Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik jednofazowy 200 V 160 W - Jak podłączyć jednofazowy silnik

28 Lip 2017 22:24 1569 11
  • Poziom 9  
    Silnik jednofazowy 200 V 160 W - Jak podłączyć jednofazowy silnik



    Witam, mam problem ponieważ nie mogę znaleźć żadnej specyfikacji tego silnika.
    Co więcej zastanawiam się jak podłączyć taki silnik, ewentualnie stworzyć jakiś układ umożliwiający zmianą kierunku wirowania silnika.(lewo , prawo). Do silnika doprowadzone są trzy przewody i niestety nigdzie nie zlokalizowałem żadnej puszki. Przewody wychodzą bezpośrednio ze stojana silnika.
  • Poziom 28  
    Dziwne, nap. 200V, możesz zrobić zdjęcie całego silnika? Mierzyłeś rezystancję pomiędzy wyprowadzonymi przewodami?
  • Poziom 9  
    Dokonałem pomiarów ale niestety nie zapisałem ich. Silnik napędza przekładnie, która obraca koło zębata w lewo bądź w prawo.
    Natomiast jedyne co mogę powiedzieć więcej to poprzedni sterowanie było trochę skomplikowane ponieważ z dwóch miejsc można było sterować kierunkiem obrotów tego silnika. Ja mam w planach przerobić tak ten układ aby można było sterować tylko z jednego punktu.

    Silnik jednofazowy 200 V 160 W - Jak podłączyć jednofazowy silnik
  • Spec od Falowników
    Spróbuj poszukać jakiegoś kondensatora w tym obwodzie.
  • Poziom 36  
    To jest silnik dc. Ile przewodów idzie do silnika i jakie mają rezystancje ?
  • Spec od Falowników
    Racja, z magnesami stałymi na stojanie. Nie pomyślałem o dc, bo przewodów "za mało".
  • Poziom 9  
    Do silnika dochodzą 3 przewody, muszę pomierzyć rezystancję natomiast jeśli to silnik na DC to jak go podłączyć ?
  • Spec od Falowników
    Masz tam żółto-zielony? Wiesz, gdzie ten kolor podłączyć? Jeśli tak, zostają dwa: to plus i minus. Jak masz lewe obroty, to zamień plus z minusem.
  • Poziom 9  
    Sa 3 przewody ale wszystkie trzy czarne.
  • Spec od Falowników
    To bez sensu. Chyba, że ktoś uciął czwarty.
  • Poziom 9  
    Generalnie to skomplikowane sterowanie poprzednio było bo jakieś płytki z tyrystorami.
    Ale mam zamiar właśnie to przerobić osobno podać zasilanie na ten silnik wraz ze sterowaniem nie skomplikowanym bo silnik ma obracać się tylko w lewo i w prawo.
  • Poziom 27  
    Witam.
    Trzeba sprawdzić czy ma magnesy trwałe czy cewki na stojanie. Bo może mieć uzwojenie na stojanie i odczep do zmiany prędkości. Trzeba pomierzyć i możemy rozmawiać. Może być też na magnesach i mieć dodatkową szczotkę zmieniającą komutacje do zmiany prędkości obrotów, na przykład do przodu idzie na normalnych obrotach i ma normalną moc a do cofania zamienia się polaryzacje i napięcie na dodatkową szczotkę i silnik/maszyna wraca z większą prędkością ale z okrojoną mocą bo przy cofaniu nie ma obciążenia.