Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds

30 Lip 2017 22:49 6063 17
  • Poziom 10  
    Witam. Zakupiłem rejestrator LV-AHD840. Chciałem skonfigurować podgląd na komórce. Program do podglądu jak w temacie - vMEyeClouds. Dosyć intuicyjny. Do ustawienia mamy:
    - address (192.168.1.XX)
    -port: 37777
    -User ID: np admin
    - password: np admin (czyli hasła do programu BCS). (to oczywiście, gdy jestem w sieci domowej. Z zewnątrz klasyczne ustawienie z NO-IP i zamiast 192.168.1.xx podaje XXXX.ddns.net)

    Problem jednak sie pojawia przy LIVEBOX. W zakładkach "Konfiguracja sieci" ustawiłem kolejno:
    - DHCP: statyczny adres IP dla rejestratora (192.168.1.XX)
    - NAT/PAT: tutaj jak sadzę powinno sie ustawić port (37777), ale mam zablokowany dostęp- zdjecie zamieściłem.
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    - DNS: rejestrator sie pojawia z adresem statycznym (192.168.1.XX)
    - UPNP - nic nie dodawałem
    - Dynamiczny DNS - ustawiłem NO-IP - zgodnie z instrukcją pod konfiguracje BCS (ale nie mogę z niego korzystać, bo powinno mi zacząć najpierw to działać z sieci wewnątrz a nie z zewnątrz).
    - DMZ- nic nie zmieniłem (brak dostępu)
    - NTP - brak zmian.

    Mimo takich ustawień - na komórce nie widać w ogóle obrazu z kamer. Pytanie dlaczego. Moim zdaniem dlatego, ze w NAT/PAT powinien być ustawiony PORT (37777). Ale nie mam tam dostępu, jak widać na zdjęciu. Czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego? Ewentualnie co zrobiłem źle, że nie mam kamer na komórce? Ustawienia w rejestratorze identyczne jak w pliku bcs_konfiguracja_sieci__1_.pdf, dostepnym na Elektrodzie i w innym moim poście.

    Od razu powiem ze loguje sie na IPv4 a nie na IPv6.
  • Specjalista Sieci, Internet
    karlrysz napisał:
    - NAT/PAT: tutaj jak sadzę powinno sie ustawić port (37777), ale mam zablokowany dostęp- zdjecie zamieściłem.

    Tam trzeba wybrać usługa - inna czy jakoś tak.

    Z sieci domowej z użyciem adresu zewnętrznego to nie zadziała. Połącz się przez internet komórkowy i wykorzystaj adres z DDNS.
  • Poziom 10  
    Heinzek napisał:
    karlrysz napisał:
    - NAT/PAT: tutaj jak sadzę powinno sie ustawić port (37777), ale mam zablokowany dostęp- zdjecie zamieściłem.

    Tam trzeba wybrać usługa - inna czy jakoś tak.

    Z sieci domowej z użyciem adresu zewnętrznego to nie zadziała. Połącz się przez internet komórkowy i wykorzystaj adres z DDNS.


    Pytanie 1. Gdzie mam wybrac tą usługę? Zamieszczam zdjęcia - tam pola oznaczone na czerwono mam wyszarzone i nie mogę tam nic wpisać. Załaczam niżej zdjęcia aby było widać ustawienia.

    Zanim bede próbował połączyć się z zewnątrz (przy uzyciu DDNS, które notabene jest już zarejestrowane i w livebox także co widać na zdjeciu ponizje ze data na bieżaco sie odswieża), musze połaczyć sie z wewnątrz przy użyciu 192.168.1.xx. A jest to niemożliwe.
    Zdjęcie 1:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    Zdjecie 2:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    Zdjecie 3:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    Zdjęcie 4:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    Zdjęcie 5:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    Zdjęcie 6:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
  • Specjalista Sieci, Internet
    Pierwszy screen. NAT/PAT
    Aplikacja/Usługa - z menu rozwijanego musisz wybrać ostatnią pozycję (własna, inna itp)

    Jeśli na tej liście nic nie ma to spróbuj najpierw przeprowadzić "Konfiguracja Zapory Sieciowej" i wybierz tam poziom ochrony niski lub własny z jak najmniejszą ochroną.

