Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo lanos benzyna-lpg nie odpala

Daimone 25 Lip 2017 22:34 429 16
  • #1 25 Lip 2017 22:34
    Daimone
    Poziom 3  

    Witam,

    Samochod jezdzil bez problemu do czasu kiedy zostal odstawiony na 3 miesiace bez ruchu. Akumulator wymienilem I kreci, swiece iskrza, po przekreceniu kluczyka uruchamia sie pompa paliwa, swiatelko od imobilaizera gasnie. Po sprawdzeniu swiec okazalo sie ze sa suche-kolega podpowiedzial zeby podlac w miejscu swiec benzyna I faktycznie Tak jak by odpalil ale zaraz zgasl. Jakies pomysly co ewentualnie moge jeszcze zrobic sam?

  • #2 26 Lip 2017 07:59
    bubu1769
    Warunkowo odblokowany

    A odpalanie awaryjne na gazie daje jakieś rezultaty?

  • #3 26 Lip 2017 13:05
    Daimone
    Poziom 3  

    nie próbowałem bo nie wiem jak to nawet zrobić?

  • #4 26 Lip 2017 13:26
    g107r
    Poziom 30  

    Zdejmij przewód przed filtrem paliwa, w butelkę, i pokręć rozrusznikiem. Dolej benzyny, bo grom wie ile jej masz i jaką starą.
    Dioda LED 12V we wtyczkę wtryskiwacza i zobacz czy miga podczas kręcenia.

  • #5 26 Lip 2017 13:41
    bozo86
    Poziom 10  

    Tam masz gaz II gen bez sekwencji wiec przelacz na gaz i krec... Zapali napewno

    Dodano po 14 [minuty]:

    Moim zdaniem wtryski sie zastaly/zapiekly... Uzywane sporadycznie bo jazda na gazie do tego przerwa 3mies i stanely. Wykrec i mocz w nafcie moze rusza

  • #6 26 Lip 2017 13:48
    g107r
    Poziom 30  

    Takie coś to może by przeszło z 1, ale co będzie gdy ta hmm, 2 gen ustawiona jest na 2 tys obrotów ?
    Suche świece, to po pierwsze trzeba szukać gdzie jest benzyna, o ile w ogóle jest. Po drugie czy wtryskiwacze chcą ją podawać, pracować.
    Po wlaniu bezpośrednio paliwa zagadał, czyli pół sukcesu jest.

  • #7 26 Lip 2017 14:25
    Daimone
    Poziom 3  

    piszcie co ewentualnei moge jeszcze zrobic by wskrzesic? jest jakis filtr na pompie paliwa? moze stara benzyza zapchała przelot

  • #8 26 Lip 2017 14:33
    g107r
    Poziom 30  

    Jest filtr, ale zamiast kopać w zbiorniku, zobacz czy leci przed filtrem na grodzi silnika, i może za.
    Nie będzie leciało, wtedy się zainteresuj co tam jest.
    W zbiorniku to najwyżej wymień lub dolej świeżej benzyny. Jak są puste, to skrapla się para wodna na ściankach i miesza z benzyną.
    Benzyna z przewodu ma lecieć podczas kręcenia rozrusznikiem, nie tylko 1s po włączeniu kluczyka.
    Jak odpalić i czy można w ogóle, powie instrukcja od instalacji, centralki lpg. Musisz znać nazwę, reszta to google.

  • #9 26 Lip 2017 14:42
    Daimone
    Poziom 3  

    Daewoo lanos benzyna-lpg nie odpala Daewoo lanos benzyna-lpg nie odpala

    Dodano po 47 [sekundy]:

    dodale fotke czyli rozumiem ze mam sprawidzic wszystkie weze przy filtrze paliwa

  • #10 26 Lip 2017 14:43
    rafcio_21
    Poziom 26  

    Jaka masz instalacje gazową może awaryjnie z samego gazu odpali . Z reguły żeby odpalić musisz przed włączeniem zapłonu wcisnąć i przytrzymać do momentu zakręcenia rozrusznikiem przycisk w stacyjce lpg

  • #11 26 Lip 2017 14:47
    g107r
    Poziom 30  

    Daimone napisał:
    rozumiem ze mam sprawidzic wszystkie weze przy filtrze paliwa
    Odpiąć jeden, z niego lub filtra poleci lub nie benzyna. Ten od lewej to wyjście ze zbiornika.
    Odpięcie to ściskasz białe, ciągniesz za czarne. Biała spinka zostanie na filtrze.
    Co pokazuje wskaźnik paliwa ?

