Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Swift MK VII 1.2 2011 - MAP sensor - falujące obroty (lokalizacja)

VILS 27 Jul 2017 11:48 5661 6
  • #1
    VILS
    Level 11  
    Witam,
    Auto na biegu jałowym faluje obrotami (800-600 obr.). Komputer wykazywał brak danych z MAP sensora
    Suzuki Swift MK VII 1.2 2011 - MAP sensor - falujące obroty (lokalizacja)
    Gdzie znajduje się ten MAP sensor w moim samochodzie - chciałbym go wymienić sam i zaoszczędzić trochę gotówki.
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Masz błąd tego czujnika czy tylko stały odczyt?
    To co pokazujesz na wykresie to ciśnienie atmosferyczne a to co innego.
    Jeżeli silnik ma przepływomierz MAF to nie ma MAP.
    Jeżeli jest MAP to szukaj go na kolektorze ssącym lub wężyka podłączonego do kolektora a na jego drugim końcu czujnika.
    Czasem takie oszczędzanie wychodzi drożej bo wymienia sie sprawne elementy.
  • #3
    VILS
    Level 11  
    Problem z odczytem z MAP został zapisany w komputerze i po skasowaniu powraca.
    Suzuki Swift MK VII 1.2 2011 - MAP sensor - falujące obroty (lokalizacja)
    Czujnik udało mi się zlokalizować - jest pod pierwszym od lewej kolektorem dolotowym. Mało miejsca do zdemontowania bo mam zainstalowaną instalację LPG. Normalnie dostęp jest ok.
    Suzuki Swift MK VII 1.2 2011 - MAP sensor - falujące obroty (lokalizacja)
    Suzuki Swift MK VII 1.2 2011 - MAP sensor - falujące obroty (lokalizacja)
    Spróbuję go wyczyścić - zobaczymy czy to coś poprawi.
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Sprawdź czy czujnik ma zasilanie i możesz miernikiem sprawdzić sygnał na jego wyjściu mierząc do masy.
    Ewentualnie szukaj w blokach pomiarowych czegoś takiego jak ciśnienie w kolektorze bo Delphi Cię oszukuje lub ma zły opis.
    Gdyby tam było widać ciśnienie atmosferyczne (odczyt byłby równy atmosferycznemu) to ten silnik byłby zalewany na biegu jałowym. Chyba że pomiar był robiony na zgaszonym silniku.
  • #5
    VILS
    Level 11  
    Zasilanie sprawdziłem - przy odłączonym czujniku na wtyczce mam:
    1 - (+ 5,01V)
    2 - (GDN)
    3 - (+4,98 V)
    Suzuki Swift MK VII 1.2 2011 - MAP sensor - falujące obroty (lokalizacja)
    Rozumiem, że pomiar muszę wykonać na pracującym silniku i przy podłączonym czujniku. Trzeci pin (pomiarowy) chcę podłączyć voltomierzem do masy i teraz pytanie - jakie wartości napięć powinienem zaobserwować na biegu jałowym i czy przy zwiększaniu obrotów napięcie będzie rosło czy malało oczywiście zakładając, że czujnik działa prawidłowo.
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    Czym ciśnienie bliższe atmosferycznemu tym napięcie jest wyższe.
    Na zgaszonym silnika ale zapłon włączony powinno być maksymalne napięcie.
    Na biegu jałowym najniższe, podczas nagłego wciśnięcia pedału gazu powinno być bliskie maksymalnemu by zaraz znów spaść.
    Najlepiej załatwić pompkę podciśnienia. Czujnik powinien być liniowy i np. na zmianę o każdą 0,1bara powinien zmieniać napięcie o taką samą wartość.
  • #7
    VILS
    Level 11  
    Przyczyną falowania obrotów okazała się zabrudzona przepustnica.
    Umyłem w benzynie ekstrakcyjnej i WD40 dla rozpuszczenia osadów. Po podłączeniu auto nie chciało wchodzić na obroty i wyskoczyło kilka błędów z przepustnicą ale kilka razy otwarłem i zamknąłem ją do oporu i się odblokowało. Teraz pracuje równo 620-650 obrotów/min tak samo na LPG jak i na benzynie. Tak wyglądała przepustnica przed czyszczeniem - widać wokół zasuwy czarny nagar.
    Suzuki Swift MK VII 1.2 2011 - MAP sensor - falujące obroty (lokalizacja)Suzuki Swift MK VII 1.2 2011 - MAP sensor - falujące obroty (lokalizacja)Suzuki Swift MK VII 1.2 2011 - MAP sensor - falujące obroty (lokalizacja)Suzuki Swift MK VII 1.2 2011 - MAP sensor - falujące obroty (lokalizacja)
    Po naprawie - przejechałem ok. 5 km i brak jakichkolwiek błędów. Dam znać co będzie dalej.

    Za mną już spokojnie ponad 200 km przejechane i żadne błędy nie wyskoczyły a więc myślę, że usterka jest usunięta - temat do zamknięcia.