Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Internet LTE z Plusa. Problemy z utratą pakietów.

Rapisher 24 Lip 2017 18:15 687 5
  • #1 24 Lip 2017 18:15
    Rapisher
    Poziom 2  

    Witam
    Posiadam internet LTE z plusa i mam z nim od początku tego roku spory problem. Co kilka sekund narzucana jest utrata pakietów

    (pakiet loss). Nie jest to jakaś mała utrata pakietów bo wynosi od 10% do nawet 40% co uniemożliwia korzystania z jakiejkolwiek gry

    oraz rozmowy online bo wszystko się zawiesza oraz ścina. Na początku myślałem ze są to jakieś utrudnienia techniczne i po jakimś

    czasie zostanie to naprawione bo czasami zdarzały się małe utraty po 3%-5%(mam już ten internet parę lat) ale niestety ciągnie się

    to już ponad pół roku. W punkcie plusa powiedzieli mi że oni z tym nic nie mogą zrobić tylko trzeba kontaktować się z ich biurem

    technicznym wiec zadzwoniłem do nich. Jedyne co się od nich dowiedziałem to że pierwsze słyszą o takim problemie, może być wina

    zasięgu i oni z tym nic nie zrobią. Postanowiłem że sam sprawdzę wszystko czy wina nie leży po mojej stronie. Najpierw sprawdziłem

    na drugim PC oraz laptopie ale problem nadal jest i na każdym z urządzeń było to samo. Pomyślałem że może to być wina karty SIM że

    jest już stara i może się uszkodziła. Pojechałem do plusa i wymieniłem na nową i problem nie znikł, wiec ponownie pojechałem do

    plusa po nowy starter by sprawdzić czy pakiety nie są narzucane na mój numer karty ale problem nadal nie znikł. Sprawdziłem także

    czy sprawne jest urządzenie ale i na modemie i na routerze było nadal to samo. Zabrałem swój modem i router do kolegi by jeszcze

    się upewnić że to nie jest wina sprzętu(kolega mieszka 3km ode mnie)i o dziwo u niego wszystko było ok, 0% pakietów wiec pomyślałem

    że może jakiś program na moim PC obciąża mi internet i to przez to jest utrata pakietów ale po zrobieniu formata było to samo wiec

    zabrałem swój PC do tego kolegi i u niego na moim PC, modemie i routerze wszystko jest ok tylko u niego był mniejszy poziom sygnału

    a poza tym 0% pakietów. Wnioskując z tego to nie jest wina PC, modemu, router,karty ani zasięgu bo jest taki jaki był zawsze czyli

    w normie (dokładne parametry podam niżej). Sprawdziłem gdzie znajdują się w mojej okolicy nadajniki z którymi łączą się moje

    urządzenia. Najbliższy znajduje się 4km ode mnie z którym jestem połączony na pasmie 1800 (sprawdzałem programem LTEwatch) drugi

    zaś 10 km ode mnie ale z nim z mojego poleżenia nie umiem się połączyć, a nie wiem czy jest jakiś program lub sposób żeby ręcznie

    połączyć się na wybrany BTS. Mój kolega ten sam z u którego testowałem mój sprzęt jest bliżej położony tego dalszego ode mnie BTSa

    wieć doszedłem do wniosku że z jego lokalizacji po prostu łącze się z innym BTSem niż u siebie w domu. Żeby to sprawdzić podpiąłem

    po laptopa modem i podjechałem najpierw po sam nadajnik z którego cały czas korzystam oraz pod ten drugi z którym się łącze u

    kolegi. Okazało się że stojąc nawet pod samym nadajnikiem pakiety nie znikły a na tym dalszym BTSie pakietów nie ma wcale. Wiec

    moim zdaniem wina leży tylko i wyłącznie od strony plusa ponieważ tylko na tym nadajniku jest cos nie tak. Bardzo bym prosił o

    pomoc w rozwiązaniu tego problemu ponieważ już nie mam pojęcia czy mogę coś więcej zrobić lub w jaki sposób mogę udowodnić plusowi

    że to nie moja wina.
    Niżej podaje wszystkie parametry które mogą pomóc w ocenie mojeje sytuacj.

