Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subwoofer BP 6TH na tandemie GDN25/60 - proszę o podpowiedź

Przjaciel 22 Lip 2017 13:53 693 6
  • #1 22 Lip 2017 13:53
    Przjaciel
    Poziom 4  

    Witam!
    Z góry nadmienię że post ten założyłem ponieważ nie jestem w stanie teraz tego zasymulować (z racji wyjazdu) a nie znalazłem też tego typu projektu w internecie. Jak coś przeoczyłem - przepraszam.
    Potrzebuje wykonać subwoofer, który kolega będzie woził w bagażniku samochodu, o przyzwoitej mocy i małych gabarytach. Wybór padł na dwa regenerowane GDN25/60 pracujące w tandemie dla zmniejszenia gabarytów pudła przy zachowaniu dobrego zejścia. Z racji wizualnych kolega chciałby aby to był "taki z otworem i głośnikami w środku" czyli Bandpass 4TH, a z racji odsłuchowych ja byłbym za Bandpassem 6TH.
    I tu mam pytanie czy takie założenia były by dobre: Objętość 35L, podział komór 50/50%, głośniki membranami do siebie, komory strojone różnie jedna na 30Hz a druga na 50Hz (dla szerszego przenoszenia pasma).
    Jeżeli te założenia są błędne to proszę o poprawienie mnie. Mile widziane wtedy też inne propozycje. :)
    Pozdrawiam Michał.

    0 6
  • #2 22 Lip 2017 14:46
    1646083
    Usunięty  
  • Pomocny post
    #3 22 Lip 2017 15:29
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

    dominator8 napisał:
    Wystarczy, że membrana czy piankowe zawieszenie górne złapie wilgoć i masz po głośniku.
    ??? A co z całą serią głośników (nie tylko) Tonsila (również samochodowych!) zrobionych na podobnych komponentach? Sama pianka jest odporna na wilgoć - ostatecznie to tworzywo sztuczne, a membrany większości głośników są robione w podobny sposób - celuloza plus spoiwo/usztywniacze i jakoś działają całe lata...
    dominator8 napisał:
    Obudowa tego typu w samochodzie to nieporozumienie
    Z tym - pełna zgoda. Chociaż może nie tyle "mulący" co raczej "monotematyczny".

    0
  • #4 22 Lip 2017 18:16
    Przjaciel
    Poziom 4  

    Czyli taki typ obudowy odpada. Kolega sugerował się tym co można kupić w sklepie, z tąd taki pierwotnie był pomysł.
    Czyli lepiej było by wykonać obudowę jako zwykłe BR? I czy w tym przypadku założenia takie jak: tandem, 35L pojemności i BR strojone na 38Hz były by poprawne?

    0
  • Pomocny post
    #5 22 Lip 2017 21:30
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

    Przjaciel napisał:
    Czyli lepiej było by wykonać obudowę jako zwykłe BR?
    Zdecydowanie.
    A co do wielkości i strojenia - są symulatory do obliczeń - zawsze można sprawdzić jakie strojenie i jaka wielkość "zagra" najlepiej.

    0
  • #6 22 Lip 2017 23:36
    Przjaciel
    Poziom 4  

    398216 Usunięty napisał:
    A co do wielkości i strojenia - są symulatory do obliczeń

    :/ Tak jak wspomniałem, do symulatora nie mam dostępu (WinISD Alpha) z racji wyjazdu, przez pewnie jeszcze trzy tygodnie, gdzie subwoofer musi się znaleźć już w samochodzie w przyszłym tygodniu, a do dyspozycji mam 100MB wolnego internetu i telefon na Androidzie.
    Czyli przestawiam się na obudowę Bass Reflex z tandemem. Pewnie jakiś projekt tutaj się już znajdzie na tych przetwornikach który nada się do "sklonowania" :) , chyba że zna ktoś już coś godnego polecenia z takich projektów.
    To zabieram się za szukanie projektu.

    0
  • #7 27 Lip 2017 17:19
    Przjaciel
    Poziom 4  

    Finalnie projekt powstał jako sześcian o boku 39cm z płyty 20mm, co po odliczeniu portów i głośnika dało około 40L, strojony na 38Hz (dwa porty średnicy 7cm i długości 29.7cm). Tak jak poleciliście IsoBaric + BR.
    W samochodzie (mały hatchback) robi zamieszanie. Napędzany jest końcówką 130W RMS (2x 65W @ 2ohm @ 1% THD w mostku), co myślę że będzie dla niego odpowiednie.

    Dzięki wszystkim za udzieloną pomoc. Temat zamykam.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo