Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 1,4 kdx+ lpg - Falowanie obrotów na pb + nie działający licznik

bizon_126 24 Lip 2017 21:31 516 18
  • #1 24 Lip 2017 21:31
    bizon_126
    Poziom 28  

    Witam
    Mam mały problem z 306-tką na monowtrysku magnetti takim jak w punto, seicento
    Falują obroty na benzynie wygląda to dokładnie tak

    Link

    Na lpg jest ok
    Kolektor dolotowy sprawdzany plakiem-szczelny
    Krokowy szaleje
    TPS zmieniany 2 razy
    Map sensor podmieniany-przewód map sensora drożny
    Sonda podmieniana bez efektu
    Masy posprawdzane żarówką
    Zasilanie TPS,map-sensora i czujnika temperatury sprawdzone miernikiem 4,86 V
    Próbówka nie zaświeciła
    Z diagnostyki nic nie wyszło -brak łączności
    Zaczęło się to dziać w pakiecie z szwankującym licznikiem
    Jeżeli działał to wszystko było ok
    Jako dodatkowa ciekawostka powiem ze jeżeli rozpędzę auto po czym zgaszę silnik i ponownie przekręcę kluczyk na zapłon to szybkościomierz działa,nakręca kilometry,w momencie odpalenia przestaje działać
    Zasilania na czujniku spr. żarówką
    Macie jakieś pomysły bo póki co moich brakło
    Póki co nie myślę zmieniać auta więc opcja zezłomuj odpada
    Oddaj elektrykowi też odpada bo rachunek przekroczy wartość pojazdu

  • #2 25 Lip 2017 08:12
    pepe150
    Poziom 31  

    KDX ma licznik na lince, chyba że ktoś zmieniał na elektronika.
    Jaki producent zegarów? Jaeger czy VDO?
    Podaj dokładny rocznik pojazdu.

    A czym było diagnozowane?
    Bo ja mam 306 1.4 KDX na monowtrysku MM (Weber) i jakoś komunikacja jest, błędy da się odczytać, a nawet jest Live Data. Wszystko diagnozowane PP2000.

  • #3 25 Lip 2017 14:27
    g107r
    Poziom 29  

    bizon_126 napisał:
    Zasilanie TPS,map-sensora i czujnika temperatury sprawdzone miernikiem 4,86 V

    bizon_126 napisał:
    TPS zmieniany 2 razy

    Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jak wymienię TPS to muszę go ustawić, bo niewłaściwe napięcie wychodzące z TPS ogłupia sterownik silnika. Od na stałe podwyższonych obrotów, zbyt małych, po ich falowanie.
    Krokowy nie bierze w tym za mocno udziału, to sterownik reguluje sobie kątem wyprzedzenia zapłonu, z ok 5 stopni jak powinno być przy jałowych, zmienia do 30 stopni i dzieją się cuda z obrotami.
    Na nie/działanie licznika oczywiście to nie wpływa, ale nie wiem czy u was, ta linka napędza bezpośrednio prędkościomierz, czy jakiś impulsator sterujący prędkościomierzem. Jak impulsator, to jest zasilany elektrycznie, a sterownik silnika może korzystać z jego wskazań, co przełoży się na obroty. U mnie to np podwyższenie obrotów z 850 do ok 1,5 tys dopóki auto toczy się z prędkością 6km/h. Teoria spiskowa głosi że to dla lepszych hamulców- serwo, i niegaśnięcia silnika jadąc na luzie.
    Też tak macie ?
    bizon_126 napisał:
    Jako dodatkowa ciekawostka powiem ze jeżeli rozpędzę auto po czym zgaszę silnik i ponownie przekręcę kluczyk na zapłon to szybkościomierz działa,nakręca kilometry,w momencie odpalenia przestaje działać
    Wtedy na pewno nie ma ładowania i ciśnienia oleju. Prócz uszkodzenia licznika, to może coś z tego ordynarnie zwiera sygnał prędkości ?

