Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator napięcia 12V Co i jak?

rav52v 25 Lip 2017 21:36 2751 49
  • #31
    rav52v
    Poziom 5  
    Jawi_P napisał:

    Postojowych używasz z tak samo intensywnie jak tych w tablicy? Nie wydaje mi się.


    Postojowe zapalają się razem z podświetleniem tablicy i palą się jednocześnie, z czego te drugie padły całkiem po 3 tygodniach.

    jdubowski napisał:

    Gdzie tu masz jakieś pomówienia - sam piszesz że używasz ledowych żarowek bez homologacji...


    "Lubisz oślepiać innych kierowców?"
    Fakt, że owych żarówek używam w żadnym stopniu nie oznacza, że oślepiam innych kierowców, a tym bardziej, że czerpię z tego satysfakcje, co jest oczywistym pomówieniem.



    jdubowski napisał:

    Mamy, mamy. Inaczej byś tu pytań nie zadawał ;)


    Gdybyś miał to nie sugerowałbyś, że żarówki oślepiają innych kierowców, tylko najpierw dopytał minimum o konstrukcje samych lamp. Ponadto przyczyną oślepiania innych kierowców w znakomitej większości przypadków jest same ustawienie lamp, a nie żarówka schowana za soczewką.


    jdubowski napisał:

    Kolego, tu nie budka z piwem, więc się wyrażaj parlamentarnie, bo ten watek zakończy się nagle i bezpowrotnie interwencją moderatora.


    To nie ja rozpoczynam rozmowy nie na temat.



    jdubowski napisał:

    Sugeruję dostosować zestaw audio do mocy alternatora i możliwości akumulatora.
    Ponadto udaj się do elektryka na test alternatora (czy wszystkie diody i uzwojenia pracują) - da się zrobić bez demontażu.


    Zestaw audio ma maksymalną moc 440W, zaś alternator 100A mam jednak wrażenie, że prąd może być pobierany przez wzmacniacz




    jdubowski napisał:

    Jeździsz po mieście? Sugeruję załozyć żarówki "bez plusów" (+130%, +200% światła), zwykłe a nie wyżyłowane, jak zresztą radziłem wcześniej.

    Bezpieczeństwo na drodze nie ma nic wspólnego z LEDowym badziewiem którego używasz.


    Jeżdżę głównie po mieście, testowałem żarówki o chwytliwych nazwach "+xxx%"
    Niestety nie spełniają moich oczekiwań, świecą słabszym światłem, mają niepożądaną przeze mnie barwę, zaś badziwie o którym wspomniałeś daje porównywalnie dużo światła co lampy ledowe w nowych autach (możesz je nazywać śmietnikiem, chińskim szajzem, czymkolwiek chcesz, to tylko i wyłącznie Twoja opinia i masz do niej prawo). Właśnie z tego powodu takie żarówki zwiększają bezpieczeństwo, zwłaszcza na drogach słabo oświetlonych.



    jdubowski napisał:

    W takich warunkach napięcie zasilania wynosi 10V albo mniej. Nie dziw się temu, i nie dopuszczaj do sytuacji gdy auto trzeba odpalać z użyciem przewodów rozruchowych.


    Łatwo jest mówić, są to jednak sytuacje nieoczekiwane, zdarzają się sporadycznie, nie mniej jednak zawsze mogą mieć miejsce.
  • #32
    rafbid
    Poziom 32  
    rav52v napisał:
    Zestaw audio ma maksymalną moc 440W, zaś alternator 100A mam jednak wrażenie, że prąd może być pobierany przez wzmacniacz
    Sam alternator to nie wszystko. REM masz podłączony pod radio?
    rav52v napisał:

    jdubowski napisał:

    Jeździsz po mieście? Sugeruję załozyć żarówki "bez plusów" (+130%, +200% światła), zwykłe a nie wyżyłowane, jak zresztą radziłem wcześniej.

    Bezpieczeństwo na drodze nie ma nic wspólnego z LEDowym badziewiem którego używasz.


