Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 - Gaśnie, szarpie nie ma mocy na benzynie.

Bartendaz 25 Lip 2017 01:34 2406 29
  • #1 25 Lip 2017 01:34
    Bartendaz
    Poziom 8  

    Witam.

    Mam taki problem od jakichś 5 miesięcy i nie wiem już gdzie się z tym udać...
    Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Peugeota 406 z roku 2000 (lift), motor 1.8 16v 110km.
    I sprawa ma się tak:
    Gdy rano próbuję uruchomić samochód to dławi się i gaśnie.
    Operacja powtarza się z 3-4 razy po czym już nie gaśnie za to trzęsie się cały i nierówno pracuje. Trzeba tak postać z 2-3 minuty, bo o jeździe nie ma mowy.
    Na gazie jest ok, tylko jak się nagrzeje to szuka obrotów co jakiś czas (nie mam pojęcia dlaczego...).
    Gdy już w końcu się wytoczę na drogę to: strzela przy mocniejszym wdepnięciu gazu, nie ma mocy, od 2000 obrotów jest spora poprawa, ale mam wrażenie, że na gazie i tak jedzie lepiej.
    Co było robione/sprawdzane/wymieniane:
    - nowa sonda lambda
    - nowy silnik krokowy
    - wymienione świece
    - podmieniany map sensor (brak różnicy)
    - podmieniana cewka (brak różnicy
    - wyczyszczona przepustnica
    - sprawdzony kolektor dolotowy
    - wszystko pouszczelniane (to spowodowało, że na gazie odzyskał dawną moc i chodzi super, nie licząc tych nieszczęsnych obrotów)
    Myślałem, że rozjechały się mapy, jeżdżenie na benzynie nic nie daje, nic się nie zmienia.
    PP2000 wypluwa Funkcja regulacji składu mieszanki - górna granica
    Mechanika mam jednego i nie bardzo zamierzam oddawać go gdzie indziej, bo potem jest tak, że odwożę do niego i on poprawia po innych, jemu już się pomysły kończą stawia na komputer.
    Może ktoś z Was miał podobny problem i jakoś się z nim uporał? Albo wie co może być uszkodzone?
    Auto posiadam 11 miesięcy przez 6 chodził ok.
    Jakby kogoś interesowała kompresja to na 3 cylindrach jest 12,5 a na jednym 10,5-11.
    Jeszcze raz napisze, że na gazie ma moc i normalnie się zbiera z dołu.

    0 29
  • #2 25 Lip 2017 07:50
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 25 Lip 2017 10:38
    Bartendaz
    Poziom 8  

    Hej. Dzięki za odpowiedź :).
    Sprawdziłem sposób z zakręceniem zaworu od butli i wypaleniu tego co pozostało, nie pomogło. Filtr paliwa, kupię dzisiaj, nie jest to jakiś wielki wydatek.
    - załóż zaworek zwrotny by paliwo się nie cofało lub sprawdź szczelność - nie bardzo rozumiem co masz na myśli :/.
    - pompka paliwa do sprawdzenia (wydajność L/min) - coś więcej na temat temat? Idzie to sprawdzić samemu? Jeśli tak to jak i gdzie tego szukać :)?
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 25 Lip 2017 10:54
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 25 Lip 2017 12:15
    oktawian89
    Poziom 21  

    To benzyna a nie diesel !
    Nie zakładaj żadnych zaworów tylko sprawdź ciśnienie paliwa.

    0
  • #6 25 Lip 2017 22:46
    Bartendaz
    Poziom 8  

    Na zimnym jest tak, że cały telepie i w ogóle jechać się nie da, po postoju tak 1-2 minuty, można jechać, ale strzela jak pisałem wcześniej.
    Jak jest nagrzany jest tak samo tylko "równiej" na wolnych chodzi.
    Mam filtr paliwa tylko on chyba jest gdzieś schowany i nie mogę go zlokalizować, a w internecie bieda jeżeli chodzi o jakieś serwisowe manuale do tego auta, ew poradniki...
    @oktawian89 czym sprawdzić to ciśnienie? I jak byś mógł mi napisać gdzie ona jest, mniej więcej to bym się ucieszył, bo z mechaniką to za dużo wspólnego nie mam, tylko sytuacja mnie zmusza szukania rozwiązania na własną rękę...
    Jak coś wam to da to sterownik silnika to Sagem SL96

    0
  • #7 26 Lip 2017 06:20
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 26 Lip 2017 15:49
    pepe150
    Poziom 33  

    Jak podłączyłeś pod komputer widziałeś parametry pracy silnika?
    Jaka była temp. silnika przy odpalaniu na zimnym kiedy telepie?
    Czy tylko czytać i kasować błędy potrafią?