  • #4 25 Lip 2017 18:19
    bizon_126
    Poziom 28  

    bizon_126 napisał:
    w momencie odpalenia przestaje działać
    Zasilania na czujniku spr. żarówką

    Licznik zasilany tylko elektrycznie brak linki
    Sterownik silnika pobiera sygnał z impulsatora na skrzyni biegów
    Ciekawe że gdy silnik odpali to wskazówka leży
    rocznik auta 95/96

  • #5 25 Lip 2017 21:36
    pepe150
    Poziom 31  

    Masz przerobiony licznik i tyle w temacie. Silniki 1.4 w wersji PH1 i PH1,5 nie miały liczników elektroników - 1.8 już miały ale był producenta VDO.

    Może być uszkodzony zegar nawet. A go nie było tam fabrycznie. Wiem co piszę.

  • #6 25 Lip 2017 21:46
    bizon_126
    Poziom 28  

    Mam rozumieć ze ta przeróbką spowodowane jest falowanie obrotów
    Ogółem jestem 3 właścicielem auta
    pierwszy 10 lat Francja
    następny 10 lat w kraju i od dwóch lat u mnie
    Co najciekawsze że licznik działał przez rok prawidłowo
    Mam wersję zegarów z obrotomierzem
    Główny problem to wolne obroty a licznik wg mnie powiązany

  • #7 26 Lip 2017 11:15
    g107r
    Poziom 29  

    bizon_126 napisał:
    Główny problem to wolne obroty a licznik wg mnie powiązany
    A mnie nie, zresztą co to ma za znaczenie ?
    Rozbij to sobie na dwa tematy, obroty, i brak prędkościomierza. Zacznij szukać rozwiązań tego i tamtego.
    Zrób łatwiejszy, wyjdzie czy jest powiązane.

    TPS, czujnik który wskazuje czy naciskasz na pedał gazu. Rozumiesz co się dzieje gdy naciskasz pedał gazu ? Wiesz jak reaguje sterownik silnika ?
    Ma do dyspozycji regulowanie kątem wyprzedzenia zapłonu - kiedy walnąć iskrą, czasem otwarcia wtryskiwacza - ile paliwa podać, i jakimś tam silnikiem z zaworem biegu jałowego, popularnym "krokowym" który w jakimś tam stopniu dostarcza tlen silnikowi.
    To co się stanie gdy dla sterownika przykładowe 0,5V wychodzące z TPS, oznaczające że nie naciskasz na gaz, chcesz sobie postać, zmieni się poprzez wymianę TPS na np 0,6V oznaczające dla niego że nadepnąłeś na pedał, bo znudziło Ci się stanie ? Obroty mogą wzrosnąć ? Bo u mnie potrafią w takim przypadku nieźle wkurzyć... A to tylko 0,1V różnicy od tego co powinno być.
    bizon_126 napisał:
    Krokowy szaleje
    Wypnij go, obroty się ustabilizują ? Czy dalej będą falować ?
    W moim nim doszedłem co i dlaczego, przy podwyższonych czy falujących obrotach, wypinałem na chwilę wtyczkę z TPS, i cudownie obroty stabilizowały się na właściwym poziomie. Na chwilę, czy dłużej, ale to działało. Oczywiście to nie jest profesjonalne, robi błąd TPS, ale daje też do myślenia. Czepiłem się tego czujnika, bo nazbyt często był przestawiany w gaźniku, sorry, elektronicznie sterowanej przepustnicy, przez niekumatych mechaników, lub nieświadomych użytkowników. To nie gaźnik że coś tam pokręcimy, i poregulujemy obroty, w takiej przepustnicy to komputer steruje obrotami na podstawie sygnału z TPS, lub MAP sensora, i kręcić nie wypada, bo można mu zmienić punkty pracy > napięcie początkowe przy zamkniętej przepustnicy, a te ma na sztywno zapisane w fabrycznych ustawieniach, lub jest do przyuczenia jakąś formą programowania biegu jałowego.
    Ona chociaż jest umyta i czysta w środku ? Bo to też robi swoje.


    Podciśnienia sprawdzone ? Nic nie urwane, naderwane, sparciałe, żadne nie wisi sobie obok gdzie powinno być wpięte, ssąc lewe powietrze ?

