Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

stilo 1.9 jtd 80 km kopci - Kopci z pokrywy zaworów

shiz0r 24 Jul 2017 16:38 4980 11
  • #1
    shiz0r
    Level 6  
    Witam

    mam problem z moim stilaczem 2003 JTD 1.9 80km (59KW) 194tys mam go pól roku, zrobiłem nim 14tys km, mianowicie padł przepływomierz po czym został wymieniony, ale problem z kopceniem został i na dodatek mocy nie miał, byłem u mechanika stwierdził ze raczej padło turbo, puszcza olej, w układzie dolotowym tez olej, wszedzie olej........... teraz czekam na swoja kolej do mechanika na regeneracje turbo...........................

    ALE:

    dzieje mi się takie coś, czy to jest normalne ? Dmucha z pokrywy zaworów, wiem że ma tam coś dmuchać ale chyba nie tak, oleju jednak nie ulewa przez te dmuchanie, dodam ze auto chodzi równo, nie szarpie, co do mocy to po wymianie turbo.
    Problem na FILMIKU


    Filmik przedstawiajacy kopcenie.

    PS. gdzie dokładnie znajduje sie ODMA?(to jest to z spodu filtra powietrza?)
  • Helpful post
    #2
    Staszek49
    Level 35  
    Czy przebieg jest rzeczywisty. Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Wygląda to na silny przedmuch silnika do skrzyni korbowej. Może być też niedrożna odma, której ujście zwykle wyprowadzone jest w deklu klawiatury zaworów i włączone do rur zasilających interkuler.
    Możesz na własne ryzyko "wyprowadzić" odmę na zewnątrz tj. pod spód auta z tym, że możesz mieć problem na przeglądzie technicznym.
    Na filmie widzę też ten "dym" po prawej stronie silnika, sprawdź co jest nieszczelne. Czy ubywa oleju w silniku, bądź płynu w chłodnicy.
  • Helpful post
    #3
    sulof1601
    Level 26  
    Witam.Zamiast robić od razu turbinę trzeba sprawdzić na kompie jak dmucha.Olej w dolocie jeszcze o niczym nie świadczy bardziej skupiłbym się w Twoim przypadku na sprawdzeniu ciśnienia na cylindrach bo takie dymienie z bagnetu świadczy o zużyciu pierścieni tłokowych.
  • #4
    shiz0r
    Level 6  
    przebieg raczej rzeczywisty bo licznik ten sam co rok produkcji. Nie mam interkulera 80km bez klimy i interkulera, w srodku auta, nie smierdzi spalinami ani nic w tym stylu, auto tak samo dymi jak jest cieple90oC i zimne, tak samo! Auto nie szarpie ani nic, tyle jak dociskam i kolo 25000 obrotów włącza sie turbo to kopci jak smok....... na biegu jałowym nie kopci. oleju ubywa ale jak zapierdalam i kopci w huuuuu,.....

    Szukam gościa co mi sprawdzi cisnienie na cylindrach, katowice/chorzów poleci ktos cos ? bo w niedziele jade do sielpi wielkiej mam 180km w jedna strone :D raczej ra rade :D


    Nieszczelnosc z prawej jest bo odpiąłem wezyk ten z dołu co idzie do dolotu z pokrywy zaworów, chciałem sprawdzić czy przelot jest na wezyku (ten dolny wypiety)

    stilo 1.9 jtd 80 km kopci - Kopci z pokrywy zaworów

    To jest odma ? czy to co u dołu filtra powietrza ?
  • Helpful post
    #5
    sulof1601
    Level 26  
    Na tym zdjęciu nie widać odmy.Jak wspomniał kolega wyżej odma zazwyczaj prowadzi od pokrywy zaworów ale nie do rur zasilania interkulera tylko do przewodu ssania turbosprężarki.Jeśli tak jest to może być przyczyna oleju w układzie turbiny.Napisz jeszcze jakiego koloru jest dym niebieski czy czarny?

    Dodano po 2 [minuty]:

    ,,Nieszczelnosc z prawej jest bo odpiąłem wezyk ten z dołu co idzie do dolotu z pokrywy zaworów,,i masz odpowiedż gdzie jest odma.
  • #6
    shiz0r
    Level 6  
    hmm nadal nie wiem gdzie ta odma ?

