Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Note I - Wariujący zamek w drzwiach kierowcy

ranger7 31 Jul 2017 13:52 1566 4
  • #1
    ranger7
    Level 12  
    Witam szanowne grono :)

    Mam problem z zamkiem (centralny) w Nissanie Note. Może ktoś to już przećwiczył, bo mnie ręce opadają... Objaw jest taki, że po zamknięciu zamka od środka lub kluczykiem, na minimalnym wyboju zamek otwiera się. Tak samo jest, jak samochód stoi, drzwi kierowcy otwarte, po uzbrojeniu alarmu i po minimalnym uniesieniu drzwi "do góry" zamek puszcza. Przejrzałem instalację. Podejrzenie padało na wiązkę między drzwiami a nadwoziem. Ale poruszanie tą wiązką, gmeranie tam nie powoduje otwarcia zamka jak przy delikatnym "uniesieniu" drzwi do góry. Sam zamek w drzwiach kierowcy także wymieniałem na inny. Ten drugi był wprawdzie używany, ale nie wyeliminowało to problemu a prawdopodobieństwo, że inny zamek był w ten sam sposób uszkodzony jest raczej minimalne. Czasem podczas "unoszenia" drzwi kierowcy czasem słychać pracę zamka w tylnych drzwiach po tej samej stronie. Sam już zgłupiałem, nie wiem gdzie szukać. Zauważyłem także, że efekt nasila się jak jest bardzo ciepło a występuje w mniejszym stopniu jak jest zimno, choć to może być zbieg okoliczności. Samochód zostawiony na parkingu i zamknięty, po pewnym czasie sam się otworzy. W trybie zamka "wygodny" (jedno kliknięcie otwiera wszystkie drzwi), jak "efekt" występuje to otwiera wszystkie drzwi. W trybie "antynapadowym", gdy jedno kliknięcie w pilota otwiera tylko drzwi kierowcy, efekt powoduje tylko otwarcie drzwi kierowcy. W tym Nisanie nie ma komputera sterującego centralnym zamkiem. Wszystko jest sterowane za głównym sterownikiem ECM. Jest dodatkowy moduł komfortu, który steruje światłami, wycieraczkami, elektryką szyb, zamkiem, ale poza tym o czym pisze wszystko działa prawidłowo. No i ta wrażliwość na "minimalne uniesienie" drzwi. Zakładam, że podczas jazdy to właśnie "praca" nadwozia powoduje moje problemy. Czy ktoś przećwiczył coś podobnego? Ja już nie mam pomysłu....
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Odłącz złącze elektryczne siłownika zamka centralnego i zobacz czy drzwi przestaną się otwierać... w ten sposób ustalisz, czy to sam zamek wysyła impuls otwarcia drzwi czy jest gdzieś zwarcie w instalacji (np. na przelotce).
  • #3
    ranger7
    Level 12  
    Bez zasilania nie otwierają się. Sam siłownik jest ok. Tak jak pisałem, sprawdzałem na dwóch różnych. Też podejrzewam instalację w jakimś miejscu, bo na to wskazuje wyzwolenie otwarcia przy "poruszeniu" drzwi. Nie mam tylko pojęcia gdzie szukać zwarcia. Wtyki i złączki instalacji wydają się być ok. Jakie miejsce w instalacji w drzwiach jest najbardziej wrażliwe ? Wydawałoby się, że pomiędzy drzwiami a nadwoziem. Wyginałem wiązkę w tym miejscu i efekt przy tym "wyginaniu" nie występuje. Pojawia się przy "delikatnym" uniesieniu otwartych drzwi lub podczas jazdy.
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Cięgno przycisku ryglowania drzwi nie jest wygięte/naprężone? Otwierają się tylko te jedne drzwi czy wszystkie? Jeśli po odpięciu wtyczki przy zamku usterka ustępuje, a wcześniej otwierały się wszystkie drzwi to raczej usterka jest w samym zamku. Coś mechanicznie powoduje nacisk na styk i wysłanie sygnału do centralnego zamka z żądaniem otwarcia drzwi.
  • #5
    ranger7
    Level 12  
    Jedyne cięgno jakie tam jest, to cięgno otwarcia zamka z klucza. Nie jest napięte. Zresztą wykonuje one dość spory ruch aby otworzyć zamek. Linki do klamek są ok. Co do drzwi, zależy w jakim trybie jest centralny zamek. Jeżeli w wygodnym otwierają się wszystkie drzwi. Jeżeli w antynapadowym, tylko drzwi kierowcy.