    0
  • #9 29 Lip 2017 00:22
    Bartendaz
    Poziom 8  

    @pepe150 nie wiem jaka była temp. silnika, bo do kompa nie był podłączony na zimnym.
    W załącznikach są zdjęcia z wydruku. Wartości mogły ulec zmianie, bo to było przed uszczelnieniem tego co wyżej napisałem chociaż facet twierdził że nie ma się do czego przyczepić.
    Sorry, że zdjęcia są obrócone, ale tak mi aparat sam obraca, a nie mam teraz dostępu do lapka.
    Napisze czy coś się zmieniło po wymianie filtra i jak sprawdze pompę, bo nie mam garażu a pogoda beznadziejna u mnie.
    Co myślicie o takim środku STP do przeczyszczania wtrysków? Warto wlać czy pic na wodę?

    0
  • #10 29 Lip 2017 09:40
    pepe150
    Poziom 33  

    To postaraj się o pomiar temperatury kiedy jest zimny. Nawet nie musisz odpalać, tylko aby zapłon był dla danych.

    13,8V napięcie jest trochę mało. Coś włączone było?

    0
  • #11 29 Lip 2017 10:08
    Bartendaz
    Poziom 8  

    pepe150 napisał:
    To postaraj się o pomiar temperatury kiedy jest zimny. Nawet nie musisz odpalać, tylko aby zapłon był dla danych.

    13,8V napięcie jest trochę mało. Coś włączone było?



    Za jakieś 2 tygodnie będę miał swój interfejs, to będę miał opcje podłączenia go na zimnym.
    Włączone były tylko światła i załączał się wentylator od chłodnicy co jakiś czas, ten filter właśnie patrzyłem, pojadę na wymianę po niedzieli, bo kiepskie dojście, a nie mam zaufania do podnośników, wole te 20 zł odżałować :D. Żeby do pompy się dostać to od strony bagażnika trzeba zdjąć te wszystkie osłony czy jak? Pod tylna kanapą nic nie widzę jedynie małe kółko takie metalowe.

    0
  • #13 03 Sie 2017 06:49
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 03 Sie 2017 08:39
    g107r
    Poziom 34  

    "Kat Przep" 11,7° to dobry parametr ? U mnie program podałby 0%, gdzie 100% to całkowite otwarcie przepustnicy.
    Tu jest w stopniach, przepustnica jest uchylona na 11,7°, czy de facto zamknięta, a w taki sposób program do peugeota pokazuje stan zamknięcia przepustnicy ?
    "V.Sonda O2" 774mV, to napięcie się zmieniało np 0,1-0,9V czy stało na tej wartości ? To oczywiście odczyt z pracy na benzynie ? Na lpg co robi ten parametr ?

    Bartendaz napisał:
    Na gazie jest ok, tylko jak się nagrzeje to szuka obrotów co jakiś czas
    Co znaczy szuka ? Falują obroty ? Na benzynie też ich "szuka" ? W momencie szukania zmieniają się odczyty z krokowego, kąta wyprzedzenia zapłonu ? Czas wtrysku ?

    0
  • #15 03 Sie 2017 14:29
    2920901
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 03 Sie 2017 14:33
    Bunny82
    Poziom 16  

    Ja bym stawiał na mechanikę, skoro strzela w kolektor to jest nieszczelny zawór. Sprawdź kompresję silnika na zimno i na ciepło. Lub rozjechane mapy wtrysku

    0
  • #17 10 Wrz 2017 11:17
    Bartendaz
    Poziom 8  

    Dopiero teraz mogłem się za niego wziąć (inne wydatki), więc aktualizuję temat.
    Więc tak:
    - wstawiony nowy wkład pompy paliwa (na poprzednim był 1 bar) - efekt, żaden, jest to samo
    - wymieniony filtr paliwa - nie pomogło
    - reset komputera nie pomaga
    - podmieniany regulator ciśnienia paliwa - bez zmian
    - sprawdzone przewody paliwowe i cały układ - pupa, nie ma się do czego przyczepić?Jakieś dalsze sugestie, czy pozostaje spróbować kupić inny sterownik silnika i włożyć? Obecny to Sagem SL96 - kiedyś już był wymieniany, bo jest na nim napisane "odblokowany".a
    I jak bym go chciał kupić to jak taka operacja wygląda, bo chyba nie jest tak, że kupie nowy, podepnę i działa?

