MONTAŻ ELEKTRYCZNYCH SZYB TYLNYCH GOLF VI
Potrzebować będziemy:
Śrubokręty : TORX T25, T30, Płaski
obcinaczki, obcążki, nożyk lub szczypce
4 przewody po 2m każdy
Nity + nitownice
wiertarkę lub wkrętarkę z wiertłem do odwiercenia starych nitów
VCDS
Lutownicę, taśmę izolacyjną
Części, które potrzebujemy:
Podnośniki tylne wraz z wiązką i sterownikami
Tapicerki tylnych drzwi bez dziur na korbkę lub zaślepki (kto jak woli)
Przełącznik szyb przód na 4 szyby
Na początek ściągamy tapicerki tył
odwiercamy nity
otwieramy zaślepkę i opuszczamy szybę
wybijamy kołeczki zabezpieczające szybę
podnosimy ją do góry nie powinna sama się zsunąć
wyciągamy kołki plastikowe oraz wypinamy wtyczki
demontujemy płytę podnośnika
I montujemy w kolejności odwrotnej.
Następnie
Rozbieramy tapicerkę drzwi przód by dostać się do instalacji
Odpinamy wszystkie wtyczki i wyciągamy instalacje na zewnątrz,
UWAGA najlepiej przywiązać sobie sznurek do instalacji by móc wciągnąć nową instalację z powrotem.
Skręcamy tapicerkę
Następnie musimy rozebrać progi i słupki
By dostać się do instalacji i wypiąć kostki z blachy
Dokładamy po dwie żyły na stronę
Od gniazda na słupku z przodu do gniazda na słupku z tyłu
Następnie ciągniemy kabel pod gniazdo przód tam montujemy kabel z pinu 6 do pinu nr 6 - sygnałowy LIN
Jak i kabel prądowy pin 22 przylutowujemy do kabla dochodzącego również do pinu 22 - PLUSowy
Izolujemy i wpinamy z powrotem w karoserię
Podłączamy kostki od instalacji drzwi pod gniazda
Składamy plastiki
I kodujemy w VCDSie
Zaczynamy sterownik CANGATWAY
Longcodnig
Zaznaczamy – Elektryczne szyby tył Lewe
Zaznaczamy – Elektryczne szyby tył Prawe
Zapisujemy
Udajemy się do sterownika drzwi kierowcy > kodowanie
I dopisujemy wartość 128 do istniejącego kodowania
Zapisujemy
Udajemy się do sterownika drzwi pasażera > kodowanie
I dopisujemy wartość 128 do istniejącego kodowania
Zapisujemy i CIESZYMY SIĘ ZIMNYM ŁOKCIEM Z TYŁU
Co do porównania kostek, oryginał elektryk a korbka
w wersji z korbką jest więcej pinów które po montażu wiązki z PLUSem i z LINem stają się bez użyteczne ze względu na to iż w Elektryk obsługuje zamek z centrali sterownika szyby i linii LIN, a w KORBIE steruje za pomocą BORDNETZa.
Potrzebować będziemy:
Śrubokręty : TORX T25, T30, Płaski
obcinaczki, obcążki, nożyk lub szczypce
4 przewody po 2m każdy
Nity + nitownice
wiertarkę lub wkrętarkę z wiertłem do odwiercenia starych nitów
VCDS
Lutownicę, taśmę izolacyjną
Części, które potrzebujemy:
Podnośniki tylne wraz z wiązką i sterownikami
Tapicerki tylnych drzwi bez dziur na korbkę lub zaślepki (kto jak woli)
Przełącznik szyb przód na 4 szyby
Na początek ściągamy tapicerki tył
odwiercamy nity
otwieramy zaślepkę i opuszczamy szybę
wybijamy kołeczki zabezpieczające szybę
podnosimy ją do góry nie powinna sama się zsunąć
wyciągamy kołki plastikowe oraz wypinamy wtyczki
demontujemy płytę podnośnika
I montujemy w kolejności odwrotnej.
Następnie
Rozbieramy tapicerkę drzwi przód by dostać się do instalacji
Odpinamy wszystkie wtyczki i wyciągamy instalacje na zewnątrz,
UWAGA najlepiej przywiązać sobie sznurek do instalacji by móc wciągnąć nową instalację z powrotem.
Skręcamy tapicerkę
Następnie musimy rozebrać progi i słupki
By dostać się do instalacji i wypiąć kostki z blachy
Dokładamy po dwie żyły na stronę
Od gniazda na słupku z przodu do gniazda na słupku z tyłu
Następnie ciągniemy kabel pod gniazdo przód tam montujemy kabel z pinu 6 do pinu nr 6 - sygnałowy LIN
Jak i kabel prądowy pin 22 przylutowujemy do kabla dochodzącego również do pinu 22 - PLUSowy
Izolujemy i wpinamy z powrotem w karoserię
Podłączamy kostki od instalacji drzwi pod gniazda
Składamy plastiki
I kodujemy w VCDSie
Zaczynamy sterownik CANGATWAY
Longcodnig
Zaznaczamy – Elektryczne szyby tył Lewe
Zaznaczamy – Elektryczne szyby tył Prawe
Zapisujemy
Udajemy się do sterownika drzwi kierowcy > kodowanie
I dopisujemy wartość 128 do istniejącego kodowania
Zapisujemy
Udajemy się do sterownika drzwi pasażera > kodowanie
I dopisujemy wartość 128 do istniejącego kodowania
Zapisujemy i CIESZYMY SIĘ ZIMNYM ŁOKCIEM Z TYŁU
Co do porównania kostek, oryginał elektryk a korbka

w wersji z korbką jest więcej pinów które po montażu wiązki z PLUSem i z LINem stają się bez użyteczne ze względu na to iż w Elektryk obsługuje zamek z centrali sterownika szyby i linii LIN, a w KORBIE steruje za pomocą BORDNETZa.