Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie silnikiem jednofazowym

24 Lip 2017 08:00 1626 31
  • Poziom 4  
    Witam,
    Prosiłbym o pomoc w dobraniu elementów składowych mojego projektu.
    Chciałbym połączyć silnik elektryczny jednofazowy 0,55 kW z motoreduktorem, i następnie móc sterować :
    - szybkością obrotów (płynna regulacja)
    - obrotem o zadany kąt. Będzie to 45 stopni.
    I teraz mam mam dużo wątpliwości. Jako, że jestem amatorem, to ruszyłem na poszukiwania w internecie.
    Sposobów jest mnóstwo, przynajmniej w teorii (od falowników, sterowników PLC, mikrokontrolerów, eknkodeórw). Tylko ciężko mi się na coś zdecydować, aby nie przepłacić. Chciałbym też aby elementy były wystarczające, a mój obecny stan wiedzy nie pozwala na tego zagwarantowanie.
    Moja propozycja to wykorzystanie falownika i mikrokontrolera.
    Jeśli któryś z forumowiczów chciałby pomóc amatorowi to byłbym bardzo wdzięcznmy za poświęcony czas.
    Pozdrawiam
  • Poziom 40  
    RosekMichal napisał:
    silnik elektryczny jednofazowy 0,55 kW

Co to za silnik?
  • Poziom 11  
    Jaka ma być prędkość obrotowa na wejściu a jaka na wyjściu?
    Co to urządzenie ma robić?
    Obrót o 45st wymaga jakiegoś enkodera. Chyba ze liczyć obroty i tak pi razy oko obracać silnik - ale to słabe rozwiązanie:(. Może lepiej zastosować servo? Nie idź w rozwiązanie jednofazowe - silnik wymaga kondensatora trudno zmieniać obroty i sterować. Dużo lepiej zastosować 3f i tak dajesz falownik. Albo wymontuj silnik z jakiegoś elektronarzędzia - są stosowane silniki uniwersalne łatwo można sterować je prądowo. Często na złomie można znaleźć servofalowniki i silniki z demontażu. Za małe pieniądze można zdobyć całkiem fajne rzeczy. OLX jest dobrym źródłem tanich części.
  • Poziom 18