    Jak odpale samochód wyleci dym lekkooo niebieski ale jak gazu dodam leci czarny... jest tak tylko po nocce, za dnia nie puszcza niebieskiego dymku, 1 rozruch niebieski dymek 2-3 sec a pozniej juz czarny. nastepne rozruchy juz dmucha czarnym


    PS nie mam interkulera. turbo idzie do przeplywomierza/filtra powietrza.

    przerobilem foto

    stilo 1.9 jtd 80 km kopci - Kopci z pokrywy zaworów

    1. to jest odma ? tam mam olej, nie duzo ale jest

    2 . tu widac troche silikonu, ten wezyk jest uciety i prowadził (CHYBA) do pudelka pod filtrem powietrza(ktorego w ogole nie mam) dodam równiez foto kompletnej obudowy.

    3. co to jest ?? idzie z turbo, te dwa wezyki. nie jest to czujnik doładowania ?



    nigdzie nie umia zmierzyc cisnienia na cylindrach... KAtowice, chorzów./.........../ :|

    TEGO MI BRAKUJE - nie ma nic z kółeczka......

    stilo 1.9 jtd 80 km kopci - Kopci z pokrywy zaworów
  • Helpful post
    #7
    sulof1601
    Level 26  
    1.Ten przewód powinien prowadzić do strony ssącej turbosprężarki i do tego przewodu lub do samego filtra powinna być dołączona odma.2 Jeśli został usunięty to nic nie wpływa na pracę silnika ale koniecznie otwór musi być szczelnie zaślepiony bo przepływka będzie przekłamywać i będzie muł.3Jeśli idzie z turbo to jest to zawór regulacji doładowania.
  • #8
    shiz0r
    Level 6  
    co do 2 to, nie jestem pewien szczelnosci tego, bo jak dociskam, to od 25000 obrotów słychać turbo ? nie gwizdze, tylko jak by powietrze uciekało ale z kompresora, potężnego, sprawdzałem reką to dmuchać nie dmuchało tam, jak bym miał te rure to pewnie olej by sie tam zbierał....
    kupie nową tylko jak to nazwać? rura powietrza ?

    1. sprawdzic cisnienie cylindrów
    2. czyszczenie odmy ? ale gdzie ona jest ?
  • #9
    sulof1601
    Level 26  
    Tak w separatorze zbierałby się olej.Szczelności tego miejsca nie sprawdzisz żadnym kompresorem tylko odpal auto niech ktoś dociśnie gazu a Ty sprawdzaj.Odnośnie ciśnienia na cylindrach podjedż do kogoś kumatego to sprawdzi po przebiegu prądu rozrusznika.Odma to ten przewód z którego tobie dymiło na filmiku.
  • #10
    shiz0r
    Level 6  
    choodziło mi o to ze jak dociskam w tracie jazdy to TURBO wydaje DZWIEK jakby z wielkiego wentylatora, słychać tak jakby sprężone powietrze, nie umiem tego opisac.

    wymieniam tą rure na kompletna.


    to ładnie, konca nie widać w ogole z tej rury, poza tym przysłania EGR podpiety do turbo :/ nie wiem jak sie do tego dostac, nie rozkrecajac pol auta.
  • #11
    sulof1601
    Level 26  
    Odkręć rurę doprowadzającą powietrze do turbo i zobacz czy łopatki nie dotykają do obudowy,złap palcami i poruszaj osią turbiny w górę i dół.to dowiesz się czegoś o turbinie.Przydała by się kamerka rewizyjna bardzo ułatwia robotę chętnie bym pożyczył gdybyś mieszkał za płotem.
  • #12
    shiz0r
    Level 6  
    chętnie ale KM robią swoje :)

    sprawdze to jak kupie tą rure i wymienie ją. autem robie co 2 dzien kolo 200 km i nic sie nie dzieje.

    jak wymieniałem przeplywke byłem na kompie i były takie błedy. PS, nie wyskakuja mi zadne błędy na kompie nic oprocz zajebanej zarówki z podswietlenia tablicy TYŁ ...................


    stilo 1.9 jtd 80 km kopci - Kopci z pokrywy zaworów