Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

lanos 1,5 16v - autronic al 700

24 Lip 2017 10:49 1323 14
  • Poziom 4  
    dzień dobry
    na wstępie przepraszam za ewentualne niezręczności /jestem nowy i wiekowo zapózniony/ i nie znam etykiety.
    mam problem i szukam pomocy. rozleciał się włącznik /taki guziczek z zieloną diodą/ i nagle silnik zgasł i nie dał się już uruchomić ani na gazie ani na benzynie.
    poradzono mi abym wyjął centralkę to wróci na benzynę , ale nic się nie zmieniło. zacząłem sprawdzać miernikiem co się dzieje /schemat znalazłem na forum/ i na brązowym kabelku -wyjście na włącznik stwierdziłem 5v niezależnie czy stacyjka jest włączona czy nie - poza tym jest napięcie na styku czarnego a także żółtego. CZY TO zwalona centralka???? co mnie robić?? czy ewentualna wymiana centralki pozwoli dojechać do fachowca.
    czy tak powinno być i może stało się kilka różnych bałaganów w tym samym momencie???? auto nie da się ruszyć.
    z góry dziękuję za wszelką pomoc i sugestie co mnie robić.
    nota bene słaby jestem w technice i beznadziejny ww elektronice.
  • MetalworkMetalwork
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    To nie wina sterownika LPG. Odłącz bezpiecznik od niego lub od klemy przewód od sterownika i wróci na PB. A, że nie robi na PB to coś padło i najczęściej pompa paliwa.
    Nowy przełącznik masz np tu:
    http://www.phjacus.pl/54-Oryginalny-przelacznik-Autronic-AL700-p43.html
    Na alledrogo też znajdziesz.
    Częstą usterką w AL 700 jest :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2343103.html
    W najgorszym wypadku emulator wtryskiwaczy PB szwankuje i nie podaje zasilania na wtryski gdy gaz jest wyłączony. Tu masz albo usterkę jego zasilania - sterowania z elektrozaworu gazowego lub uszkodzenie wewnętrzne układu czasowego.
    Pozdro
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 4  
    dzięki za rady - ale ja odłączyłem bezpiecznik . potem wyjąłem centralkę i wyjąłem płytkę. wygląda pięknie. żadnych jakichkolwiek paskudztw. na oko wspaniała jest. ale nie umiem lutować nie umiem wymienić przekażnika. jak sprawdzić co się stało. może to błąd na benzynie? dlaczego na włączniku /miałem inny -taki guziczek z zieloną diodą- na kabelku brązowym /zasilanie 5 v włącznika/ jest napięcie niezależnie od kluczyka????? dlaczego pomiędzy brązowym aa czarnym /włączenie al 700/ jest prąd niezależnie kluczyka??? dlaczego ten prąd jest również między brązowym a żółtym?????
    dzwoniłem do kilku instalatorów - żaden nie umie mi odpowiedzieć.
    czy to oznacza że centralka jest walnięta??????
    bardzo proszę o informacje.
    sam tego nie naprawię , ale chciałbym WIEDZIEĆ!!!!!
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    To zacznij od tego by auto odpalało na PB. Pompa, wtryski, wiązka, emulator do sprawdzenia. Jak zacznie odpalać to pewnie i LPG zacznie działać.
  • Poziom 4  
    próbuję namówić fachowca coby do mnie przyjechał -lanos ani drgnie i uzdatnił mi benzynę - jak się uda będę dalej próbował uzdatnić gaz.
    Może powinienem opowiedzieć historię???
    może to się komuś przyda tak jak mnie przydały się informacje kolegów, którzy coś chcieli się dowiedzieć. Znalazłem schemat podłączenia włącznika. Znalazłem schemat wyjść na wtyczce do centralki . Kupiłem miernik i próbowałem sprawdzić – tak było. Zatem każda historia może się komuś przydać.