    Impulsator rozumiem że działa, tylko nie przy działającym silniku. Czyli masz zakłócenia/zwarcie sygnału/brak zasilania czujnika-układu licznika który wpływa na otrzymywany przez sterownik sygnał o prędkości.
    Jak idzie sygnał z czujnika ? Rozdziela się na licznik i komputer, czy czujnik>komputer>licznik ? Krokowy, magnetti, to chyba to pierwsze.
    https://obrazki.elektroda.pl/2981407800_1501056724.png

    Nie proponuję wypinać licznika, bo możesz przypadkiem nałapać błędów poduszek czy ABS, jak w moim modelu, gdzie bez licznika, z włączonym zapłonem, wchodzi błąd braku kontrolki poduszek - kasowalny dodatkową niewygórowaną kwotą 100zł przez chciwych mechaników :( ale chyba jednak i tak przydałoby się coś zrobić z tą diagnostyką ? Bo wymieniasz, ale co i po co, to nie wiesz.
    Skoro pepe150 upiera się że to przeróbka, to sprawdź czy jeszcze działa, żeby nie wyszło że jest zrobiona na skrętki i taśmę której wysechł klej i opadła, a przewody sobie zwierają. Patrz to o kontrolce, bo po co wpadać w koszta - nie wiem jak to jest u Ciebie...
    Czujnik gdy na hallotronie da radę sprawdzić, pracujący powinien pokazywać napięcie na wyjściu podczas kręcenia kołem lub czujnikiem/reduktorem. Napięcie czy ma, i czy go nie gubi. Masz miernik, zacięcie, i wkrętarkę ?, to go możesz wykręcić wraz z reduktorem/zębatką i ponapędzać tą wkrętarką.

    Może to być powiązane, przez kabelki gdzieś na silniku, przy liczniku, zgniłymi złączami - na razie zająłeś się czujnikami, lecz pamiętaj że łączą je jakieś kabelki z tym komputerem od silnika i licznikiem.

  • #8 26 Lip 2017 15:43
    pepe150
    Poziom 31  

    Te zegary są fabrycznie w 1.1, 1.4 i 1.6 do 1997 roku. Są też wersję bez obrotomierza. Producent Jaeger.
    Peugeot 306 1,4 kdx+ lpg - Falowanie obrotów na pb + nie działający licznik

    A tu jest wersja od silników 1.8 i 2.0 do 1997 roku. Producent VDO.
    Peugeot 306 1,4 kdx+ lpg - Falowanie obrotów na pb + nie działający licznik

    VDO fabrycznie nie miało wejścia na linkę.
    Jaeger ma wejście na linkę. Ale ludzie przerabiają i wstawiają właśnie liczniki VDO do 1997 roku lub VDO po 1997 roku (elektroniczny przebieg).

    Ja nigdzie nie napisałem, że falowanie obrotów jest powiązane z niedziałającym licznikiem.
    Znam przypadki, że po uruchomieniu coś nie działa bo okazało się, że ktoś zrobił na skrętkę i był zadowolony z efektu swojej pracy.

  • #9 26 Lip 2017 17:42
    bizon_126
    Poziom 28  

    Co do licznika to mam ten pierwszy
    Ogarniam do czego służy map sensor, tps, krokowy
    Jak zaczyna falować to wtryskiwacz leje ciągiem aż silnik uzyska
    2 tys obrotów po czym ma chwile przestaje dawkować paliwo silnik spada do 1 tys obrotów i znów wtryskiwacz leje i tak w kółko
    Próbowałem diagnozować PDL2000 seicento i inne starocie na mono-wtrysku obsługuje z moim 306 brak komunikacji
    Mam nawet specjalna przejściówkę z dokładanym zasilaniem nie na żadna skrętkę
    Do lexi niestety nie posiadam przejściówki
    Jestem tego bardzo świadom że diagnostyka ułatwiła by sprawę ale niestety

  • #10 26 Lip 2017 19:26
    g107r
    Poziom 29  

    To może po staremu, miernikiem. Jakie masz napięcie z TPS ?
    Jedno już zmierzyłeś

    bizon_126 napisał:
    Zasilanie TPS,map-sensora i czujnika temperatury sprawdzone miernikiem 4,86 V

