Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB C180 W202 - Duże Spalanie LPG w Mieście - 13/14 L LPG Na 100 km

31 Lip 2017 13:59 2613 33
  • Poziom 21  
    Witam,

    W swoim MB C180 W202 94 rok mam instalację LPG LOVATO, na bieżąco są wymieniane filtry zarówno fazy ciekłej jak i lotnej. Niby wszystko jest dobrze, niby tyczy się tego że w trasie MB pali LPG na 100 km około 9 - 10 L w zależności jaka trasa, ale też potrafi zejść poniżej 9 L LPG na 100 km.

    Ale w mieście już spala 13 - 14 L LPG na 100 km. I to przyznam że nie daje mi spokoju. Aktualnie mam do wymiany filtrów 5500 km, szkoda mi ich wymieniać. Świece, kable były wymieniane w grudniu 2016 roku, nie mają przejechanych więcej jak 10000 km.

    Co może być powodem tego że MB spala 13 - 14 L LPG w mieście na 100 km?. Jest to normalne spalanie czy też jest coś nie tak z instalacją?. Jest na to jakaś rada, regulacja, czy kalibracja instalacji LPG?. Instalacja ma blisko 3 lata w samochodzie.

    Może ktoś z Tarnowa (woj. małopolskie) lub okolic podjął by się regulacji tej instalacji?.

    Dodam że nie tankuje na stacjach NO NAME ale na znanych typu BP, Shell czy Statoil.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    W Tarnowie masz dobry zakład LPG, poszukaj i umów się na wizytę ale wg. mnie szukasz trochę dziury w całym. Ile miałby palić w mieście?
  • Poziom 21  
    sebap napisał:
    Ile miałby palić w mieście?


    Właśnie ta ilość spalania mi nie daje spokoju, że aż tyle?.

    przemek25l napisał:
    Tak palą ten samochód nie waży 900kg więc i zapotrzebowanie jest duże w stosunku do masy pojazdu.


    Zgadza się nie waży MB 900 kg a dużo więcej, ale mimo tego przekłada się to aż tyle na spalanie w stosunku do masy pojazdu?.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    asziatko napisał:
    Zgadza się nie waży MB 900 kg a dużo więcej, ale mimo tego przekłada się to aż tyle na spalanie w stosunku do masy pojazdu?

    Zgadza się.
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    A miałeś lanosa 1,5 8V ? Ile palił ten silniczek ?
  • Poziom 21  
    g107r dobrze pamiętasz że miałem Lanosa.

    Z tego co pamiętam to Lanos spalał 11 L w mieście, musiał bym zajrzeć do archiwum auta żeby nie być gołosłowny. Tam była instalka LPG II generacji ze sterownikiem Bingo.

    Przyznam że takie spalanie w MB by mnie satysfakcjonowało.

    Powiem tak w Lanosie dało się wykręcić 300 km po mieści na baku LPG, w MB nie wykręcę 300 km na baku LPG a 245 - 255 km.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    asziatko napisał:


    Ale w mieście już spala 13 - 14 L LPG na 100 km. I to przyznam że nie daje mi spokoju. Aktualnie mam do wymiany filtrów 5500 km, szkoda mi ich wymieniać. Świece, kable były wymieniane w grudniu 2016 roku, nie mają przejechanych więcej jak 10000 km.

    Co może być powodem tego że MB spala 13 - 14 L LPG w mieście na 100 km?. Jest to normalne spalanie czy też jest coś nie tak z instalacją?. Jest na to jakaś rada, regulacja, czy kalibracja instalacji LPG?. Instalacja ma blisko 3 lata w samochodzie.


    Uściślij co masz na myśli jazda po mieście, bo mi na trasie pali 10,5 LPG, ale jeżdżąc dzień w dzień 3,5 km do pracy to mi wychodzi średnia 19L/100 LPG i to jest normalne. Auto (nie mercedes) 1500kg, automat 4 biegowy, krótkie odcinki, nie ma cudów.
  • Poziom 21  
    TomekB123 napisał:
    Uściślij co masz na myśli jazda po mieście


    Mam na myśli przejechanie 15 - 25 km po mieście w każdy dzień praktycznie. Może się zdarzyć że jest dzień/dwa postoju że w ogóle nie jeżdżę.

    W trasie powiem że też jest spalanie około 9 - 10 L LPG na 100 km.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • Poziom 41  
    Czyli spalanie normalne, nie masz się czego czepiać.
  • Poziom 21  
    sebap tak mówisz?. Nie twierdze że tak nie jest, chodź brałem pod uwagę że może coś być nie tak z inhalacją LPG, kable, świece czy też coś z układu paliwowego.

    Nie ma szans na zejście na niżej poniżej 13 L LPG na 100 km?.

