Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Meriva 1,7 CTDI diesel - gaśnie podczas jazdy, falują obroty

perspective 24 Lip 2017 10:43 2700 12
  • #1 24 Lip 2017 10:43
    perspective
    Poziom 3  

    Witam serdecznie !
    Posiadam miłe zwinne autko Opel Meriva ctdi (diesel) 203 roku wypuszczone w Hiszpanii
    Od jakiegoś czasu auto lubi sobie zgasnąć podczas jazdy - bywa że natychmiast odpali a bywa że trzeba kręcić kilka / kilkanaście minut.
    Najczęściej zapala się jednocześnie :
    1) układ stabilizacji toru jazdy ma usterkę
    2) usterka w układzie kontroli emisji spalin
    niedawno wymieniono
    1) zawór scv
    2) filtr paliwa

    Bywa że można przejechać 1000 -1500 km bez problemy a bywa tak jak wczoraj kiedy na trasie 300 km zgasł mi ok, 20 razy - najczęściej odbywa się to przy zmianie obrotów, niskich obrotach oraz przy bardzo nierównej powierzchni (linie tramwajowe, doły i drogi polne)
    dla pełniejszego obrazu załączam filmik jak kręcę ...

    0 12
  • #3 24 Lip 2017 11:52
    perspective
    Poziom 3  

    autoas napisał:
    Jaki błąd w silniku....


    masz na uwadze - czujniki położenia wału korbowego ?

    0
  • #5 25 Lip 2017 21:58
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zapala się kontrolka więc trzeba podłączyć tester i odczytać usterki w silniku. Inaczej się nie da.

    0
  • #6 26 Lip 2017 07:11
    perspective
    Poziom 3  

    kakibara napisał:
    Witam.W tym modelu sterownik inzynierowie umiescili nieopodal przekladni wspomagania kierownicy - czyli pod autem - komputer narazony jest na dzialanie wilgoci w niesamowitym stopniu.



    czyli może to być czujnik ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    domex32 napisał:
    Zapala się kontrolka więc trzeba podłączyć tester i odczytać usterki w silniku. Inaczej się nie da.

    cztery razy robiłem - brak usterek w silniku - jedyne co wydawało wcześniej to nieszczelność systemu paliwowego

    0
  • #7 26 Lip 2017 12:59
    domex32
    Moderator na urlopie...

    No więc właśnie. Masz problem z ciśnieniem paliwa. Tu trzeba szukać.

    0
  • #8 27 Lip 2017 10:31
    perspective
    Poziom 3  

    domex32 napisał:
    No więc właśnie. Masz problem z ciśnieniem paliwa. Tu trzeba szukać.


    Witam serdecznie ! Wczoraj w drodze - ok 130 km zgasł mi z 20 razy .... zaznaczę że jeżdżę za wschodnią granica i tam często tankuję
    pojechałem na diagnostykę kupo terową a tam podaje że to zawór zapchany .... (miesiąc temu wymieniałem zawór denso scv ! i 2 tyg temu filtr paliwa. na granicy namęczyłem się troszkę i w Polsce już 150 km bez problemów ... może to cholera jakość paliwa ? a może trzeba bak wyczyścić ?

    0
  • #10 27 Lip 2017 13:42
    perspective
    Poziom 3  

    kakibara napisał:
    Masz odpowiedz - zapach samej w sobie salerki jest naftowy- znam osobe ktora jezdzi vw b4 tdi na Bezledy od 15 lat ale do swojego auta na CR tankuje na polskim CPN.


    nie mogę nonstop jeździć do PL na orlen żeby tankować :) muszę pilnować firmy
    czy płyn do odczyszczania systemu paliwowego coś pomoże ?

    0
  • #12 11 Gru 2017 19:51
    perspective
    Poziom 3  

    sprzedalem dziada !!!

    0
  • #13 22 Gru 2017 10:12
    rytmik5
    Poziom 9  

    Napiszę coś dla innych skoro auto sprzedane. Ktoś może trafić w moje rozwiązanie. Miałem identyczny problem (ten sam silnik) i przy próbach odpalania zajeżdżałem akumulator do prawie zera. Przypadkowo na zapalonym silniku oparłem się o wtyczkę do sterownika i auto zgasło. Odłączyłem akumulator wypiąłem obie wtyczki spryskałem kontaktem i przedmuchałem kompresorem i to chyba ze 3 razy. Jakież było moje zdziwienie gdy na zdechłym akumulatorze zapalił od strzała. Jeżdżę już długi czas i problem zniknął a pojawiał się codziennie. Odetchnąłem z ulgą bo miałem już brać się za zawór Denso. Pozdrawiam.

    1