    Sprzęt jaki posiadam to:
    -modem HUAWEI E3276
    -niedawno zakupiłem (bo tak mi polecono w plusie) router HUAWEI b315s-22
    -oraz tydzień temu dokupiłem antene ATK-LOG ALP LTE/800-3000 MHZ

    Moja lokalizacja:
    GPS: 53.346811 21.379234 53*20'48.52 N 21*22'45.24 E

    BTS lokalizacja:
    -(na tym jest utrata pakietów)
    GPS: 53,382500,21,346111 53*22'56.99 N 21*20'46.55 E
    Aero 2 (26017) ID: P11281

    -(na tym jest wszystko ok)
    GPS: 53,263333,21,428056 53*15'48.20 N 21*25'41.71 E
    Aero 2 (26017) ID: BT11282

    Siła zasiegu:
    RSRQ: -3dB
    RSRP: -97dBm
    RSSI: -71dBm
    SINR: 15dB

    Test prędkości i ss'y pakietów z:
    - konsoli cmd
    - z programu plusa
    - z programu TeamSpeak3
    Internet LTE z Plusa. Problemy z utratą pakietów.

    0 5
  • #2 24 Lip 2017 18:37
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    A po co kupowałeś B315 ? Przecież masz w Plusie zasięg LTE-A czyli agregację LTE1800+800. Na BTS-ach w Myszyńcu i Siarczej Łące Plus korzysta z obydwu pasm LTE. Sprawdzałeś jak działa kazde z tych pasm na tych BTS-ach? Wymuszenie LTE1800 z Siarczej Łąki możliwe ale na normalnej antenie kierunkowej Dual LTE1800MHz a nie szerokopasmowym wynalazku z Dipola.

    0
  • #3 24 Lip 2017 19:06
    Rapisher
    Poziom 2  

    matek451 napisał:
    A po co kupowałeś B315 ? Przecież masz w Plusie zasięg LTE-A czyli agregację LTE1800+800. Na BTS-ach w Myszyńcu i Siarczej Łące Plus korzysta z obydwu pasm LTE. Sprawdzałeś jak działa każde z tych pasm na tych BTS-ach? Wymuszenie LTE1800 z Siarczej Łąki możliwe ale na normalnej antenie kierunkowej Dual LTE1800MHz a nie szerokopasmowym wynalazku z Dipola.


    Tak, w Myszyńcu czy na 800 czy na 1800 są pakiety. W Siarczej Łące czy na 800 czy na 1800 jest wszystko dobrze. Czyli na tym routerze i antenie nie ma takiej opcji żeby połączyć się z Siarczą Łąką z mojego położenia?

    0
  • #4 24 Lip 2017 22:29
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Oczywiście są szanse na połączenie z BTS-em w Siarczej Łące, szczególnie na LTE800 Sferii, który ma większy zasięg. Gorzej może być na LTE1800 z Aero2. Ale przy takich dystansach używa się anten na wybrane pasmo o dużym zysku. Innych na 800MHz i innych na 1800MHz. Do tego na B315 wymuszasz te pasma. Ustawiałeś tą logarytmiczną na ten BTS i sprawdzałeś parametry sygnału na LTE800 a potem na LTE1800?

    0
  • #5 24 Lip 2017 22:47
    Rapisher
    Poziom 2  

    matek451 napisał:
    Oczywiście są szanse na połączenie z BTS-em w Siarczej Łące, szczególnie na LTE800 Sferii, który ma większy zasięg. Gorzej może być na LTE1800 z Aero2. Ale przy takich dystansach używa się anten na wybrane pasmo o dużym zysku. Innych na 800MHz i innych na 1800MHz. Do tego na B315 wymuszasz te pasma. Ustawiałeś tą logarytmiczną na ten BTS i sprawdzałeś parametry sygnału na LTE800 a potem na LTE1800?

    Na początku gdy pojawiły się utraty pakietów korzystałem z LTE800 ale przeczytałem gdzieś na forum, że może być to własnie wina częstotliwości i poprzez program LTEWatch zmieniłem na LTE1800. Poziom sygnału był praktycznie taki sam, prędkość internetu znacznie wzrosła (na 800 miałem pobieranie po 4-5 Mbps, a na 1800 waha się pomiędzy 20-55Mbps) ale pakiety czy to na 800 czy na 1800 są takie same. Antenę mam w tym momencie ustawiona na nadajnik w Myszyńcu. Ustawiając ją na Siarczą Łąke programem LTEWatch nie mogę wymusić żeby się z znajdującym tam nadajnikiem połączył. Czy jest jakiś inny sposób lub program żeby wymusić z tym nadajnikiem połączenie?

    0
  • #6 24 Lip 2017 22:57
    matek451
    Specjalista Sieci, Internet

    Połączenie wymuszasz kierując antenę na ten BTS, sprawdzasz najpierw LTE800.

    0