Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic II 1.5 dci nie odpala po umyciu silnika (rozrusznik nie kręci )

26 Lip 2017 09:56 1995 9
  • Poziom 6  
    Witam
    Renault Scenic 2 po umyciu silnika nie odpala niby gość twierdził ze odpalał a po nocy już zero reakcji . dodatkowy problem jest taki ze nie można połączyć się ze sterownikiem silnika . z ABS-em czy tablicą łączy się bez problemu . po wciśnięciu przycisku start pokazuje wszystko dobrze a silnik zero reakcji .rozrusznik sprawdzony gdzie dalej szukać ?

    to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 39  
    Zerwane kable od baterii, problemy z bezpiecznikiem zasilającym tą część układu.
    Renault Megane/Scenic baaaardzo nie lubi mycia silnika myjką ciśnieniową, odgrzybiania klimatyzacji (preparat kapiący z przewodów powietrznych na elektronikę), przejeżdżania przez duże kałuże (silnik, moduł ręcznego), otwartych okien podczas deszczu. Unikaj tego, a będziesz się długo nim cieszył.
  • Poziom 6  
    Auto nie jest moje . osobiście nie jestem zwolennikiem mycia silników :) prąd z akumulatora dochodzi do rozrusznika alternatora jak i do skrzynki bezpieczników przy akumulatorze
  • Poziom 39  
    Jak pamiętam to w moim Scenicu wychodzi mały, czarny kabelek z ujemnego bieguna baterii. Sprawdź, czy nie jest zerwany. Nie potrafię teraz znależć tej informacji, ale z tego co słyszałem, to ten kabelek lubi się urywać podczas mycia i sprawiać problemy z elektroniką
  • Poziom 6  
    ten kabelek cały i zdrowy ;) czy problemem może być upc ?
  • Poziom 6  
    a czy jak przy kostce od czujnika ciśnienia paliwa nie będzie łączył kabelek to czy mogą być takie objawy?
  • Poziom 36  
    pass96 napisał:
    a czy jak przy kostce od czujnika ciśnienia paliwa nie będzie łączył kabelek to czy mogą być takie objawy?


    Nie.Poza tym miałbyś błędy.
    Sprawdź skutki zalania UPC.
  • Poziom 6  
    Wymiana UPC pomogła
  • Poziom 10  
    Mycie komory silnika pod dużym ciśnieniem to wcześniej czy później zabójstwo elektroniki. Jeśli już to w OBI za kilka złotych dwa zraszacze ogrodnicze, płyn do mycia silników rozcieńczyć jeszcze wodą do jednego. Do drugiego czysta woda.
    Lekko rozgrzać silnik (do połowy wskaźnika temperatury). Odczekać 5 min. Spryskać wszytko zraszaczem z wodą (zwilżyć). Następnie po kolei lekko płynem i długim pędzlem (malarskim - zagiętym) "wypędzlować". A następnie obficie spłukiwać wodą tak by spływała do końca. Myć partiami - nie całość, żeby płyn do mycia silników nie wysychał. Przed myciem można spryskać okolice złącz elektrycznych czymś co zawiera mocne inhibitory. Będzie skutecznie przez chwilę wypychać wodę z wtyczek. Wtyczek elektrycznych nie pucować do bólu.

    Umyłem tak dziesiątki silników i jeszcze nigdy żaden z nich nie miał problemu z odpaleniem.