    Jak nic to nie zmieniło i w menu aplikacja/usługa nicnie ma to masz uszkodzone oprogramowanie.
  • Poziom 10  
    Zdjecie 1:
    - oznaczylem na czerwono- wszystko wyszarzone i nie mam do tego dostepu

    Odnosnie zabezpieczen:
    Mozna wybrac niskie/srednie/wysokie i zindywidualizowane do uzytkownika. Problem tylkonw tym ze po zaznaczeniu na dole jest ZAPISZ i oczekiwalbym ze po kliknieciu wybrana opcja zostaje. Tymczasem po kliknieciu ZAPISZ nie dzieje sie nic i po odswiezeniu/powrocie na strone zabezpieczen nie ma nic wybrane.

    Jesli uszkodzone oprogramowanie- mkzna/wystarczy je zaktualizowac czy caly router do wymiany?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Zapisz sobie kopię konfiguracji. Przygotuj login i hasło do neostrady.

    wyłącz liveboxa
    Naciśnij i przytrzymaj przycisk reset i włącz liveboxa. Cały czas trzymaj wciśnięty przycisk ( około 30 sekund.
    Spróbuj zalogować się na stronę 192.168.1.1 i podaj tam swój login i hasło do neostrady. Powinno rozpocząć się wgrywanie nowego firmware.
  • Poziom 10  
    Zresetowałem i ustawiłem wszytko tak jak na zdjeciach:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds

    Na komórce mam ustawienia:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds

    W rejestratorze mam:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds

    Niestety do chwili obecnej nie działa mi podgląd-ani będąc w domu (przy użyciu 192.168.1.XX) ani poza domem (przy uzyciu NO IP). Ciekawym jest bo miałem ten sam liveboX ale z oprogramowaniem z 2014 roku - wszytko smigalo extra. Wymieniłem na nowy (z nowym oprogramowaniem)- i jak widać nie można sie w ogóle połaczyć. Mam wrażenie ze jest to zwiazane z IPV4/6.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Wyłącz na nim IPv6 ( usuń suffix /ipv6 z loginu)
    karlrysz napisał:
    Niestety do chwili obecnej nie działa mi podgląd-ani będąc w domu ani poza domem (przy uzyciu NO IP)

    W sieci domowej nie zadziała noip.
  • Poziom 10  
    Jak zdejme idv6 w loginie do LIVEBOXA to w zakładce nr 2 (NAT/PAT) nie ma dostępu do portow ( jest wyszarzone wszystko) wiec nie bedzie tam ustawione nic odnośnie portów 80/37777. Czy to bedzie prawidłowo?

    Prosze o informacje co w powyższej konfiguracji (przedstawiona na zdjeciach) jest zrobione niepoprawnie. Jeszcze sie zastanwiałem nad hasłem jakie ustawiam w telefonie - to samo (login&hasło) jakie mam ustawione w rejestratorze.
  • Poziom 10  
    Witam. Czy mogę prosić szanownych Forumowiczów o jakąś pomoc z poniższym? Przeczytąłem posty np:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3127634.html

    Ale nie pomagają te rozwiazania. Wyżej zamieściłem zdjecia ustawień telefonu/Liveboxa i Rejestratora. Nie mogę z tym ruszyć na domowej sieci.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Ale zaraz zaraz... Po co ty cokolwiek konfigurujesz w routerze???
    Przecież do łączenia się z rejestratorem chcesz używać chmury / p2p. Więc twoim zadaniem jest tylko i wyłącznie:
    1 - skonfigurowanie sieciowe rejestratora (IP, poprawna brama domyślna, DNS)
    2 - znalezienie kodu chmury /p2p rejestratora (zazwyczaj w menu gdzieś jest)
    3 - wpisanie tego kodu, poprawnego portu, loginu i hasła w program vmeyecloud

    4 - jeżeli chcesz to zrobić w tej samej sieci co jest rejestrator (np wifi) przełącz się na transmisję danych LTE lub 3g.

