Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 1.7DTI 147 tys km - Olej na pasku rozrządu

thomas__1 26 Lip 2017 20:50 1053 9
  • #1 26 Lip 2017 20:50
    thomas__1
    Poziom 22  

    Witam.
    Pojawiło się zapocenie olejem pod rozrządem. Rozrząd ma 6 lat i przejechane 50tys km. Uchyliłem obudowę rozrządu i widać że pasek jest brudny z oleju -nie widać w ogóle napisów producenta (typ, rok itp.) Z czego najczęściej cieknie olej? Z wałka rozrządu, wału czy pompy oleju- nie widać tego dokładnie? Czy tryby są na klinie?
    Chcę wymienić rozrząd ale jeśli tryby są na stożku to mogę mieć problem z wymianą uszczelniaczy.

    0 9
  • #2 26 Lip 2017 21:26
    Boryc2014
    Poziom 14  

    Witam. Po pierwsze to trzeba zdjąć obudowę paska rozrządu i wtedy powinno być widać wyciek. Jak na moje oko to mógł paść uszczelniacz na wałku. A jesteś pewien że to jest olej a nie płyn chłodniczy????

    0
  • #3 26 Lip 2017 21:34
    thomas__1
    Poziom 22  

    Napisałem że uchyliłem obudowę od góry (bo trzyma łapa silnika) i wyciek jest malutki. Nie ma nawet najmniejszej kropli w miejscu postoju aczkolwiek cały dół jest rozrządu jest zabrudzony olejem silnikowym na 100%. Zapewne olej cieknie na wyższych obrotach i zostaje rozbryzgany po całym rozrządzie. Rozrząd wypada już wymienić więc muszę też wymienić uszczelniacze.

    0
  • #4 26 Lip 2017 21:37
    Boryc2014
    Poziom 14  

    Jeśli nie rozkręcisz to nie będziesz w stanie dokładnie namierzyć wycieku. Proponuje wymianę rozrządu i wszystkich uszczelniaczy. Lepiej od razu wymienić wszystkie niż po jakimś czasie znowu rozbierać. W trakcie wymiany sprawdź czy głowica nie jest gdzieś pęknięta.

    0
  • #5 27 Lip 2017 09:13
    kakibara
    Poziom 27  

    A jak ma sprawdzic czy glowica jest gdzies peknieta?
    Kolego jedz do sklepu gdzie masz zamiar kupic pasek i zakup dwa uszczelniacze, przewaznie olej sie poci z tego gornego.

    0
  • #6 27 Lip 2017 20:44
    thomas__1
    Poziom 22  

    Z tą głowicą to kolega poleciał... Też słyszałem że przeważnie przepuszcza na wałku.
    Interesuje mnie najbardziej czy tryby rozrządu są na klinie, wieloklinie czy na stożku.

    Oglądałem koła zębate na alle.. i z tego co zobaczyłem to koło zębate wałka nie ma klina. Jest tylko jakby otwór na bolec. Koło wału jest na klin a koło pompy oleju ma ścięty jeden bok. Jeżeli tak jest to chyba nie będzie problemu z wymianą uszczelniaczy.

    0
  • #7 21 Sie 2017 21:40
    thomas__1
    Poziom 22  

    Rozrząd wymieniony i wygląda na to że lało na pompie oleju. Nie wymieniłem uszczelniacza na wale bo nie mogłem odkręcić śruby. Jaki ma gwint śruba na kole pasowym wału?
    Kręciłem i w prawo i w lewo kluczem z dużym ramieniem - rwały się pospawane płaskowniki blokujące wał. Klucz udarowy też nie dał rady.

    0
  • #8 17 Wrz 2017 09:42
    Boryc2014
    Poziom 14  

    Najlepiej jak odkręcisz to kluczem udarowym elektrycznym lub na powietrze.Wcześniej musisz jakoś zablokować koło żeby się nie kręciło.

    0
  • #9 17 Wrz 2017 20:11
    thomas__1
    Poziom 22  

    Koło miałem zablokowane przyrządem własnej roboty. Odkręcały się śruby trzymające tą blokadę 4szt choć były dokręcone na maksa. Śruba na wale ani drgnęła. Próbowałem właśnie kluczem udarowym elektrycznym w prawo i w lewo. Zapewne śruba jest od nowości - 15 lat i być może na kleju. Póki co nie widać oleju więc może simering na wale jest dobry.

    0
  • #10 17 Gru 2017 09:35
    Boryc2014
    Poziom 14  

    To jeżeli twierdzisz że nie widać wycieku z uszczelniacza to trzeba szukać gdzie indziej. Może od przodu się z skądś dostaje??

    0