Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 1.7DTI 147 tys km - Olej na pasku rozrządu

26 Lip 2017 20:50 1791 9
  • Poziom 22  
    Witam.
    Pojawiło się zapocenie olejem pod rozrządem. Rozrząd ma 6 lat i przejechane 50tys km. Uchyliłem obudowę rozrządu i widać że pasek jest brudny z oleju -nie widać w ogóle napisów producenta (typ, rok itp.) Z czego najczęściej cieknie olej? Z wałka rozrządu, wału czy pompy oleju- nie widać tego dokładnie? Czy tryby są na klinie?
    Chcę wymienić rozrząd ale jeśli tryby są na stożku to mogę mieć problem z wymianą uszczelniaczy.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 17  
    Witam. Po pierwsze to trzeba zdjąć obudowę paska rozrządu i wtedy powinno być widać wyciek. Jak na moje oko to mógł paść uszczelniacz na wałku. A jesteś pewien że to jest olej a nie płyn chłodniczy????
  • Poziom 22  
    Napisałem że uchyliłem obudowę od góry (bo trzyma łapa silnika) i wyciek jest malutki. Nie ma nawet najmniejszej kropli w miejscu postoju aczkolwiek cały dół jest rozrządu jest zabrudzony olejem silnikowym na 100%. Zapewne olej cieknie na wyższych obrotach i zostaje rozbryzgany po całym rozrządzie. Rozrząd wypada już wymienić więc muszę też wymienić uszczelniacze.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 17  
    Jeśli nie rozkręcisz to nie będziesz w stanie dokładnie namierzyć wycieku. Proponuje wymianę rozrządu i wszystkich uszczelniaczy. Lepiej od razu wymienić wszystkie niż po jakimś czasie znowu rozbierać. W trakcie wymiany sprawdź czy głowica nie jest gdzieś pęknięta.
  • Poziom 31  
    A jak ma sprawdzic czy glowica jest gdzies peknieta?
    Kolego jedz do sklepu gdzie masz zamiar kupic pasek i zakup dwa uszczelniacze, przewaznie olej sie poci z tego gornego.
  • Poziom 22  
    Z tą głowicą to kolega poleciał... Też słyszałem że przeważnie przepuszcza na wałku.
    Interesuje mnie najbardziej czy tryby rozrządu są na klinie, wieloklinie czy na stożku.

    Oglądałem koła zębate na alle.. i z tego co zobaczyłem to koło zębate wałka nie ma klina. Jest tylko jakby otwór na bolec. Koło wału jest na klin a koło pompy oleju ma ścięty jeden bok. Jeżeli tak jest to chyba nie będzie problemu z wymianą uszczelniaczy.
  • Poziom 22  
    Rozrząd wymieniony i wygląda na to że lało na pompie oleju. Nie wymieniłem uszczelniacza na wale bo nie mogłem odkręcić śruby. Jaki ma gwint śruba na kole pasowym wału?
    Kręciłem i w prawo i w lewo kluczem z dużym ramieniem - rwały się pospawane płaskowniki blokujące wał. Klucz udarowy też nie dał rady.
  • Poziom 17  
    Najlepiej jak odkręcisz to kluczem udarowym elektrycznym lub na powietrze.Wcześniej musisz jakoś zablokować koło żeby się nie kręciło.
  • Poziom 22  
    Koło miałem zablokowane przyrządem własnej roboty. Odkręcały się śruby trzymające tą blokadę 4szt choć były dokręcone na maksa. Śruba na wale ani drgnęła. Próbowałem właśnie kluczem udarowym elektrycznym w prawo i w lewo. Zapewne śruba jest od nowości - 15 lat i być może na kleju. Póki co nie widać oleju więc może simering na wale jest dobry.
  • Poziom 17  
    To jeżeli twierdzisz że nie widać wycieku z uszczelniacza to trzeba szukać gdzie indziej. Może od przodu się z skądś dostaje??