząd na swoim miejscu. Nadal błędy 301, 303 i 304. Mój mechanik jak mnie widzi to już mu ręce opadają. Ja nie bardzo już wiem co z tym autem zrobić. Planowałem ognisko ale żona poprosiła abym jeszcze poczekał bo to jej samochód. Dodam że dopiero co uporałem się z moim Passatem który nieregularnie od trzech lat rozładowywał akumulator. Jak jeden działa to drugi pada. Jeśli ktokolwiek z Państwa miał taki problem to proszę o sugestie bo jeszcze trochę a oprócz bloku i tłoków będę miał wymieniony silnik z osprzętem. Dodatkowym problemem jest brak konkretnego elektromechanika lub mechanika ukierunkowanego na auta włoskie w mojej okolicy, a na ASO to w ogóle nie liczę bo komputer który pokarze kody błędów ma dziś pawie każdy mechanik.
  • #2
    Karaczan
    Level 41  
    Luzy zaworowe sprawdzone?
  • #3
    Kris 1974
    Level 2  
    Nie sprawdzałem. Ale jeśli do momentu wymiany sterownika wszystko grało to nie sądzę że nagle coś się zmieniło. Ale biorę pod uwagę wszystkie sugestie bo nie raz złośliwość rzeczy martwych bywa zaskakująca.
  • #4
    Kris 1974
    Level 2  
    Bingo. Pandolino w końcu odżyło. Powodem problemów okazały się wadliwe cewki. Nowe a trafione. Zamontowanie nowej pary cewek rozwiązało problem. Miałem niesamowitego pecha lub padłem ofiarą nieuczciwości. Dowiedziałem się że mimo tego że sklepy nie przyjmują zwrotów ani nie zamieniają części elektrycznych to jednak stali klienci mają takie możliwości. Nie wnikam. Auto jeździ. Maska i temat zamknięty.