    Pozdrawiam,
    Artur
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Wejdź w jakieś raporty spalania czy coś, popatrz na odpowiednim forum co piszą użytkownicy. Na PFD jest temat o spalaniu, można się było porównać i pospamować co do niektórych wyników :)
    Ile ma palić benzyny ? Przy sekwencji ile panowie dacie więcej gazu ? 10%, 20, czy może tyle samo 0% ?
    Widzisz jak to było z lanosem, tylko w ogłoszeniach mało palił, na żywo wychodziło jak zawsze.
    Mercedes kojarzy mi się z takim pod 2 tony samochodem, choćby i mniej było, trzeba toto żelastwo rozpędzić.
    Tarnów, w życiu chyba tam nie byłem :) Górki, światła ? Typ trasy ma znaczenie, jak i waga nogi kierowcy...
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Podejrzewam, że podzespoły LPG (reduktor, wtryskiwacze) robią swoje.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    TAk się posty klepie jak się przesiada z lanosza na Mbeka, a nic za tym nie idzie oprócz zmiany auta.
    W celu niewiadomym zresztą.

    Pierwsze pytanie powinno paść , ile pali benzyny.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Dokładnie, kolega pojeździ ze 200-300 na PB i wtedy będzie ok. 25% większe spalanie. A czy ktoś wie skąd się w ogóle bierze ta różnica w spalaniu ?????? Bo ja wiem ale...... Interesuje mnie wartość z grubsza, pomijamy temperaturę odpalania, ustawiony AFR itp co wpływa na kolejne 3-5%. Baa jestem w stanie nawet powiedzieć, że auto spala dokładnie tyle samo każdego paliwa i nikt nie zaprzeczy.
  • Pomocny post

    Poziom 36  
    Wiesz ja jestem do twojej opinii spokojnie ustawiony.
    Niestety pali więcej jednak to nie drastyczne różnice.
    Jadę często górach Limanowa ,Zakopane , Niedzica i nie Zakopianką tylko Gdów i Stare Rybie. To są góry i tam mam mniejsze spalanie niż w korkach w Krakowie.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Jakbym nie jeździł w tych samych korkach to bym rozmawial. W MB czesto MAF padały. Zrób przebieg na pb. Jak pali 10.5 do 11 pb to czego tu szukać - ewentualnie usterki pb co wg mnie odpada lecz wykluczyc nie można.
    Jest pewna opcja na takie spalenie ale lovato nie robiłem jeszcze. Jak kolega spuchnie to pw we wrześniu i zaprosze na warsztat. Zrobimy pomiar afr i regulację jesli się uda.
  • Poziom 21  
    Koledzy odpowiadając na Wasze pytania:

    Ricoh_220 napisał:
    Powiem tak mnie Octavia masa 1280kg w trasie zejdzie do 7l/100km natomiast w mieście jeśli są korki widziałem już i 14l.
    Instalacja BRC. Do pracy i z powrotem codziennie ok 26km.


    Uprzedziłeś nie co moje pytanie co w przypadku jak by było lżejsze auto, ale widze że mimo że Octavia waży 1280 kg, a MB C180 waży 1350 kg to jest raptem o 70 kg więcej i spalanie jest takie prawie samo, przy czym w trasie jak pisałem spala 9 - 10 l LPG na 100 km nie kiedy zejdzie poniżej 9 l LPG na 100 km.

    g107r napisał:
    Ile ma palić benzyny ? Przy sekwencji ile panowie dacie więcej gazu ? 10%, 20, czy może tyle samo 0% ?
    Widzisz jak to było z lanosem, tylko w ogłoszeniach mało palił, na żywo wychodziło jak zawsze.
    Mercedes kojarzy mi się z takim pod 2 tony samochodem, choćby i mniej było, trzeba toto żelastwo rozpędzić.
    Tarnów, w życiu chyba tam nie byłem :) Górki, światła ? Typ trasy ma znaczenie, jak i waga nogi kierowcy...


    @g107r otóż to, nigdy nie jeździłem na Pb tak żeby zalać po korek i sprawdzić spalanie na Pb, to przyznaje się bez bicia i nie będę tu pisał że pali 10 L na Pb albo 11 L na Pb z racji takiej że nie robiłem przejażdżki na Pb w celu obliczenia ile faktycznie pali Pb na 100 km.

    Całych 2 ton nie ma MB :) także tu jeszcze kawałek mu do 2 ton, pełne obciążenie może mieć 1830 kg.

    Tarnów powiem tak, miasto jak każde jedno, zakorkowane, przebudowywane, światła/skrzyżowania/ronda, wzniesień/górek nie wiele, nie na pewno jak na trasie typu Tarnów - Nowy Sącz czy też Tarnów - Krynica.

    Noga kierowcy, powiem że nie daje buta i nie cisnę buta jak co nie którzy to mają w praktyce co widziałem na własne oczy.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    przesiada z lanosza na Mbeka, a nic za tym nie idzie oprócz zmiany auta. W celu niewiadomym zresztą


    Powiem tak @Strumien swiadomosci swia Lanosa miałem ale z racji wypadku (wyjścia zwierzęcia na drogę) i zostawieniu Lanosa na drzewie nie było co z niego zbierać. Także poszła szkoda całkowita, a ja nabyłem MB.

    rafcio_21 napisał:
    Zgadza się autor nic nie pisał ile ma instalacja


    @rafcio_21 dokładnie mam instalację sekwencję LOVATO SMART www.lovato.pl/smart.html od 6 października 2014 roku i przejechałem na niej do dziś 48550 km, na bieżąco wymieniane filtry - filtr wazy ciekłej i lotnej zgodnie z zaleceniem Producenta z wbiciem w Książkę Serwisową LPG.