    0
  • #18 14 Wrz 2017 21:08
    Bunny82
    Poziom 16  

    Jeżeli chodzi o podłożenie drugiego sterownika to musi być on odblokowany. To jakie jest w końcu ciśnienie paliwa na nowym wkładzie paliwowym. Przy tym systemie wtryskowym powinno być 3,0 -3,5 bar a nie 1bar. Wtryski benzyny są na bank zapieczone więc nie da się ich odratować więc możesz szukać używek od motoru który chodził na PB , Twój mechanik musi wykonać próbę szczelności cylindrów.

    0
  • #19 15 Wrz 2017 10:22
    Bartendaz
    Poziom 8  

    2,5 bara jest teraz :|.
    Problem jest w tym ze znalezienie odblokowanego sterownika graniczy z cudem..

    0
  • #20 15 Wrz 2017 11:28
    pepe150
    Poziom 33  

    To podpytaj się okolicznych elektroników ile by wzięli za odblokowanie komputera.
    I skalkuluj czy się opłaca szukać odblokowanego, czy szukać takiego do odblokowania.

    0
  • #21 15 Wrz 2017 16:46
    Bartendaz
    Poziom 8  

    @pepe150 a kojarzysz może o co chodzi z klonowaniem sterownika? Ostatnio rozmawiałem z jakimś magikiem i mówił że prościej by było sklonować dane z mojego do innego i wtedy mam immo i wszystko. Tylko czy taka opcja ma sens? Bo jeżeli mój jest uwalony to nie wiem czy programowo czy fizycznie, a ten facet stwierdził, że sprawności sterownika jako takiej nie da się sprawdzić z 100% pewnością.

    0
  • #23 16 Wrz 2017 00:02
    Bartendaz
    Poziom 8  

    W takim razie czemu pompa daje za małe ciśnienie jeżeli jest nowa??
    Listwa wtryskowa była sprawdzana i jest ok.
    Podmieniany regulator ciśnienia paliwa -> bez zmian.

    Mam jeszcze takie pytanie.
    Orientuje się ktoś z Was czy ta pętla od immo i sterownik są takie same w modelach przed liftem i po?

    0
  • #24 16 Wrz 2017 08:04
    ledka
    Poziom 13  

    Witam,
    Może wtrysk ci przepuszcza paliwo do cylindra cały czas i dlatego źle
    pali i strzela w tłumiku.

    Pozdrawiam.

    0
  • #26 17 Wrz 2017 23:05
    Bartendaz
    Poziom 8  

    Sam wkład, musiałbym mechanika pytać jakiej firmy, ale na pewno nie najtańszy szajs.

    0
  • #27 27 Paź 2017 21:31
    krisb10
    Poziom 10  

    Masz to samo co ja w swoim. Za duże ciśnienie oleju i podwiesza zawory lub wyjarany cały. Sprawdź czy dolot nie robi się gorący.

    0
  • #28 28 Paź 2017 18:00
    Bartendaz
    Poziom 8  

    Mógłbyś coś więcej napisać? Generalnie jak debil jezdzę po mechanikach/elektrykach a samochód jak nie chodzi tak nie chodzi...

    0
  • #29 05 Lut 2018 17:15
    Bartendaz
    Poziom 8  

    Ostatecznie wymieniłem sterownik silnika no i tak:
    - częściowo problem został rozwiązany (nie szarpie, można normalnie jeździć)
    Ale:
    - check nadal się zapala (wymieniłem czujnik temperatury w nadziei, że przestanie się zapalać. Po wymianie owego czujnika teraz check się zapala za każdym razem. Wcześniej po rozgrzaniu i zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu check już się nie palił.)
    - nadal wykazuje błąd za bogatej mieszanki.
    - na zimnym silniku nierówno chodzi (po odpaleniu przez jakieś 10-15 sek potem wszystko się uspokaja)
    - na zimnym po "gwałtownym" wciśnięciu sprzęgła raz na jakiś czas zdarzy się, że zgaśnie lub spadają mu drastycznie obroty (blisko 0)
    - rzadko zdarzy się, że strzeli na dwójce lub trójce (zawsze po zmianie biegu i dodaniu gazu)
    - po dłuższym staniu w korku falują obroty, jak już silnik osiągnie temperaturę roboczą, na zimnym chodzi igła (po przegazowaniu wraca do normy)

    Stwierdzam, że trafił mi się tak dziadowski egzemplarz, że już nie mam siły na niego.
    Jakieś pomysły poza "jedź na diagnostyke"? Byłem w niedawnym czasie dwa razy i stwierdzili, że "wszystko jest dobrze to wina gazu".
    A gaziarz się upiera, że to przez pb -.-
    A wymienianie wszystkiego po kolei to już mi się nie chce i tak powymieniałem od cholery i nic to nie dało..

    0