Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Trafic 2.5DCi - Brak reakcji na naciśnięcie pedału gazu

mav0 30 Jul 2017 22:59 11973 11
  • #1
    mav0
    Level 7  
    Witam,

    Moje auto to Renault Trafic 2.5DCi(G9U 730) 2006r. Auto zawiesiło się na 1100 obr/min i nie reaguje na naciśnięcie pedału gazu. Na miarę własnych możliwości mierzyłem rezystancję przy naciśniętym do końca pedale i w pozycji spoczynyku (wartości i instrukcja z programu AutoData), odbiegały od normy i to dość sporo więc zamówiłem nowy pedał celem wymiany - niestety kompletnie nic to nie zmieniło. Proszę o sugestie co można jeszcze z tym zrobić przed wycieczką do serwisu/elektryka. Poniżej dodaję screen z opisem błędu z programu DDT2000. Niestety nie znam Francuskiego, ale wg. translatora oznacza to coś w stylu "Czujnik pedału, ścieżka 2".

    Renault Trafic 2.5DCi - Brak reakcji na naciśnięcie pedału gazu
  • #2
    sulof1601
    Level 26  
    Witam.Sprawdź miernikiem jakie napięcie dochodzi ze sterownika silnika do pedału gazu powinno być 5V.
  • #3
    mav0
    Level 7  
    Dzięki za odpowiedź, zmierzyłem napięcie 5.14V - 5.16V tak pokazuje mój multimetr. Dodam jeszcze, że niezależnie od tego czy pedał jest podłączony samochód zachowuje się tak samo - 1100 obr/min.
    PS: niestety nie mogłem nigdzie znaleźć, na którym pinie mierzyć więc zmierzyłem wszystkie. 5.14V wyszło na 3 pinie (zielony przewód)
  • Helpful post
    #4
    sulof1601
    Level 26  
    Do pedału dochodzi 6 przewodów?
  • #5
    mav0
    Level 7  
    Tak, 6 przewodów. Mogę też zrobić zdjęcie kostki lub podać oznaczenie tego pedału jeżeli to coś pomoże
  • Helpful post
    #6
    sulof1601
    Level 26  
    Nie, masz problem z połączeniem między sterownikiem a pedałem.Wtyczka ma oznaczenia od 1do 6 i tak po zapłonie na pinie 4 i 5 powinieneś mieć napięcie 5V bo masz tam dwa rezystory.Odpowiednikami tych przewodów na sterowniku są pin E1 i H2 w kostce pierwszej sterownika.Sprawdź jeszcze raz jak to wygląda na pedale i jeśli nie będzie tej wartości to odepnij od sterownika pierwszą wtyczkę zobacz które to przewody zapnij z powrotem i wkłuwając się w przewody przy sterowniku sprawdź czy wychodzi odpowiednie napięcie.Jeśli tam będzie niezgodność to masz uwalony sterownik jeśli będzie napięcie to problem typu przerwane przewody.
  • #7
    mav0
    Level 7  
    Sprawdziłem jeszcze raz napięcia na kostce od pedału, wyglądają tak:
    Quote:

    pin1 - 0V
    pin2 - 0V
    pin3 - 0V
    pin4 - 5.14V
    pin5 - 0,05V
    pin6 - 0,01V


    Tak, jednak wcześniej się pomyliłem z tym 3 pinem ;)

    Z tymi złączami przy sterowniku, niestety nie dałem rady zmierzyć obydwu przez ciasny dostęp, udało mi się zmierzyć tylko jeden - H2 i wyszło 1.12V.
  • Helpful post
    #8
    sulof1601
    Level 26  
    Wygląda więc na uszkodzenie chipa w sterowniku silnika,ster do wymiany.
  • #9
    mav0
    Level 7  
    Tego się obawiałem... Dzięki za pomoc :)
  • #10
    S.K
    Level 10  
    witam i jak skończyła się historia z ta usterką
  • #11
    mariuszwiec
    Level 2  
    cześć.
    I jak ci się skończyła historia z pedałem gazu bo mam taki sam problem z kupionym masterem po wypadku.
    pzd
  • #12
    mav0
    Level 7  
    Problemem okazał się przetarty przewód czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji , jest za reflektorem od strony pasażera. W moim samochodzie wzmocnienie czołowe było lekko wgniecione przez co przewód był bardziej narażony na otarcia. Spróbuj po prostu odłączyć ten czujnik, u mnie pomogło.