    I wszystkie powinno śmigać.
  • Poziom 10  
    Wykonałem powyższe czynności. Próbowałem sie połaczyc przez p2p, ale natrafiam na ten sam problem - tzn. telefon (program emyesuper lub clouds) nie widzą w ogóle tych kamer.
    Dla porządku załączam bieżące ustawienia i mam od razu wątpliwościLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds:LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds

    Zdjecie 1&2: Zastanawia mnie dlaczego na 2# nie ma rejestratora na liście, skoro na 1#zdjęciu jest (IP 192.168.1.21)? Czy to jest prawidłowe?
    Zdjęcie 8#- Zapora sieciowa: tutaj także nie ma rejestratora. Czy to jest prawidłowe? Zanzaczam, że sprawdziłem połaczenia, sprawdziłem kable - swiatełka się swiecą przy RJ45, wiec sygnał płynie (zresztą na #1 widać ze rejestrator jest widzoczny).
    Może DNS w rejestratorze zamiast 192.168.1.1 powinno się w rejestratorze wpisać Z ipv6 czyli 2a01:1700:2:ffff::9f01?

    Samo ustawienie programu widać ponizej (w 2 wariantach IP i p2p):LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    Program z jakiego korzystam:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds i LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    Login Admin, hasło takie samo jak do rejestratora.
    Caly czas widac:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds i LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds - pokazuje na poczatku Conecting po czym Server is unavailable.

    Ustawienia samego rejestratora (przed konfiguracją P2P)
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    Niepokojące jest:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    a po poprawieniu i ustawieniu finalnie mam:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds
    I DDNS/IP:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds

    Powyższa konfiguracja działała w starym LIVEBOX(z 2014 roku). Obecnie wymieniłem na nowy - tam jest IPV6 i jak widać coś nie działa. Wyglada jakby jakiś port był zle ustwaiony.
  • Poziom 10  
    Moi Drodzy,
    nie daje za wygraną. Zgłosiłem się do Orange, bo uważałem że w trybie IPV4 powinienem mieć możliwość modyfikacji:
    - ustawienia NAT/PAT;
    - zapory sieciowej w konfiguracji zapory (pisałem powyżej, że przy IPV4 miałem to wszytko "wyszarzone" i brak dostępu.
    Orange wymieniło mi router Livebox na FUNBOX. Tutaj faktycznie w IPV4 mam do wszystkiego dostęp.
    UstawiamLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds NAT/PAT:
    Pozostałe ustawienia - jak wyżej na zdjęciach. Plus w rejestratorze dodałem nowe konto dostępu typu (przykładowe) admin1 z tym samym hasłem.
    To konto i hasło wpisując w telefoniczną aplikację - nadal nic to nie daje.

    Zacząłem sprawdzać raz jeszcze ustawienia i kable nawet (spiąłem kablem od rejestratora inne urządzenie (router) i działa bez zarzutu. WNIOSEK - Kabel jest ok). Ale pojawiły mi się 2 pytania:
    - w instrukcji konfiguracji BCS poza ustawieniem adresu IP, bramy, maski podsieci i portu TCP (ja mam 37777) widze ze pojawia się port UDP. W menu rejestratora tego nie ma. Ja jak widać powyżej przekierowuje to na 37778 w Funboxie. Czy nie jest to z default-u inny UDP moze w rejestratorze i po protu zły przekierowuje?
    - po wyjęciu kabla RJ45 z rejestratora zauważyłem niepokojący sygnał: mimo ze w rejestratorze nie ma kabla - diody (żółta i zielona) przy pustym gniezdzie RJ45 cały czas sie świecą ciągłym swiatłem. Czy to jest prawidłowe? W kazdym routerze, innym gniezdzie RJ45 póki nie ma kabla - nie ma migania/swiecenia diod. Dlaczego one się swiecą? Może coś sie uszkodziło w rejestratorze?


    Bede wdzieczny każdej sugestii.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Migające diody są dość niepokojące, ale jeśli lokalnie z komputera dostajesz się na rejestrator to znaczy że połączenie działa.
    Ze screenu wynika że porty masz prawidłowo przekierowane, ( zapora na funboxie wyłączona?)
    nawet bez domeny ddns powinieneś się do niego dostać po zewnętrznym IP.
    Możesz jeszcze usunąć przekierowania portów i wpisać adres IP rejestratora do DMZ. Teraz masz login bez ipv6?
  • Poziom 10  
    Heinzek napisał:
    Migające diody są dość niepokojące, ale jeśli lokalnie z komputera dostajesz się na rejestrator to znaczy że połączenie działa.
    Ze screenu wynika że porty masz prawidłowo przekierowane, ( zapora na funboxie wyłączona?)
    nawet bez domeny ddns powinieneś się do niego dostać po zewnętrznym IP.
    Możesz jeszcze usunąć przekierowania portów i wpisać adres IP rejestratora do DMZ. Teraz masz login bez ipv6?