    Po za tym że tu pewnie powinno być 5V, to na ile ustawiony jest TPS ? Są 3 przewody, jeden z tym napięciem co zmierzyłeś, drugi masowy/minus z komputera, a trzeci to napięcie z suwaka potencjometru, bo TPS to potencjometr, i ten przewód będzie wskazywał sterownikowi napięcie zależne od otwarcia klapki przepustnicy, od napięcia które oznacza zamkniętą przepustnicę np te moje 0,5V, do tego napięcia zasilania, bliskiego napięciu które zmierzyłeś 4,86V przy otwartej klapce przepustnicy.
    Jakie jest napięcie przy zamkniętej przepustnicy ? Wg autodaty 0,3-0,6V, jakie masz Ty ? Zmierz w stosunku do przewodu masy we wtyczce, nie masy silnika. Izolację można przebić igłą, bo to trzeba sprawdzić z podłączonym czujnikiem.
    Zapisz je sobie.
    Może macie dane co do tego napięcia z innych źródeł ? Własnych, z forum peugeota, itp ? Program jak w moim fejsie pokazuje to w procentach, 0%, ale że nie każdy posiada interfejs, to skądinąd wiadomo że na miernik trzeba ustawić 0,6V.
    Jak sobie zapiszesz, to proponuję wypośrodkować je wg tych autodatowych wartości 0,3-0,6 czyli cirka ustawić na 0,45V. Chyba że macie jakieś własne forumowe odkrycia co do tego jakie powinno być te napięcie.
    @bizon_126 nie wiem jak w p306, ale w moim odjazd z 0,6V do 0,7V bardzo niefajnie robi falujące obroty, lub podwyższone do 2-2,5tys na jałowych. Zbyt małe, np 0,45V też dobrze nie wpływa na obroty. Jest malutki margines błędu w tym napięciu, przekroczony ogłupia mój sterownik silnika.
    Tylko sobie zapisz ile masz teraz, bo to tylko sugestia poparta obserwacją mojego silnika, nie Twojego francuza. Masz mieć możliwość wrócić do pierwotnego napięcia przed przestawieniem.
    Przepustnica jest czysta, jej uszczelki szczelne ? Lewe powietrze potrafi cuda, w oplu z monowtryskiem by się właśnie zapytali o uszczelkę pod przepustnicą.

  • #11 26 Lip 2017 22:12
    bizon_126
    Poziom 28  

    Napięcie 4,86 jest to napięcie zasilania mierzone między masą dochodzącą do tps-a
    Po prostu odłączyłem wtyczkę miernik do reki i jazda
    Co mnie dziwi miernik wykazał napięcie ale próbówka nie zaświeciła
    Napięcia które wychodzi z tps-a do sterownika nie mierzyłem ale sprawdzę

    Dodano po 6 [minuty]:

    Odnośnie lewego powietrza to filtr węglowy zaślepiony [bo zgubiłem w trakcie jazdy]
    Uszczelka miedzy wtrysk-kolektor dorobiona własnoręcznie
    Podciśnienie idące do filtra powietrza tymczasowo zaślepione
    W momencie przytkania palcem kanału silniczka krokowego silnik natychmiast gaśnie
    W 1,2 16V fiata tez nie posiadam węglowego i obroty są dobre

  • #12 26 Lip 2017 22:15
    g107r
    Poziom 29  

    Bo to napięcie niskoprądowe, dla czujnika, nie do świecenia. Po za tym na 5V żarówka 12V to może teraz po ciemku trochę zajarzy :) ale nie sprawdzaj, to nie dla żarówek, i jeszcze coś uszkodzisz.

    Jeszcze jedno, u mnie pomimo tego że nadal TPS'em mogę spaskudzić obroty, skończyło się na wymianie przepustnicy. Ona nie ma wyrobionych łożysk klapki ? Bo moja miała niezły luz jak poruszać "kółkiem" na linkę od gazu. To raz, lewe powietrze przez te łożyska, dwa, TPS może ustawiać się w różnych pozycjach przy zamkniętej przepustnicy, i tego sterownik może nie trawić. Mnie dobrze pół roku działała przepustnica, aż nagle się zj... popsuło. Naprowadziła na trop elektroda, ale oczywiście chcąc, to teraz tych wskazówek nie znajdę...

