Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sonda lambda 3 a 4 przewodowa

02 Sie 2005 01:05 2118 6
  • Poziom 10  
    Witam!!
    W swoim UNO 1.4 ie posiadam sonde 3 przewodową pracującą w zakresie napięć 0-1 V. Sonda niestety jest martwa i cały czas podaje napiecie 0.45V niezaleznie od obciązenia i obrtów. Bardzo tanio moge nabyć sonde 4 przewodową i z tego co sie orientuje ten 1 dodatkowy kabelek to jest masa czujnika, a 3 pozostałe to podgrzewanie i czujnik sygnałowy dla ECU. Moje pytanie czy moge ten 1 dodatkowy przewód podpiąć pod mase a 3 pozstałe tak jak miałem w poprzedniej sondzie ??
  • Spec od samochodów
    Możesz tak zrobić, ale finału nie gwaranuję - ja nie robię eksperymentów, tylko oryginały.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Witam,
    Kolega Sigi jest chyba zbyt zachowawczy, połączenie z masą i tak jest realizowane przez gwint do rury wydechowej. Ale żeby wszystko było jeszcze lepiej to podłączono do masy.
    Jeśli obetniesz kabelek masy to bedziesz miał jak do tej pory.
    Ale mażesz mieć lepiej i go tej masy podłączyć. Przeskoczysz samochodem do następnej genaracji sondowej:D
  • Poziom 16  
    Witam.
    Można bez żadnych problemów zastosować sondę 4ro przewodową zamiast 3 przewodowej . Tylko dwie uwagi :
    1)Przewód szary koniecznie do masy , nie ucinać (kolega maffia mija się z prawdą)
    2) Nowa sonda powinna być przystosowana do pracy przed katalizatorem a nie za - jeśli będzie to produkt BOSCHa to można sprawdzić po numerze.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Pewnie. Takie rozwiązanie stosuje się w Volkswagenach.
  • Poziom 15  
    Oczywiscie ze mozesz zamontowac 4-o przewodowa , szary mocujesz do masy. Absolutnie nie obcinac!
    pozdrawiam