Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G 1,7dti 16v isuzu - Wyskakuje check engine

Jarczi 01 Aug 2017 15:49 1377 15
  • #1
    Jarczi
    Level 6  
    Witam, to mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość. Problem leży w tym iż gdyż chcę się zebrać do wyprzedzania i chce przeciągnąć go do 3000tys obrotów i wyskakuje mi check engine i traci moc. Po zgaszeniu i odpaleniu jeszcze raz kontrolka znika, ale przy kolejnym przeciągnieciu go do 3000obr robi się to samo. Może miał ktoś podobny problem. I nie piszcie skomplikowanych komentarzy bo się nie znam aż tak na mechanice :D
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    sulof1601
    Level 26  
    Witam.Sprawdź w pierwszej kolejności wszystkie podciśnienia do EGR,turbosprężarki,oraz czy wakum pompa wogóle zasysa powietrze na cienkim wyjściu.Jednym słowem sprawdź wszystkie cienkie przewody czy któryś nie jest pęknięty zwłaszcza przy końcach.
  • #3
    Jarczi
    Level 6  
    Wężyki są wszystkie nowe tak jak elektrozawory od egr i turbiny i pompa wakum też sprawna daje tam jakieś podciśnienie.
  • #4
    matimon22
    Level 25  
    Na początek diagnostyka komputerowa!!! Wiele się wyjaśni....
  • #5
    sulof1601
    Level 26  
    A klapy wirowe pracują w pełnym zakresie?
  • #6
    Jarczi
    Level 6  
    W diagnostyce komputerowej pokazywalo coś z podciśnieniem. Klapy wirowe jak to sprawdzić?
  • #7
    sulof1601
    Level 26  
    Coś z podciśnieniem to niemiarodajne pojęcie bo może chodziło o opony.(oczywiście żartuję)ale przy diagnozie staraj się operować bardziej precyzyjnym językiem.Klapy wirowe znajdują się w kolektorze dolotowym z boku kolektora znajduje się gruszka podciśnieniowa z cięgienkiem zobacz czy cięgienko nie spadło i czy porusza się razem z klapami (jeśli cięgno jest podpięte to palcami wduś gruszkę i puść będziesz widział czy coś się nie zacina.
  • #8
    Jarczi
    Level 6  
    Do gruszki jest tam słaby dostęp, ale jak patrzyłem na ciegno gdy kolega dodawał gazu nic się nie działo stało w miejscu
  • #9
    sulof1601
    Level 26  
    Po dodaniu gazu gruszka powinna wciągać cięgno i otwierać komory dolotowe bo masz po dwie na każdy cylinder.Na biegu jałowym chodzi tylko na pojedynczych otworach a przy przyspieszaniu otwiera te drugie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zobacz dokładnie może tam nie zmieniałeś szlałków i tam tkwi cały problem.
  • #10
    mod22
    Level 28  
    Tam vacum jest na alternatorze.Długa droga do sprawdzenia. Jakieś tam podciśnienie ?. Jaja sobie robisz. Do sprawdzenia .
  • #11
    sulof1601
    Level 26  
    Acha to vacum wytwarza tam ciśnienie można sobie na przykład dętkę napompować?
  • #12
    Staszek49
    Level 35  
    Kolega żartuje - pompa vacum wytwarza podciśnienie a nie ciśnienie, więc o pompowaniu dętki zapomnij.
  • #13
    Jarczi
    Level 6  
    sulof1601 Zobacz dokładnie może tam nie zmieniałeś szlałków i tam tkwi cały problem.
    Czyli? Tak jak wcześniej pisałem nie znam się aż tak na mechanice.
    mod22 Jakieś tam podciśnienie ?. Jaja sobie robisz. Do sprawdzenia .
    Tak podciśnienie jest bo po przyłożeniu palca do wężyka idącego bezpośrednio od pompy vacum
    wciąga palca. I nie robię sobie jaj. Pełna powaga. Polegam na was ponieważ juz 3 mechaników się poddało. ;v
  • #14
    sulof1601
    Level 26  
    Tak ja wiem że mod22 jaja sobie ze mnie robi a to ja żartowałem,oczywiście że tam jest podciśnienie do serwa i zaworów turbiny,klap i EGR.Jarczi skoro cięgno od klap ci nie chodzi to tam szukaj przyczyny bo jak się nie będzie otwierać otworów to muł gwarantowany.Gru7szka podciśnieniowa od klap powinna być plastikowa,jak udało by się podejść tam z opaską trytką tzw.to ściągnij cięgno do gruszki za jej pomocą i przejedź się.
  • #15
    Jarczi
    Level 6  
    Sulof1601 sprobuje tak zrobic, dodam jeszcze ze jak silnik jest zimny to jedzie tak jak powinien a jak sie rozgrzeje to ja mu w gaz a on odmawia wspolpracy.

    Dodano po 10 [godziny] 58 [minuty]:

    Po zdjęciu ciegna z turbiny samochód jechal tak samo co z założonym ciegnem, dzisiaj się też podłączyłem pod komputer podam kod błędu i pokaże co było napisane : Nieprawidłowe ciśnienie doładowania i obwód zaworu regulacji ciśnienia doładowania, kod błędu P1125
  • #16
    mod22
    Level 28  
    Porównaj ciśnienie doladowania na zimnym żądane z faktycznym. Jeśli się znacząco różni możesz mieć dziurawy dolot powietrza.