motortrader wrote: Ladujac prostownikiem akumulator rozladowany mamy do czynienia z wysoka czy niska rezystancja wewnetrzna akumulatora?
Wysoką.
Ale trzeba rozumieć właściwie to pojęcie - rezystancja wewnętrzna nie oznacza takiej samej rezystancji jak rezystancja np. opornika.
Proszę doczytać.
Poza tym, nie tylko rezystancja wewnętrzna ma znaczenie jeśli chodzi o wielkość prądu ładowania. Zwykle większe znaczenie ma różnica napięć miedzy akumulatorem a prostownikiem:
I=(Up-Ua)/(Rw+Rp+R)
Up - napięcie prostownika
Ua - napięcie akumulatora
Rw - rezyst. wewn. akumulatora
Rp - rezyst. wewn. prostownika
R - inne rezystancje w obwodzie (np. kabli)
Ponieważ Rw<<Rp, Rw<<R (i to w zasadzie zawsze - czy akumulator jest naładowany czy rozładowany), co można uprościć Rw<<(Rp+R), więc wielkość (Rw+Rp+R) ≈ (Rp+R) i z grubsza nie zależy od Rw - dlatego Rw ma niewielkie znaczenie dla wielkości prądu ładowania.
Natomiast człon (Up-Ua) gra tu główną rolę i od niego zależy prąd ładowania przede wszystkim, a jeśli akumulator jest rozładowany to ma niskie napięcia Ua i wówczas człon (Up-Ua) ma większą wartość, więc również prąd I jest większy.
To wszystko w uproszczeniu, bo również prostownik ma swoją Rw (Rp), która zmniejsza Up przy poborze z niego dużego prądu: Up=E-I
obc(Rp+R
obc), rezystancja wewnętrzna każdego źródła nie jest wartością stałą i zmienia się np. z prądem....