Witam szanowne grono.
Problem mam dość nietypowy, otóż chcę sprawdzić poprawność działania zaworu N75, ewentualnie dokonać drobnych zmian w sterowaniu PWM, celem poprawienia pracy turbiny.
Chciałbym znaleźć/opracować algorytm wyliczania współczynnika wypełnienia do ciśnienia jakie wygeneruje turbina. Niestety nie mam wiedzy nt tego jakie dane wykorzystane są do wyliczania, ani jakim są opisane wzorem.
Dla przykładu:
przy ciśnieniu atm 918mbar:
wypełnienie PWM 24,7% ciśnienie w ukł. dolotowym wynosi: 948mbar, przy 840rpm;
wypełnienie PWM 40,6% - ciśnienie w ukł. dolotowym - 1030mbar, przy 1470rpm;
Może ktoś z Was się orientuje z jakiego algorytmu korzysta mapa przy ustalaniu wypełnienia PWM na ten zawór ?
Obroty silnika, przepływka, ciśnienie atmosferyczne, temp. powietrza doładowanego ?
Można by pokusić się o kontrolę działania układu doładowania stosując wyliczenia w arkuszu kalkulacyjnym. Wrzucić odpowiednie logi i ewentualnie przeliczyć w jakim błędzie mieści się różnica między tym co pokazuje VAG, a tym co wyliczymy.
Nie ma możliwości regulacji tzw. sztangą. Wybudowanie i zabudowanie turbiny tylko po to, żeby zrobić 1 obrót śrubą to 2 dni roboty.
Jakieś sugestie ?
Problem mam dość nietypowy, otóż chcę sprawdzić poprawność działania zaworu N75, ewentualnie dokonać drobnych zmian w sterowaniu PWM, celem poprawienia pracy turbiny.
Chciałbym znaleźć/opracować algorytm wyliczania współczynnika wypełnienia do ciśnienia jakie wygeneruje turbina. Niestety nie mam wiedzy nt tego jakie dane wykorzystane są do wyliczania, ani jakim są opisane wzorem.
Dla przykładu:
przy ciśnieniu atm 918mbar:
wypełnienie PWM 24,7% ciśnienie w ukł. dolotowym wynosi: 948mbar, przy 840rpm;
wypełnienie PWM 40,6% - ciśnienie w ukł. dolotowym - 1030mbar, przy 1470rpm;
Może ktoś z Was się orientuje z jakiego algorytmu korzysta mapa przy ustalaniu wypełnienia PWM na ten zawór ?
Obroty silnika, przepływka, ciśnienie atmosferyczne, temp. powietrza doładowanego ?
Można by pokusić się o kontrolę działania układu doładowania stosując wyliczenia w arkuszu kalkulacyjnym. Wrzucić odpowiednie logi i ewentualnie przeliczyć w jakim błędzie mieści się różnica między tym co pokazuje VAG, a tym co wyliczymy.
Nie ma możliwości regulacji tzw. sztangą. Wybudowanie i zabudowanie turbiny tylko po to, żeby zrobić 1 obrót śrubą to 2 dni roboty.
Jakieś sugestie ?