    U nie uruchamiał się zle po wyłączeniu silnika pracującego na gazie tak przypadkowego jak i po wyłączeniu stacyjki. Po jakimś czasie wydawało mi się, że po takim wyłączeniu uruchamia się na gazie /a nie na benzynie jak powinien/. Stąd używałem włącznika coby kończyć jazdę na benzynie /wtedy zapalał bez problemów/. Ale dioda na włączniku jest bardzo słabo widoczna w dzień i nie wiedziałem czy się przełączył czy nie. Aż włącznik się rozpadł.
    I wtedy próbowałem zrozumieć. Znalazłem na forum to wszystko – ale niektórych informacji nie mogłem znaleść.
    Logika wskazuje, że zasilanie włącznika /brązowy kabelek/ powinno działać po stacyjce. Napięcie nie powinno być stale i nie powinno być pomiędzy żółtym /sterowanie diody/ a brązowym.
    Chciałem zrobić sobie włącznik według schematu od kolegi z forum /takie coś to chyba dam rade/ ale chciałbym zrozumieć jak to wszystko działa i jak sprawdzić czy płytka jest dobra.
    Jak ktoś z kolegów ma cierpliwość do gamonia i wiedzę – to bardzo proszę o pomoc.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3342874.html
    mam nadzieję, że nie naruszam praw autorskich publikując ten schemacik
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Zostaw ten przełącznik w spokoju. Spróbuj odpalić awaryjnie na samym LPG. Wnioskuję, że masz uszkodzony reduktor i nie zamyka dopływu gazu przez co po zgaszeniu normalnie zalewa go gazem + PB przy odpalaniu i nie zapala. Odpalanie AL-700. Wyłączyć kluczyk, wcisnąć przycisk centralki i trzymać, przekręcić kluczyk (powinno być słyszalne otwarcie elektrozaworów) puścić przycisk i po 2 sekundach próbować odpalać.
    Sprawdzić uprzednio czy jest iskra.
    Do diagnostyki AL-700 służy PCet z aplikacją i kabelek USB pod AL-700 a nie kombinowanie z pomiarami itp bo zaraz wszystko pójdzie na złom.Centralka ma przewody
    Masę, przycisk, diodę. Przycisk jest pullupowany do +5V i zwierany do masy, dioda sterowana plusem o ile dobrze pamiętam.
  • Poziom 4  
    dzięki wielkie, ale odpaliłem na benzynie!!!!! udało się. centralka al 700 wyjęta . schemat do włącznika znalazłem i jest prosty zwieram brązowy z czarnym a czarny z żółtym. mój problem to nielogiczne napięcie 5v na wyjściu do włącznika nawet bez stacyjki - logicznie powinno być po włączeniu. tak jak jest to dioda świeciła by nawet bez próby uruchomienia. o ile pamiętam nie mam możliwości uruchomienia na gazie /tak chyba mówili mi w 2004 jak zakładałem gaz. nie mam programu i umiejętności do podłączenia komputera tak boję się podłączyć centralkę bo jeśli jest walnięta to może się pozajączkować jeszcze coś a ja zielony jestem. stary włącznik rozleciał się i muszę sobie zrobić taki według schematu /schemat załączyłem wyżej - poprzedni post/ tak nie mogę tego przełącznika zapomnieć . przepraszam, że marudny jestem, ale nie znam się na elektronice, mieszkam na wsi i nie mam szczęścia do fachowców /albo nie chcą robić, albo psują albo nie wiedzą nie umieją odpowiedzieć na proste pytania i nie budują zaufania/. właśnie forumowicze wiedzą bardzo dużo i umieją poradzić. wszystko co wiem wyszukałem na forum i choć wielu porad nie rozumiem to widać, że ludzie mają pojęcie . tak jestem bardzo wdzięczny za pomoc a ustalenie czy powinno być 5v na brązowym ZAWSZE czy PO KLUCZYKU stało się moją obsesją. pięknie dziękuję za pomoc i zainteresowanie. pozdrowienia.
  • Poziom 37  
    MarnyFachman napisał:
    mój problem to nielogiczne napięcie 5v na wyjściu do włącznika nawet bez stacyjki - logicznie powinno być po włączeniu.

    Tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic175506-30.html masz ten poważniejszy schemat z wtyczką obok, i pytanie kiedy jest zasilany i działa IC1 w dolnym lewym rogu.
    psooya napisał:
    Odpalanie AL-700. Wyłączyć kluczyk, wcisnąć przycisk centralki i trzymać, przekręcić kluczyk (powinno być słyszalne otwarcie elektrozaworów) puścić przycisk i po 2 sekundach próbować odpalać.

    Na wyłączonej stacyjce wciskamy przycisk. Po co wciskamy ? Żeby coś zewrzeć :) 5V z minusem/masą, lub podać te 5V gdzieś tam dalej. No to wg schematów, chyba wychodzi że zewrzeć, bo impulsem dla centralki będzie masa na nodze 15 układu IC2 ?
    psooya napisał:
    Przycisk jest pullupowany do +5V i zwierany do masy,

    No to chyba musi tam być 5V, żeby awaryjnie odpalić na lpg, skoro je zaczynamy przy wyłączonej stacyjce ?
    Analogicznie działa Ci centralny zamek z kluczyka jak masz, 3 przewody, na dwóch napięcie czekające na zwarcie któregoś do masy, żeby uruchomić zamki. Traktuj to jak stand-by, czuwanie, uśpienie, jak dioda w TV, świeci, a TV jest wyłączony. Układ w środku non-stop czeka na sygnał z pilota lub innego guzika z panelu, by włączyć telewizor.
    Inna sprawa to te mierzenie napięcia, na tym przewodzie może być "pozorowane" napięcie, taki przewód nie jest zasilany bezpośrednio, tylko poprzez inny element w układzie, który to już może być normalnie zasilany, tylko przez niego przepływa jakiś minimalny prąd, i na mierniku zobaczysz że jest tam napięcie. Jak z żarówką podłączoną tylko do jednego przewodu z napięciem 230V, na drugim styku żarówki pojawi się 230V przez żarnik żarówki, pomimo że drugi styk nie jest do niczego podłączony. Znaczy jest podłączony, do żarówki podłączonej do prądu i może nieźle popieścić, jak żarówka jest sprawna...

    Przy mierzeniu trzeba wiedzieć czego oczekiwać na mierzonych rzeczach, bo inaczej nie wiesz czy pomiar będzie pomocny.
  • Poziom 4  
    dziękuję pięknie za wyjaśnienia i zwalam wszystko na mój brak wiedzy. wygląda na to że samo myślenie i /pozorna/ logika to trochę mało.
    tłumaczy mnie trochę to, że uczyłem się bardzo dawno temu i tego wszystkiego jeszcze w ogóle nie było.
    temat podłączenia włącznika i napięcia jest zamknięty i rozumiem wyjaśnienia i jeszcze raz dziękuję.
    po poczytaniu wielu postów na forum myślę, że w moim przypadku jest trochę inaczej niż opisałem. prawdopodobnie po jezdzie na gazie i wyłączeniu lub zgaśnięciu silnika NIE STARTUJE na benzynie /jak myślałem/ a dostaje razem benzynę i gaz. jak przed wyłączeniem silnika przełączę na benzynę - to uruchamia ładnie. gdzieś na forum przeczytałem, że może być taka usterka co nie zamyka gazu przy wyłączaniu silnika i dopiero jak ten gaz odparuje to uruchamia się normalnie na benzynie i przełącza na gaz. czyli moje problemy z uruchomieniem po wyłączeniu silnika przy gazie są spowodowane jakimś felerem z zamknięciem gazu po wyłączeniu silnika.
    miejcie cierpliwość dla gamonia i pomóżcie. choć się nie znam - to próbuje zrozumieć.
    bardzo mi pomogliście
    dziękuję i pozdrowienia.
  • Poziom 38  
    Jakbyś czytał moje posty juz dawno byś to stwierdził bez czytania forum. Uszkodzony elektrozawor na reduktorze. Jak nie pomoże czyszczenie to zestaw naprawczy lub nowy reduktor a przełącznik kup sobie nowy. Co tam sie miało tak zepsuć by trzeba budować nowy? Pęka front- folia przednia ale funkcjonalność jest. Jak uszkodzi sie sam przycisk to kupujesz nowy mikroswitch lutujesz i tyle. Dziala bez panelu frontowego.
  • Poziom 4  
    ten zawór to taka coś do czego dochodzą dwa przewody????? na reduktorze - to się obraca o kilka stopni????? reduktor dopiero co założony nowy!!!!!! czy to trzeba całe wymienić??? jak ewentualnie czyścić ten zawór????
    co ten zawór tak naprawdę robi???? czy on otwiera się po włączeniu gazu?? / dioda na włączniku przestaje migać/ i zamyka po wyłączeniu silnika????
    co tym steruje??? i czy to zawór - czy sterowanie??? czy przypadkowe wyłączenie silnika /na przykład uduszenie/ też powinno go zamykać??? czy zamyka go wyłączenie stacyjki???? może niepotrzebne te pytania - ale ja bardzo lubię rozumieć, to czy się posługuję - choćby ideowo /z reguły szczegółów technicznych nie pojmuję/.
    mój przełącznik to był taki świecący guziczek na trzech przewodach i to się rozpadło. wyleciały jakieś sprężynki i malutkie blaszki - to się nie da reanimować - albo kupie nowy albo zrobię według schematu co znalazłem na forum.
    bardzo dziękuje kolegom za zainteresowanie i pomoc, a także cierpliwość.
    pozdrowienia
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    lanos 1,5 16v - autronic al 700
    Trzeba zdjąć cewkę, jak to żółte z kabelkami, następnie wykręcić tuleję na której siedziała cewka, i sprawdzić czy takie jak to srebrne lekko się rusza w tej tulejce, to tłoczek zamykający dopływ gazu.
    Jedno złe tankowanie, i może być zabrudzony, że nie będzie się lekko ruszać, lub gumka na końcu nie zamykać dopływu gazu do silnika.
    UWAGA, TAM JEST CIEKŁY GAZ.
    Można zrobić to samemu, ale PROPONUJĘ UDAĆ SIĘ DO GAZOWNIKA, NIŻ STRACIĆ ZDROWIE, LUB WYSADZIĆ COŚ W POWIETRZE.
    Po drugie wypadałoby sprawdzić po czymś takim szczelność, i w ogóle gdyby obejrzał i zdiagnozował to wszystko fachowiec. Mam nadzieję że masz takiego.
    Na zbiorniku gazu masz podobne ustrojstwo. Zwykle syfi się ten przy reduktorze, ale niech sprawdzi obydwa elektrozawory.
    Do gaziarza jedziesz z pustym zbiornikiem. BAWIĄC SIĘ SAMEMU PRZY GAZIE RYZYKUJESZ ZDROWIEM...
    Jak już udaje się odpalać samochód, to nie przełączaj na lpg. Pojeździsz na benzynie.
    Sprawę gazu w zbiorniku zostaw gazownikowi.