    Nie wiem co rozumiemy przez dostanie sie na rejestrator - tylko w menu Funboxa widze ze jest podłaczony obiekt o IP 192.168.1.21 (przypisałem na stałe ten adres). W zaden inny sposob tam nie wchodze.
    Login mam bez ipv6 i na pewno działa na IPV4 bo nie mam w adresie: nizej screen:LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds

    Zapore mam na poziom niski. (zdjecie). Jesli miałbym wrzucić na poziom użytkownika (nizej) tam nie ma nic ustawione:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeCloudsLIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds

    Bedąc w domu, w tej samej sieci powieniem sie logować na telefonie przez 192.168.1.21. Nie loguje. Po wpisaniu 192.168.1.21 - witryna nieosiagalna.
  • Specjalista Sieci, Internet
    karlrysz napisał:
    tylko w menu Funboxa widze ze jest podłaczony obiekt o IP 192.168.1.21 (przypisałem na stałe ten adres). W zaden inny sposob tam nie wchodze.
    W sieci lokalnej powinieneś bez problemu wejść na stronę http://192.168.1.21/ Choćby tylko zobaczyć menu logowania.
    Jeśli tego nie ma to całkiem możliwe że rejestrator dostał strzała po burzy i padł mu LAN.
    Czy w jego ustawieniach możesz skonfigurować połączenie z LAN? próbowałeś konfiguracji dynamicznej/statycznej?
  • Poziom 10  
    No to chyba mamy rozwiązanie. Te diody przy RJ45 cały czas swiecą - niezależnie czy kabel jest czy nie. PO zalogowaniu na 192.168.1.21 - pokazuje dowolna przegladarka ze nie ma takiej strony, mimo ze FUNBOX go widzi:
    LIVEBOX 2.0/Funbox 2.0 + konfiguracja vMEyeClouds

    Jesli chodzi o LAN w rejestratorze to ustawiłem to co wyzej pokazane w zakładce system-->siec, czyli bramy, stałe IP (z końcówką 21) itd, zgodnie z tym co na zdjęciach. W mojej ocenie powinno to działać.

    Może faktycznie moze byc to wina burzy (teraz jak to napisałeś - skojarzyłem), bo około tygodnia temu (wtedy przestało to działać) wszystkim sąsiadom i mnie także poszły korki w domach. Niektórym popaliło telewizory. U mnie nic. , ale jak widać niewykluczone ze jednak coś padło... Jedyne co zostaje to oddanie do serwisu. Bo niby LAN jest (widać go w FUNBOX) ale zdecydowanie nie działa. Dziekuje za pomoc.

    Jeszcze dla wszystkich użytkowników LIVEBOX: jesli po przełączeniu na tryb IPV4 nie macie dostępu do NAT/PAT i zabezpieczeń sieci (tak jak ja wyżej)- to sprzęt jest do wymiany. Potwierdzili to monterzy z ORANGE.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Najprościej sprawdzić to za pomocą pinga. Przytrzymaj Windows Logo + R, wpisz w poleceniu uruchom "cmd". Następnie wpisz w otwartej konsoli "ping 192.168.1.21 -t" ewentualnie "ping 192.168.1.21:37777 -t".

    Powinieneś uzyskać coś w stylu:
    Odpowiedź z 192.168.1.21: bajtów=32 czas=5ms TTL=64
    Odpowiedź z 192.168.1.21: bajtów=32 czas=4ms TTL=64
    Odpowiedź z 192.168.1.21: bajtów=32 czas=7ms TTL=64

    Jeśli masz coś takiego:
    Odpowiedź z 192.168.1.15: Host docelowy jest nieosiągalny.
    Odpowiedź z 192.168.1.15: Host docelowy jest nieosiągalny.
    Odpowiedź z 192.168.1.15: Host docelowy jest nieosiągalny.

    No to coś nie tak z rejestratorem.

    Ewentualnie spróbuj go przywrócić do ustawień fabrycznych, chociaż wątpię, żeby to pomogło.