    Jeżdżę głównie po mieście, testowałem żarówki o chwytliwych nazwach "+xxx%"
    Niestety nie spełniają moich oczekiwań, świecą słabszym światłem, mają niepożądaną przeze mnie barwę, zaś badziwie o którym wspomniałeś daje porównywalnie dużo światła co lampy ledowe w nowych autach
    Może lampy są już do wymiany?
  • #33
    kkknc
    Poziom 43  
    [quote="rav52v] Wydaje mi się, że wydłużyłoby to chociaż prace tych ledów. [/quote]
    Bzdura

    [quote="rav52v]
    No ja wszystko rozumiem, tylko jeszcze raz powtórzę, że migają, tylko po odpaleniu auta np z kabli, wtedy jest naprawdę dyskoteka, trzeba zaczekać ok 10minut i przestają, zaś gdy w takich samych okolicznościach, tylko przy naładowanym akumulatorze włączam ledy, to nic się nie dzieje - świecą jak powinny.
    Może niszczą je wahania napięcia.. :not:
    [/quote]
    Przepięcia z alternatora je niszczą. Brak akumulatora które robi za kondensator. Przetwornica nie działa wtedy prawidłowo. A i diody do sprawdzenia w alternatorze.
  • #34
    rav52v
    Poziom 5  
    rafbid napisał:
    Sam alternator to nie wszystko. REM masz podłączony pod radio?


    Tak

    [quote="rav52v"]

    rafbid napisał:
    Może lampy są już do wymiany?


    Tuż po regeneracji, niestety to kilkunastoletnie lampy soczewkowe i tak robią co mogą :)


    kkknc napisał:
    Przepięcia z alternatora je niszczą. Brak akumulatora które robi za kondensator. Przetwornica nie działa wtedy prawidłowo. A i diody do sprawdzenia w alternatorze.


    Czekam na pogodowo przyjazny dzień i dokładnie sprawdzę alternator, skoro aż tak może mieszać
  • #35
    rav52v
    Poziom 5  
    Co by sie stało, gdybym przy żarówce dodał taki kondensator, wiem, że nie 12, ani 14V, ale takich nie widziałem (ew. większe)
  • #36
    Jawi_P
    Poziom 34  
    rav52v napisał:
    Co by sie stało, gdybym przy żarówce dodał taki kondensator, wiem, że nie 12, ani 14V, ale takich nie widziałem (ew. większe)

    Nic nie da. No chyba, że przyczyną są przepięcia, to różnica będzie taka, ze będziesz tez wymieniał kondensatory.
    Masz wyraźnie niedoładowany akumulator. Dlatego też pada. Sprawdź alternator jak było zasugerowane wyżej. Kondensatorami nie łataj.
    Robisz krótkie odcinki, a prądu pobiera Ci ten zestaw jak w kombajnie.
  • #37
    rav52v
    Poziom 5  
    Jawi_P napisał:
    rav52v napisał:
    Co by sie stało, gdybym przy żarówce dodał taki kondensator, wiem, że nie 12, ani 14V, ale takich nie widziałem (ew. większe)

    Nic nie da. No chyba, że przyczyną są przepięcia, to różnica będzie taka, ze będziesz tez wymieniał kondensatory.
    Masz wyraźnie niedoładowany akumulator. Dlatego też pada. Sprawdź alternator jak było zasugerowane wyżej. Kondensatorami nie łataj.
    Robisz krótkie odcinki, a prądu pobiera Ci ten zestaw jak w kombajnie.



    Pomiary na odpalonym silniku (akumulator niedoładowany):
    Na klemach: 14.0
    Na mocowaniu amortyzatora 13.9
    Na gnieździe H7: 13.4

    Pomiary na wyłączonym silniku: 12.2

    Coś pominąłem? Jest w normie?
  • #39
    rav52v
    Poziom 5  
    kkknc napisał:
    Tentnienie jeszcze pokaż.

    Sorry, ale nie rozumiem co to jest :S
  • #42
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    rav52v napisał:
    Pomiary na odpalonym silniku (akumulator niedoładowany)

    Jak oceniasz że akumulator niedoładowany? Wbudowanym wskaźnikiem ("oczko") czy inną metodą?
    rav52v napisał:
    Na klemach: 14.0

    Bo jeśli faktycznie był niedoładowany, a po uruchomieniu silnika napięcie już skacze do 14V to można wnioskować że akumulator ma blisko do składnicy złomu...

    rav52v napisał:
    Co by sie stało, gdybym przy żarówce dodał taki kondensator, wiem, że nie 12, ani 14V, ale takich nie widziałem (ew. większe)


    Nic by nie dało, bo Salomon z pustego nie naleje. Problem zaś z przetwornicą która dawałaby na wyjściu 12V jest taki że czasem masz napięcie <12V (uruchamiana auta z "z kabli") a raz prawidłowe 14V (>12V).
    Problem stabilizacji napięcia da się natomiast rozwiązać zakładając przetwornice dające na wyjściu 24V - przy doborze przetwornic zwróć uwagę na moc.
    Jeżeli takie przebudowanie zasilania zaskutkuje poprawą to ze wzgledu na odciążenie przetwornicy w LEDowym badziewiu (mniejsze prądy kluczowane).
  • #43
    rav52v
    Poziom 5  
    jdubowski napisał:
    Jak oceniasz że akumulator niedoładowany? Wbudowanym wskaźnikiem ("oczko") czy inną metodą? Bo jeśli faktycznie był niedoładowany, a po uruchomieniu silnika napięcie już skacze do 14V to można wnioskować że akumulator ma blisko do składnicy złomu...



