Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bizon super z 056 - Nie działają wskaźniki pomiarowe

maciek1418 23 Lip 2017 16:58 612 15
  • #1 23 Lip 2017 16:58
    maciek1418
    Poziom 10  

    Witam,
    Potrzebuję pomocy, mianowicie po wystawieniu kombajnu nie działa mi żaden wskaźnik pomiarowy na zegarze, po włożeniu kluczyka do stacyjki mam tyko lampkę zaniku ciśnienia. Dodam ze prąd w wskaźnikach jest natomiast brak jest ich pobudzenia przy włączaniu stacyjki.
    Proszę o porady.

    0 15
  • #2 23 Lip 2017 17:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Na zółtym ma być 24v po stacyjce.

    0
  • #3 23 Lip 2017 19:01
    maciek1418
    Poziom 10  

    Można gdzie na żółtym? W stacyjce na żółtym kablu?

    Dodano po 1 [godziny] 12 [minuty]:

    Aha chciałbym jeszcze dodać że prąd na wskaźnikach jest, czy jest może coś odpowiedzialne za pobudzanie tych wskaźników?

    0
  • #4 23 Lip 2017 20:04
    stasiekb100
    Poziom 21  

    Masa jeszcze jest potrzebna.

    0
  • #5 23 Lip 2017 20:23
    maciek1418
    Poziom 10  

    Masa jak najbardziej jest..Proszę o inne rady

    0
  • #6 23 Lip 2017 21:19
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Zewrzyj przewody na czujnikach oleju i wody do masy i powinny iść do końca skali.

    Dodano po 1 [minuty]:

    maciek1418 napisał:
    Aha chciałbym jeszcze dodać że prąd na wskaźnikach jest


    Na 30 ma być plus zółty, na 31 masa brązowy, na M czujnik czerwono czarny.

    0
  • #7 23 Lip 2017 21:22
    maciek1418
    Poziom 10  

    Jak zrobię tak jak piszesz to co mi to da? Jak nie ma pobudzenia wogole na zegarze zespolny na wszystkich czujnikach.

    0
  • #8 23 Lip 2017 21:48
    stasiekb100
    Poziom 21  

    Rozebrać zegar zespolony tam urwał sie kabelek.

    0
  • #9 23 Lip 2017 22:50
    maciek1418
    Poziom 10  

    Można dokładniej jaki kabelek? Masa jest, prąd jest wskazówki nie działają.

    0
  • #10 23 Lip 2017 22:58
    stasiekb100
    Poziom 21  

    Rozbierz zegar zespolony każdy wskaźnik ma 3 wyprowadzenia + - i wejście sygnałowe. Wejście sygnałowe jak zostawisz wolne to pokazuje min a jak podłączysz do - to pokazuje maks.

    0
  • #11 24 Lip 2017 11:09
    maciek1418
    Poziom 10  

    Podłączyłem tak jak mówisz i nic, natomiast po sprawdzeniu miernikiem każde z wyjść - i sygnał ma prąd gdy jest podłączony plus.

    0
  • #12 24 Lip 2017 15:24
    stasiekb100
    Poziom 21  

    Napisz jakie tam płyną prądy w mA. Wejście sygnałowe najpierw zostaw niepodłączone, potem podłącz do masy. Wałki od wskazówek czasem nie zardzewiał, albo w cewkach jakieś robaki nie siedzą?

    0
  • #13 27 Lip 2017 12:53
    maciek1418
    Poziom 10  

    Elektryk stwierdził że jest plus na masie i są dwa plusowe przewody i nie wie czemu tak się dzieje. Może jakieś podpowiedzi?

    0
  • #14 27 Lip 2017 13:38
    stasiekb100
    Poziom 21  

    Masy niema albo pozamnieniane bieguny w akumulatorze. Dorobić tymczasowo drugą masę kabelkiem do - akumulatora.

    0
  • #15 27 Lip 2017 19:01
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale p.........., odwrócone akumulatory, weź wezwij elektryka niech ogarnie jest to od 5 sekund do 1h pracy.

    0
  • #16 27 Lip 2017 22:48
    byłasobiezima
    Poziom 4  

    maciek1418 napisał:
    Elektryk stwierdził że jest plus na masie i są dwa plusowe przewody i nie wie czemu tak się dzieje. Może jakieś podpowiedzi?


    Może po latach ciężkiej eksploatacji w upałach i ciężkich warunkach stare PRL-owskie kable się po prostu zesmarzyły .


    Kup z 8mb kabla albo zwykły przedłużacz i 1 kabel jedno żyłowy i podłącz 30 bezpośrednio do klemy + na akumulatorach, 31 na kleme - na akumulatorach, a ten jeden oddzielny kabel podłącz bezpośrednio gdzieś do masy (najlepiej na silniku bo tam na pewno jest masa). jak zadziała to zegary dobre a jak nie to przykro. jakieś 300zł nie twoje. (no chyba że idzie kupić w częściach) Dodam tylko tyle że ja osobiście wolałbym wywalić 300zł na zegry niż przegrzać silnik.

    Pamiętaj ten 3 kabel (M) do masy a nie do czujnika bo czujnik też może być walnięty.

    0