    Ricoh_220 napisał:
    Limanowa ,Zakopane , Niedzica i nie Zakopianką tylko Gdów i Stare Rybie


    Powiem Ci że też miałem okazję jeździć i nie co wiem jak wyglądają te trasy, to powiem Ci że spalanie LPG wychodziło mi równe 9 L LPG na 100 km.

    psooya napisał:
    W MB czesto MAF padały


    Możesz napisać co to są MAF'y?. Czyżby to były mapy które padają od czego?.

    Powiem Wam tak że myślałem jechać do gazownika (zrobić kalibrację, nowe ustawienia) ale z Waszą pomocą i treściami wypowiedzi jestem za tym żeby się wstrzymać.

    Nie ukrywam - tu treść do Ciebie @psooya jak wiesz jak zrobić żeby spalanie było mniejsze w Lovato to jestem otwarty na współpracę. Chętnie zejdę nie co ze spalania w mieście.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    MAF to przeplywka.
    Jak pisalem. Jeśli jest dostepny soft możemy cos sprawdzić. Czy będzie mniej to nie wiem gdyż nie znam spalania PB.
  • Poziom 41  
    Przepustnica a przepływomierz to 2 różne rzeczy
    Przepustnica
    MB C180 W202 - Duże Spalanie LPG w Mieście - 13/14 L LPG Na 100 km
    Przepływomierz
    MB C180 W202 - Duże Spalanie LPG w Mieście - 13/14 L LPG Na 100 km
  • Poziom 38  
    Uwielbiam te statystyki.... 11Pb....12.8 LPG.....w życiu. Chyba że to zupelnie inne pojazdy w innym cyklu. Jak coś max pali 11PB a ja pewnie i 20 litrów wykręcę to 14 lpg jest w totalnej normie.
    Nie pamiętam czy ten silnik pracuje tylko w cyklu otta czy zahacza o atkinsona. Jeśli tylko otto to regulacja z afr w OL by mieć pewność bo juz widzę jak gazownik miał AFR....
    Ps. Dajac wszedzie z 10% dotrysku PB takie spalanie jest możliwe.
    Ps2. Czyżby..... ponoć.... być może...... elm chyba juz robi to lub carsoft lub najlepiej warsztat.
  • Poziom 21  
    sebap napisał:
    Diagnostyka Star Diagnosis była?


    Myślisz o podpięciu pod komputer, głowicy do MB?. Jeśli tak to była robiona diagnostyka, żadnych błędów nie było.

    psooya napisał:
    czy ten silnik pracuje tylko w cyklu otta czy zahacza o atkinsona


    Nie pomogę, nie mam takiej informacji czy ten silnik pracuje w otta czy atkinsona. Ale z tego co znalazłem na sieci to

    M111.920 - taki mam silnik

    Cytat:
    Operating method: four-stroke Otto (w/ manifold-injection and emission control device w/ three-way catalyst)
    Maximum torque: 170 Nm at 4200 /min
    Valve operation: 2 top camshafts
    Mixture formation: microprocessor-controlled injection system with pressure sensor (P engine-~ control)
    Dynamo: three-phase AC / 980 W
    Ignition: ignition mapping control


    Jeśli faktycznie był by to Otta to jesteśmy coś w stanie zadziałać?.

    psooya napisał:
    juz widzę jak gazownik miał AFR....


    Powiem Ci tak, jak była ostatnia wymiana filtrów to nawet nie chciał podłączyć komputera, twierdząc że po co jak są dobre ustawienia i tylko filtry się zmieniło, dopiero po moich prośbach (jak to jest oczywiste) podłączył i pod regulował coś tam.

    Nie było nic więcej poza podłączeniem komputera.

    psooya napisał:
    Ps. Dajac wszedzie z 10% dotrysku PB takie spalanie jest możliwe.


    Powinno być mniej % dotrysku Pb?.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur
  • Poziom 41  
    asziatko napisał:
    Myślisz o podpięciu pod komputer, głowicy do MB?.

    Tak, o tym myślę.
    asziatko napisał:
    Jeśli tak to była robiona diagnostyka, żadnych błędów nie było

    Czyli nie było diagnostyki tylko czytanie błędów.
  • Poziom 21  
    Z tego co pamiętam wówczas na komputerze nie wykazało żadnych błędów, co by trzeba było usuwać.

    Ale widzę że to co jest tu na miejscu u mechaników, a tym co powinno być, tak jak piszecie to jest daleko rozbieżność, powie że jest dobrze, a tu może okazać się że jest wszystko źle.

    ---
    Pozdrawiam,
    Artur