Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Grand Voyager 2.5 TD - Migające Diody

w0j73k 31 Jul 2017 18:07 1137 13
Texa Poland
  • #1
    w0j73k
    Level 8  
    Witajcie wczoraj spotkała mnie bardzo niemiła niespodzianka.

    Mianowicie pojechałem na zakupy, po zakupach gdy wsiadłem do auta to w ogóle nie reagowało na kluczyk - tak jakby zawiesił się komputer? Po przekręceniu kluczyka zaczynały migać diody od wycieraczek (pracy stałej oraz czasowej i obiegu wewnętrznego oraz klimatyzacji)

    Zadzwoniłem po brata który podcholował mnie około 200 metrów do skrzyżowania, tam postanowiłem spróbować odpalić raz jeszcze i ku mojemu zdziwieniu udało się.

    Niestety diody migały dalej - na forum znalazłem sposób z "kalibracją", zrobiłem kalibrację numer 1 (2 skrajne pionowe przyciski) zdaje się iż kalibracja przebiegła pomyślnie, te dwie diody przestały migać. Niestety kalibracja numer 2 (2 skrajne poziome przyciski) nie przechodzi pomyślnie (?), diody w dalszym ciągu migaja.

    Byłem dziś u mechanika żeby podłączyć komputer i sprawdzić błędy, wszystkie zostały skasowane i po ponownym odpaleniu auta i kilku minutach pracy - żaden z błędów nie powrócił.
    Sam natomiast postanowiłem sprawdzić wszystkie bezpieczniki oraz przekaźniki - tutaj również wszystko ok.

    Nie wiem już gdzie szukać przyczyny - może wy coś poradzicie ?

    Czy diody mogą migać ponieważ kończy się czynnik lub coś tam innego w klimatyzacji? Trochę dziwna to teoria bo nagle problem się zaczął od tego że zawiesił się komputer?

    Podaję link do filmiku na YouTube.
    Jeżeli ktoś będzie miał jakiś pomysł lub sugestie proszę pisać, w każdej chwili mogę wyskoczyć do auta.

    https://youtu.be/aqHXKXDkZSk
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • #2
    piotrek22101
    Level 39  
    Co do diod ,to migają bo sygnalizują błąd układu klimatyzacji i nawiewów.
  • #3
    w0j73k
    Level 8  
    Jak sprawdzić / zdiagnozować co dokładnie się stało?
  • Texa Poland
  • #4
    w0j73k
    Level 8  
    W dalszym ciągu szukam pomocy...
  • #5
    piotrek22101
    Level 39  
    Najszybsza i najpewniejsza diagnoza ,to podłączenie komputera. Wszystko powie.
  • #6
    w0j73k
    Level 8  
    Piotrze - przeczytaj mój pierwszy post. Chyba dość wyraźnie napisałem iż byłem u mechanika, komputer był podłączany. Błędy skasowane...
  • #7
    piotrek22101
    Level 39  
    Skoro migają lampki na panelu środkowym,są uszkodzenia klimatyzacji, co do silnika,to warto popatrzeć w bloki pomiarowe. W tych samochodach często korodują styki,pękają przewody. Jest dużo możliwości do sprawdzenia.
  • #8
    w0j73k
    Level 8  
    Sprawdzałem kostki, przewody od strony panelu i rozebralem sam panel, nie widać żadnych uszkodzeń
  • #9
    piotrek22101
    Level 39  
    Uszkodzenie może być też w komorze silnika,są tam czujniki,kompresor,wentylator. Klimatyzacja załącza się?
  • #10
    w0j73k
    Level 8  
    Załącza się i klimatyzacja i wewnętrzny obieg :/
  • #11
    piotrek22101
    Level 39  
    Dokładnie testy robiłeś?
    Konkretnie o ten drugi chodzi.
    1 PIONOWY-przyciskamy dwa klawisze - spryskiwanie szyby i ciągła praca wycieraczki czyli dwa zewnętrzne w pionie.
    Testują się przesłony kierujące powietrze góra - dół.
    W trakcie testu migają na przemian diody klawiszy wycieraczek pracy ciągłej i przerywanej.
    Po teście miga kontrolka klawisza pracy ciągłej wycieraczki. Należy ją przycisnąć i po teście.

    2.POZIOMY-przyciskamy dwa klawisze - spryskiwanie szyby i klimatyzacja czyli dwa zewnętrzne w poziomie.
    Testuje się przesłona obiegu wewnętrznago i klima. W trakcie testu migają na przemian diody klawiszy obiegu wewnętrznego i klimy.
    Po teście wszystkie kontrolki gasną i wszystko wraca do normy.

    UWAGA-WAŻNE!!!

    Aby zadziałał test nr.1 i przebiegł prawidłowo wystarczy włączyć zapłon lub uruchmić silnik, wentylator na maxa,
    suwaki na maxa na zimne i pokrętło kierunku między kratkami środkowymi a kratkami z nogami.

    Aby zadziałał test nr.2 i przebiegł prawidłowo trzeba uruchmić silnik, wentylator na maxa,
    suwaki na maxa na zimne i pokrętło kierunku między kratkami środkowymi a kratkami z nogami.

    W innych położeniach suwaków i pokręteł po skończonych testach zaczynały migać dwie kontrolki na przyciskach klimy i obiegu wewnętrnego.
    Aby ten stan usunąć wystarczy przeprowadzić test POZIOMY z poprawnie ustawionymi suwakami i pokrętłami.
  • #12
    w0j73k
    Level 8  
    Tak dokładnie. Ustawienie nawiewu testowałem w każdym położeniu :/
  • #13
    piotrek22101
    Level 39  
    Czyli test pokazuje usterkę tego układu,trzeba sprawdzać wszystko po kolei. Ilość czynnika na początek,potem wszystkie przełączenia,klapy.
  • #14
    w0j73k
    Level 8  
    Ujawnił się kolejny problem, całkowicie rozładowaly akumulator...