  • #13 27 Lip 2017 20:31
    bizon_126
    Poziom 28  

    Pobawię się tps-em w weekend
    Niestety ma jedno auto a czymś do pracy muszę jechać
    BTW jak go ustawiasz skoro on jest przykręcony na sztywno

  • #14 27 Lip 2017 20:33
    pepe150
    Poziom 31  

    TPS w Magneti Marelli jest inny jak w Boschu MA 3.0. Bosch ma jeszcze "fasolki" do przesuwania. Dla MM brak. Taki sam TPS jest stosowany w przepustnicy dla silnika KFX na komputerze MM.

  • #15 27 Lip 2017 21:51
    bizon_126
    Poziom 28  

    Właśnie czytam i coś mi nie pasuje
    Zastanawia mnie jeszcze czy sterownik silnika mógłby zakłócać pracę czujnika prędkości?

  • #16 29 Lip 2017 13:36
    g107r
    Poziom 29  

    Mógłby, ale nawet tego nie możesz sprawdzić.

    pepe150 napisał:
    TPS w Magneti Marelli jest inny jak w Boschu MA 3.0. Bosch ma jeszcze "fasolki" do przesuwania.
    Jest chyba jeszcze inna śrubka, ale moja propozycja będzie z tych "szkodliwych" dopóki nie poznasz swojego napięcia, i do czego tam jest ten cały TPS.
    Ja swoje już znam, i w razie czego mogę je przywrócić, pamiętając co robiłem - problem jedynie w tym, że te napięcie mogę zmienić na dwa sposoby, ruszając TPS, te fasolki, i jeszcze czymś, co może wpłynąć na każdy TPS - u mnie wpływa.
    Bez ruchu samym TPS, jedna regulacja odpada, a jest ta druga ? Ktoś nią ruszał, lub sama się nie rusza ? Robiłeś coś, ktoś, przy przepustnicy prócz wymiany czujnika ?
    W moim przypadku, po kupnie auta, znajomy od razu dorwał się do tej "regulacji obrotów", której nie ma - znaczy jest, tylko działa czasem w zupełnie niezamierzony przez kręcącego sposób. Regulacja ta wpływa na napięcie początkowe TPS i w dłuższym lub krótszym czasie rozstraja sterownik silnika.
    @pepe150, znasz może te napięcie w takim silniku ? Jedna możliwość by odpadła, gdyby było zgodne u bizona. Oczywiście przez połączenia, sterownik nie musi widzieć tego samego co zobaczy miernik, ale bez fejsa i komunikacji z samochodem nic się na to nie poradzi.
    Drugie, to nie wiem co kupiono, nowy oryginał, zamiennik, używkę, ale i tu zdarzył się powrót do swojego starego czujnika, bo ten "nowy" był wadliwy.

  • #17 29 Lip 2017 16:20
    bizon_126
    Poziom 28  

    Ogólnie jak kupiłem auto jeździło normalnie czasem gasło na lpg ale po wymianie reduktora się uspokoiło
    Z czasem zaczęło mu odwalać raz na jakiś czas aż w końcu tak zostało
    Rozpinałem wtyczki przy pasie przednim-łączenie wiązek ale tam tez czysto

    Dodano po 23 [minuty]:

    Myślę powoli nad przejściówką z 2 stykowego na obd
    Może udałoby się połączyć lexią

  • #18 29 Lip 2017 20:54
    pepe150
    Poziom 31  

    Jutro niedziela to nie zrobię pomiarów. Ale w poniedziałek czemu nie. Pod blokiem sobie stoi moje 306 z 1.4 KDX na MM (Weber).
    Jeżeli nawet kupisz Lexie to powinna tam być przejściówka na 2 PIN. Ja właśnie taką mam. Czasami można kupić oddzielnie.

  • #19 29 Lip 2017 21:55
    bizon_126
    Poziom 28  

    Ten PDL diagnostyczny to mam w pracy tak więc mogę korzystać do woli
    Mam też lexie i clipa ale wtyki tylko obd
    tak więc muszę sobie jakoś po radzić

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME