koledzy, problem jest taki - w mojej świeżo kupionej Yarisce I nie działa zamek bagażnika - po prostu klucz jakby nie pasował. Poprzednia właścicielka twierdzi, że kiedyś coś się z nim działo aż przestał całkowicie reagować. No nie ważne, jest jak jest.
W aucie jest zainstalowany alarm firmy trzeciej, mam więc zamek centralny.
Nie mogę znaleźć nigdzie oferty sprzedaży zamka z kluczem, żeby go po prostu podmienić w bagażniku, dlatego naszła mnie myśl, że może uda się podłączyć istniejący system centralnego zamka również do klapy? Jest to realne? Co będzie mi potrzebne?
To moje pierwsze auto, jestem totalnym laikiem, więc proszę mówić jak do idioty
Dzięki za szybką odpowiedź.
Siłownik - domyślam się. A co do sterownika - gdzie go znajdę? Jest jakieś domyślne miejsce?
No i najważniejsze - czy jest jakiś uniwersalny sposób dokręcania siłownika do tego zamka?
Aaa czyli gdzieś pod deską rozdzielczą. Myślałem, że będzie gdzieś zaszyty w bagażniku. Jutro poszukam, dzięki.
Czyli w teorii, jeśli jest wolny kanał, to wystarczy podłączyć siłownik do sterownika, a sam (jakiś uniwersalny) siłownik przykręcić do zamka i powinno działać? Dobrze rozumiem?
A jeśli nie będzie nic wolnego? Bo pewnie nie bez powodu klapy kiedyś nie podłączyli, skoro to takie proste.
Nie lepiej rozruszać wkładkę zamka ? Sam zamek gdyby to on "zamarzł" ? uruchomić go ?
Sterownik, alarm może znajdziesz na słuch, coś będzie klikać w rytm kierunkowskazów, po diodzie alarmu. Jak znajdziesz to dowiesz się czy ma dodatkowy kanał na otwieranie klapy. Nie ma, to trzeba by dokupić np centralny zamek z taką funkcją.
W ogóle klapę otwiera kluczyk, czy klamka po odblokowaniu kluczykiem ?
disip wrote:
czy jest jakiś uniwersalny sposób dokręcania siłownika do tego zamka?
Są różne zamki, bez siłownika, z, otwierane kluczykiem, i klamką/przyciskiem z wkładką na kluczyk. Takie otwierane tylko kluczykiem, to czasem "zrób to sam" dla właściciela