    Trafiłeś w samo sedno :)
    Wystarczy, że go odpale po nocy, a już wiem, że jest niedoładowany. Później jak postał trochę to zaczęło spadać 13.9 13.8 (po 10min)
    Akumulator zamierzam kupić, jeszcze trochę tego wyeksploatuje.


    jdubowski napisał:
    Nic by nie dało, bo Salomon z pustego nie naleje. Problem zaś z przetwornicą która dawałaby na wyjściu 12V jest taki że czasem masz napięcie <12V (uruchamiana auta z "z kabli") a raz prawidłowe 14V (>12V).



    Na akumulatorze jest napisane "minimum 12.2V", nie jest to gwarancja, że niżej napięcie nie schodzi?
    Spróbowałem dla testu podłączyć kondensator 50V 4700uF i o ile w domu podłączając bezpośrednio do akumulatora, przy żarówce to działało fajnie bo delikatnie przygasało po odłączeniu zasilania, to w samochodzie bardzo się grzał i tak jakby go nie było... Dodam, że podłączyłem go po przekaźniku 12V (który wcześniej zainstalowałem).
  • #44
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    rav52v napisał:
    Na akumulatorze jest napisane "minimum 12.2V", nie jest to gwarancja, że niżej napięcie nie schodzi?


    Nie. To jest zalecenie producenta byś go głębiej nie rozładowywał.

    rav52v napisał:
    w samochodzie bardzo się grzał


    Biegunowość pomyliłeś zapewne...
    Ewentualnie w miejscu gdzieś go podłączył miałeś tak dużą amplitudę zakłóceń że odłożone na rezystancji dynamicznej powodowały wydzielenie tej mocy.
  • #45
    rav52v
    Poziom 5  
    jdubowski napisał:

    Biegunowość pomyliłeś zapewne...
    Ewentualnie w miejscu gdzieś go podłączył miałeś tak dużą amplitudę zakłóceń że odłożone na rezystancji dynamicznej powodowały wydzielenie tej mocy.


    Kurde chyba niemożliwe, aż sprawdze
  • #47
    rav52v
    Poziom 5  
    Jawi_P napisał:
    jdubowski napisał:
    Biegunowość pomyliłeś zapewne...

    W samochodzie chyba ciężko?
    Zapasu przewodów takich nie widziałem, żeby wystarczyły po odwrotnym włożeniu do auta.
    Bo akumulator zaciski ma z lewej lub prawej strony.


    Jasne, że nie pomyliłem.
  • #48
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Jawi_P napisał:
    jdubowski napisał:
    Biegunowość pomyliłeś zapewne...

    W samochodzie chyba ciężko?
    Zapasu przewodów takich nie widziałem, żeby wystarczyły po odwrotnym włożeniu do auta.
    Bo akumulator zaciski ma z lewej lub prawej strony.


    Nie chodzi o pomyłkę w podłączeniu akumulatora a o pomyłkę w podłączeniu kondensatora.
  • #50
    tzok
    Moderator Samochody
    rav52v napisał:
    Spróbowałem dla testu podłączyć kondensator 50V 4700uF i o ile w domu podłączając bezpośrednio do akumulatora, przy żarówce to działało fajnie bo delikatnie przygasało po odłączeniu zasilania, to w samochodzie bardzo się grzał i tak jakby go nie było
    Masz zapewne uszkodzony alternator. Pewnie przepalona jedna dioda i duża pulsacja napięcia. Przy poborze prądu jaki jest w samochodzie te 4700uF jest niezauważalne. LEDowe zamienniki H7 nie nadają się do lamp innych niż soczewkowe, ale i tak ich stosowanie jest nielegalne, a w razie zdarzenia drogowego narażasz się na poważne konsekwencje prawne. W tradycyjnych lampach z odbłyśnikiem takie "żarówki" nie pozwalają na odpowiednie ustawienie granicy cienia, gdyż emitują światło na dużo większej powierzchni niż żarówki halogenowe, dla których projektowane były te reflektory.