  • #12 26 Lip 2017 14:57
    Daimone
    Poziom 3  

    paliwa jest cwierc zbiornika

  • #13 26 Lip 2017 15:27
    jurekk55
    Poziom 34  

    Odseparuj elektrycznie instalację gazową od instalacji fabrycznej i wtedy zacznij weryfikację.
    Pomiary i sprawdzenie instalacji wtryskiwaczy, zasilania i sterowania W/N te są z reguły powiązane z montażem instalacji gazowej. Rozrząd, lista błędów sprawdzona?

  • #14 26 Lip 2017 15:29
    g107r
    Poziom 30  

    To miło, teraz zobacz czy leci paliwo, i czy wtryskiwacze mogą je podawać - np ten LED, miernik. Czy podają, to albo podnieść wtryski i zobaczyć jak psikają, albo mniej precyzyjnie będzie mokra świeca i zapach benzyny - 3 mies to istotnie mogłyby się zastać.
    Na razie było tu sucho.
    Spuszczone paliwo może wlewać bezpośrednio w przepustnicę, w małych dawkach, zakrętka od butelki na raz, strzykawką jak masz. Gdy wtedy silnik będzie chciał gadać, masz tylko problem z podawaniem benzyny do cylindrów. Od pompy poczynając, na wtryskiwaczach kończąc, także warto wiedzieć dokąd dochodzi benzyna.
    Na jednym z przewodów wtyczki wtryskiwacza ma być plus z bezp F14 w kabinie, sprawdzamy to kontrolką z żarówką.
    Alarmu nie masz ?,
    Immo blokuje wtryskiwacze, także możesz próbować na lpg i udać się do mechanika, lub gazownika, bo gaz też może je blokować, znaczy odcinać.

  • #15 26 Lip 2017 22:13
    Daimone
    Poziom 3  

    dzięki bardzo, alarmu nie mam ale swiatelko od imobilaizera sie wylacza wiec nie powinno sie blokowac

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:

    dzięki wszystkim za zaangazowanie i cenna wiedzę - finalnie odpaliłem mego lansera awaryjnie na gazie przejechałem nim z 3 km i przelaczylem na benzyne załapał i teraz juz bez problemu odpala. Ciekawi mnie co doklanie powodowało ze nie chciał zalapac i czy na pewno nie bedzie zadnych powikłan z tego tytułu. Pozdrawiam

  • #16 26 Lip 2017 23:10
    bozo86
    Poziom 10  

    Zastaly sie wtryski jak pisalem... Pojezdzij troche na samej benzynie

  • #17 26 Lip 2017 23:47
    g107r
    Poziom 30  

    Tego się nie dowiemy, bo nie sprawdziłeś czemu świece były suche, czy leciało paliwo.
    U kumpla padł przekaźnik odcinający wtryskiwacz, TY niby powinieneś mieć przynajmniej dwa.
    Jak była wymieniana pompa paliwa, bez kosza z czujnikami, to często po wymianie są kłopoty z zapowietrzaniem pompy przy niskim stanie paliwa - taka dobra pompa, lub jej uszczelnienie, 1/4 baku to wtedy może być za mało. Sorry, to już mniej więcej sprawdzone przez posiadaczy lanosów...
    3km pracującej pompy powinno ją odpowietrzyć. Z rozrusznikiem zarżnąłbyś akumulator gdyby tyle czasu miał "napędzać" czujnik położenia wału, bo bez czujnika pompa nie działa, prócz tej 1s z kluczyka. Wiem bo wyjmowałem, i musiałem ją zalewać bo nie chciała zapompować paliwa, a problemu z odpalaniem nie mam.
    Wtryski ?, po nagrzaniu silnika one też się ogrzały, i syf mógł puścić na ciepło. Z tym że 4 naraz ? Mnie na dwóch odpalał :wink:
    Auto stało 3 miechy, dobrze że odpaliło.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo