Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] SHARAN - Automat AG5 wyskakują biegi

0__0 23 Jul 2017 18:17 3726 5
  • #1
    0__0
    Level 30  
    Auto z 2008 roku u kupione z uszkodzoną skrzynią z zamiarem zamiany na manual ale jeśli by dało się naprawić w podobnych pieniądzach, to zostałbym przy automacie.
    Objawy auto na D normalnie pełznie , po wciśnięciu gazu przyśpiesza ale tylko do ok 2tys obrotów - wyżej kręcąc silnik jest taki objaw jak w manualu gdy bieg wyskoczy - silnik wyje a skrzynia wogóle nie ciągnie .Największy problem jest z ruszaniem , ale przy delikatnym obchodzeniu się z gazem aby nie przekroczyć tych magicznych 2tys skrzynia przerzuca biegi prawidłowo , a jak wejdzie najwyzszy bieg to i chyba zepnie się lockup to zdaje się w ogóle jest ok i można rozpędzić się i do 130km/h.
    Druga sprawa zupełny brak wstecznego , poprzedni właściciel niemiec z Istambułu poradził sobie w bardzo prosty sposób - dołożył w kabinie przełącznik który odcina zasilanie ecu od skrzyni - w trybie awaryjnym kiedy tylko działa hydraulika wsteczny jest ok.
    I trzecia sprawa ecu już ktoś wymieniał bo ma nabazgrane markerem "galaxy" ale może to jest przyczyna ? - z ecu można połączyć się tylko chwilę po uruchomieniu , póżniej jak się rozgrzeje są tylko komunikaty typu nieprawidłowa transmisja albo w ogóle go nie wykrywa - z innymi sterownikami nie ma takich problemów.
    Olej spuściłem , zeszło ok 4ł brak opiłek i nieśmierdzi spalenizną , sprawdziłem też wiązkę skrzyni (ok) i pomierzyłem elektrozawory -N88,N89,N90,N92N281,N282 OKOŁO 18Ohm N93 I N283 3,8Ohma i N91 14Ohm
    Ten n91 trochę odstaje ale nie wiem czy ktoś już go nie wymieniał bo miska była ściągana amieści się w tolerancji .
  • #2
    bozo86
    Level 12  
    Czytalem cos podobnego kiedys... Ja bym wymienil filtr oleju w skrzyni moze jest przytkany i na wyzszych obrotach nie nadaza z cisnieniem i wyrzuca biegi. Gosc mial podobnie i po wymianie filtra problem zniknal
  • Helpful post
    #3
    romuald-f
    A/T specialist
    Podmień komputer sterujący skrzynią biegów na odpowiedni do danej wersji silnikowej. Ps. masz pięciobiegową skrzynię JF506E (09A). Tu masz rezystencje: SHARAN - Automat AG5 wyskakują biegi
  • #4
    0__0
    Level 30  
    Po podmianie komputera auto zaczeło w miarę jeżdzić do przodu ale wstecznego dalej nie było -zdecydowałem się zdjąc miskę olejową skrzyni i sprawdzić elektrozawory. Każdy po kolei podpinałem pod kompresor i cyklicznie załączałem na nie napięcie z zasilacza 9V tak aby popracowały - wszystkie zachowywały się przewidywalnie tylko 2 od załączania biegów które bez napięcia są otwarte po podaniu napięcia się zamykały ale nie do końca - trochę puszczały, nawet jeden z nich rozebrałem ale prawde mówiąc w środku nie ma zbyt wiele części.
    Przy dmuchaniu i otwieraniu /zamykaniu z każdego z zaworów wyleciało niewielka ilość oleju o metalicznym kolorze. I tak nie wiem czy to dmuchanie pomogło czy to zasługa 3 litrów z kawałkiem świeżego oleju który wlałem ale wsteczny się pojawił po złożeniu całości.
    W sobotę jadę tym autem na urlop 300km to się przetestuje , na wszelki wypadek omijam autostrady ;)
  • #5
    0__0
    Level 30  
    Niestety temat po czasie powrócił w złagodzonej formie - otóż do przodu jeździ bez problemu a do tyłu tylko jak skrzynia jest zimna , wystarczy chwile (2-3 minuty ) poczekać aby silnik popracował na luzie
    i już wstecznego nie ma. Pomierzyłem ciśnienia na tloku wstecznego i na siłowniku hamulca i na wstecznym gdy silnik jest zimny jest 11bar, które spada po rozgrzaniu do 6bar.
    Wystarczy jednak na ciepłym silniku spowodować błąd aby skrzynia weszła w tryb awaryjny i przy tych 6 barach wsteczny jest taki że ciągnie bez problemu tylne koła z zablokowanym hamulcem ręcznym po asfalcie.
    Pomyślałem zę to jakiś problem ze sterownikiem hydraulicznym i zdjąłem cały sterownik.
    Przy rozbiórce posiłkowałem się dokumentacją z http://shop.ukrtrans.biz/wp-content/uploads/catalogs/JF506E_UPDATE.pdf i mam zagadkę otóż do różnych marek aut są różne przekładki i wg dokumentacji ja mam założoną przekładki (2 z 3 bo jedna jest wspólna dla wszystkich marek oprócz mazdy ) od freelandera , a rozmieszczenie plastikowych kulek na mniejszej płycie jest takie jak dla jaguara (brak 1 kulki).
    Skrzynia na pewno była już robiona w Niemczech ale dokumentacja jest pod kątem aut na rynek amerykański więc nie wiem czy ktoś zrobił babola czy tak ma być.
    W sterowniku w kanałach jest trochę szlamu więc decyzja o rozbiorce była słuszna , tyle że nie wiem czy składać tak jak było - w końcu auto jeżdziło ok czy doprowadzać do stanu z dokumentacji.
  • #6
    0__0
    Level 30  
    Usterkę wyeliminowało wymiana kompletnego bloku sterowania hydrauliki - udało się tanio kupić skrzynię niby po regeneracji z auta benzynowego po wypadku.