    Można ułatwić sobie odpalanie wciskając pedał gazu do oporu, silnik szybciej się przewietrzy z ewentualnego gazu, i łatwiej odpali na benzynie bez dodatkowego paliwa w formie gazu lpg. Bo tak może zalewać się benzyną z gazem. I oczywiście gasząc na benzynie, po chwili - żeby wypalić gaz z przewodów i parownika. Chwila niesprecyzowana, mnie pyrkocze jeszcze z półtorej minuty na tym gazie w przewodzie zbiornik>silnik.

    W lanosie oprócz wcześniej podanego emulatora/odcięcia wtryskiwaczy, typowo utrudniać palenie na benzynie może jeszcze immobilizer, dioda w środkowym panelu zawsze gaśnie ? http://daewooforum.pl/temat37860.html

    Benzynę w zbiorniku posiadasz ? Rezerwa świeci - znaczy że nie posiadasz... Czasem trzeba mieć pół baku by ładnie odpalał. To skutki wymian pomp, i posiadania lpg, na którym jeździmy zaniedbując układ zasilania benzyną.
    Jak jesteś bardzo ciekawy, to również zainteresuj się wpływem ustawienia instalacji lpg, głównie emulacji sondy lambda, na pracę silnika na benzynie, to także utrudnione odpalanie. I znowu mam nadzieje że masz kumatego gazownika...
  • Poziom 4  
    jestem bardzo wdzięczny za pomoc i informacje. u mnie wystarczała chwila /kilka sekund/ po przestawieniu na benzynę aby następne odpalenie było bezproblemowe. oczywista nie będę dłubał tam sam - pojadę do fachowca. na razie bez gazu na benzynie. benzynę mam w zbiorniku - bo zawsze co jakiś czas jeżdziłem trochę na benzynie /tak kazali mi fachowcy/ poza tym mam odcinanie zasilania pompy paliwa jak jestem na gazie.
    jestem bardzo zadowolony z waszej pomocy. dużo zrozumiałem i nawet jeśli to nie całkiem prawda /mogę być bardziej tępy niż mi się wydaje/ to i tak bardzo dużo skorzystałem.
    pozdrowienia i dziękuję.
  • Poziom 38  
    Jest nowy to jest na gwarancji - AMEN.
  • Poziom 4  
    forum pomogło mi zrozumieć jak działa moja instalacja lpg . dzięki kolegom udało mi się zastąpić popsuty włącznik!! /jestem dyletantem/ i rozmawiać z fachowcem WIEDZĄC w czym może być problem. kupiłem nową centralkę i umówiłem się z fachowcem. wszystkim kolegom dziękuję a formu uważam za bardzo przydatne i porzyteczne. szczególnie dla takich jak ja - co słabe pojęcie mają.