Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo V40 2002r. - Przepalający się bezpiecznik "Engine Sensors"

osliczka 23 Jul 2017 11:04 1770 4
  • #1
    osliczka
    Level 14  
    W Volvo V40 co kilkanaście godzin pracy przepala się bezpiecznik pod maską opisany jako "Engine Sensors". Jest to zgodnie z opisem bezpiecznik o wartości 10A.
    Po jego przepaleniu przestaje działać klimatyzacja. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć opisu czy jeszcze jakiś układ pracuje na tym bezpieczniku. Czy to możliwe, że sprzęgło sprężarki pobiera za duży prąd przy uruchomieniu i stąd te przepalenia bezpiecznika. Niestety ciężko to zaobserwować bo samochód potrafi przejeździć kilka dni bez usterki, dlatego ciężko sztucznie go wywołać. Co można sprawdzić w pierwszej kolejności?
  • #2
    g107r
    Level 41  
    Prąd jaki płynie przez bezpiecznik, ruszając wtedy przewodami. Otworzyć skrzynkę bezpieczników, sprawdzić czy nie ma wody, pozostałości po niej. Od czasu do czasu proponują rozejrzeć się za wodą, i zgniłymi przewodami, te hmm, nowe auta z elektroniką naćkaną w każdym miejscu stały się słabo wodoodporne. Wiek wiekiem, ale to chyba nawet specjalnie robią :) żeby się lało i gniło.
    Z opisu w programie zasila przekaźnik sprzęgła sprężarki, i przekaźniki wentylatora chłodnicy - to z adnotacją "diesel", i "engine management" cokolwiek by to miało oznaczać. Ciekawe czy wtedy działa układ chłodzenia silnika... .
    W 2L benzynie widać bezpiecznik, zasila grzałki sond lambda, elektrozawory IAC i EVAP.
  • #3
    osliczka
    Level 14  
    Wody w skrzynce nie ma, sucho jak na pustyni, przewody do sprężarki wyglądają zdrowo, co prawda to pobieżnie stwierdzone bo musiałbym wyjąć z peszla i przejrzeć każdy centymetr. To jest diesel 1.9. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale zasugerowałeś, że na tym bezpieczniku są też wentylatory? Jak dla mnie za mały bezpiecznik jak na dość spory prąd do wentylatorów.
    Generalnie usterka z przepaleniem bezpiecznika pojawia się nieregularnie, raz wytrzymuje kilka godzin raz kilkanaście. Totalnie nie wiem, gdzie dalej szukać.
  • #4
    g107r
    Level 41  
    Nie wentylator/y, a przekaźniki go/je uruchamiające. Tak jak nie sprzęgło kompresora, a przekaźnik je włączający. Czyli nie elementy wykonawcze jak silnik went czy elektromagnes sprężarki, tylko cewki przekaźników, które swoimi stykami włączają wyżej wymienione. Zwarcie jest w sterowaniu nimi, nie zwarciu w sprężarce/wentylatorze.
  • #5
    osliczka
    Level 14  
    ok dzięki to bardzo cenny trop. Czy możesz mi wskazać które to konkretnie przekaźniki i w którym miejscu (oznaczenia) się znajdują?