Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 1.3 mJET 90 KM - Ocena testu przelewowego wtryskiwaczy CR

cwiqa 28 Lip 2017 12:06 1824 39
  • #31 28 Lip 2017 12:06
    cwiqa
    Poziom 3  

    adam7009 napisał:
    Jakie poprawnie? ,poprawnie to jest 0,biorąc pod uwagę ,że nie ma rzeczy idealnych to na cyl.2 jest dobrze bo jest 0.10,reszta to ......
    Druga rzecz to jak cyl 1. oraz 3. będą zbliżone do 0
    to na cyl 4. korekta też osiągnie też0.,prawda?
    Teraz pytanie ,cały czas twierdzisz ,że cyl 4 jest do roboty?,wg. mnie nie ,bo jak 1.2.3 bedą miały 0 to i czwarty też będzie miał 0 ,zgadza się?
    Czyli jak to jest ????,jak trzy będą dobre to i czwarty się naprawi???,dziwne co?,
    czyli teoria o sprawdzaniu komputerem wtrysków jest do bani ?,czy jak ?

    Nie zrozumiałeś mnie. To co napisałem przed chwilą to było tylko moje pytanie jakby wyglądały korekty wtrysku na PRZYKŁADOWYM silniku w którym wszystko byłoby super sprawne tylko jeden cylinder miałby słabszą kompresję.
    A wracając do tematu to nie spotkałem nigdzie, żeby nawet nowe auto miało maksymalną korektę 0,1 mm3/w.

  • #32 28 Lip 2017 12:34
    adam7009
    Poziom 38  

    to Ty mnie nie rozumiesz,chcę Ci pokazać ,że te parametry nie są wiarygodne,bo jest to tylko porównanie jednego wtrysku do drugiego i np. założysz cztery złomy i będziesz miał też prawie zero na wszystkich ,czyli niby idealnie,a auto nie pojedzie.
    A odpowiadając na twoje pytanie gdy by jeden był złom ,a reszta idealne to na złomie miał byś +2.99.a na przeciwnym -2.99 bo musi zbalansować uszkodzony .

  • #33 28 Lip 2017 13:27
    Karaczan
    Poziom 39  

    Całkowity apetyt na paliwo musi się zgadzać.
    Skoro jednemu damy więcej to innemu trzeba ująć.

    Ale to są tylko szacowane wartości, a nie realna idealna dawka.
    Szacowana na podstawie kodu wtryskiwacza, ciśnienia paliwa, czasu wtrysku.

    Dlatego przy uwalonych wtryskach silniki wariują mimo korekt. Jakby dało się badać realną dawkę, to nawet lejące czy zapchane wtryski dało by się mniej więcej skorygować ;)

  • #34 28 Lip 2017 16:46
    tzok
    Moderator Samochody

    Korekty na wtryskach to korekty równoważące, średni czas wtrysku musi się zgadzać z zadanym (on też podlega korekcie globalnej). Suma korekt równoważących jest 0. Jakby wszystkie wtryski lały ale równo to korekty równoważące będą bliskie 0, natomiast będzie to miało odzwierciedlenie w długoterminowej korekcie czasu wtrysku (LTFT).

  • #35 28 Lip 2017 18:04
    kwok
    Poziom 39  

    cwiqa napisał:
    Zwiększa korektę wtrysku dla 4 cylindra żeby zwiększyć jego pracę a co a tym idzie wyrównać prędkość obrotową wału (czyli pól obrotu wału za którą odpowiada ten 4-ty cylinder) do pozostałych trzech. I tu wszystko się zgadza. Tylko bardzo dziwi mnie to po co ECU automatycznie zmniejsza korekty wtrysku na pozostałych 3 cylindrach skoro pracują one poprawnie?

    Po co zmniejsza? A no po to żeby silnik miał nadal te np 850 obr/min. To jest tak jak by auto (silnik) pchać za pomocą trzech jednakowych dorosłych i jedno 10-letnie dziecko. Dziecko pcha z mniejszą siłą więc nadzorca procesu (ECU) za pomocą czipsów (ropki) dodaje dziecku siły żeby zrównać jego wydajność do dorosłych. Udaje się to bez problemu tylko że prędkość pchanego auta rośnie więc nadzorca postanawia zmniejszyć wydajność dorosłych i zmniejsza im ilość pożywienia żeby pchali słabiej w celu zmniejszenia prędkości auta i znowu jest sukces tylko okazuje się ze podkarmione dziecko robi nogami za głebokie dołki w gruncie więc ecu mu zmniejsza ilość czipsów bo jest bardziej wydajne niż dorośli, zmniejsza się prędkość auta więc zwiększa po trochę wszystkim i tak bez końca. Ważne dla nadzorcy jest to że nakazano mu aby cały ten ludzki napęd nie zjadł więcej niż 5 paczek czipsów na 1km. Póki napęd mieści się w tej normie to nic się nie dzieje nawet jeśli dziecko zjada 2 paczki a reszcie wystarczy 2 do podziału. Ważne że auto jedzie ustaloną prędkością i każdy ludzik pcha z jednakową wydajnością. W tym momencie suma potrzebnego paliwa = 4 paczki a różnice w jego zużyciu przez każdego ludzika to korekty. Niestety nadzorca nie chwali się ogólnym zużyciem tylko narzeka na różnice w karmieniu a wzór wg którego zarządza jest tajemnicą czyli wygląda to tak: bierzące zużycie=(x czipsów dla 1 ludzika +- korekta) + (x czipsów dla 1 ludzika +- korekta) + (x czipsów dla 1 ludzika +- korekta) +(x czipsów dla 1 ludzika +- korekta)
    Wielkości ""x czipsów dla 1 ludzika" i "bierzące zużycie" nie widzisz więc żeby zachować to równanie suma korekt musi się równać zero.
    Problem się zaczyna kiedy suma całego jedzonka zaczyna przekraczać max nakazaną i wtedy nadzorca kombinuje jak koń pod górę. Jednemu mocno zmniejsza, drugiemu mocno zwiększa w efekcie jeden kopie nogami wielkie doły a drugi idzie spacerkiem a za chwilę odwrotnie, prędkość auta nie jest stała i nadzorca nijak nie potrafi sobie z tym poradzić tym bardziej że nie wie czy czipsy (ropka) słabej jakości, czy podajnik jedzonka (wtryskiwacz) coś papra czy ludzik ma połamaną nogę (uszkodzony/zużyty cylinder).

  • #36 28 Lip 2017 18:52
    cwiqa
    Poziom 3  

    kwok napisał:
    Dziecko pcha z mniejszą siłą więc nadzorca procesu (ECU) za pomocą czipsów (ropki) dodaje dziecku siły żeby zrównać jego wydajność do dorosłych. Udaje się to bez problemu tylko że prędkość pchanego auta rośnie

    Bardzo mocno naciągana historia...co to za chipsy??

    Dodano po 7 [minuty]:

    adam7009 napisał:
    Teraz pytanie ,cały czas twierdzisz ,że cyl 4 jest do roboty?,wg. mnie nie ,bo jak 1.2.3 bedą miały 0 to i czwarty też będzie miał 0 ,zgadza się?
    Czyli jak to jest ????,jak trzy będą dobre to i czwarty się naprawi???,dziwne co?,

    No właśnie nie. Bo jeżeli z czwartym wtryskiem jest coś nie tak ( a tak twierdzę) to ECU w pierwszej kolejności koryguje dawkę dla tego cylindra, a na pozostałych wtryskach to są korekty równoważące.

  • #37 28 Lip 2017 19:33
    kwok
    Poziom 39  

    cwiqa napisał:
    .co to za chipsy??

    EXTRA STRONG ☺. Nawiasem mówiąc u ciebie zamiast dziecka masz Pudziana - tak to wygląda. Na szczescie mało to prawdopodobne że 3 cylindry jednocześnie padają a jeden został jak nowy więc trzeba się czepić najprawdopodobniej wtryskiwacza. Ecu zmniejsza dawkę bo dużo czipsów przez podajnik idzie ☺. Gdybyś zrobił pomiar kompresji to przynajmniej częśç przyczyn możnaby wykluczyć.

  • #38 28 Lip 2017 20:46
    cwiqa
    Poziom 3  

    kwok napisał:
    Na szczescie mało to prawdopodobne że 3 cylindry jednoczeœnie padajš a jeden został jak nowy więc trzeba się czepić najprawdopodobniej wtryskiwacza. Ecu zmniejsza dawkę bo dużo czipsów przez podajnik idzie ☺. Gdybyœ zrobił pomiar kompresji to przynajmniej częœç przyczyn możnaby wykluczyć.

    No i takš diagnozę też uważam za najbardziej prawdopodobnš. W przyszłym tygodniu wezmę się za ten czwarty wtrysk i zobaczymy co wyjdzie.

  • #39 28 Lip 2017 21:02
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Jeśli korekcja dawki wynika ze szczelności tłok-cylinder, to widać także zwiększony przelew.

  • #40 29 Lip 2017 00:01
    kwok
    Poziom 39  

    Przy sprawnym wtryskiwaczu oczywiście tak, zwiększa się przelew ponieważ zwiększa się dawka żeby wyrównać słabszy cylinder. Tu można założyć że cylinder jest sprawny a wtryskiwacz daje za dużo paliwa przez rozpylacz więc ecu koryguje na minus i stąd też mały przelew.

  Szukaj w 5mln produktów