Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Daile 35s13 - Przepala bezpiecznik pompki wstępnej

01 Sie 2017 17:01 942 6
  • Poziom 9  
    Witam jechałem i stanąłem. Moje Iveco przepala bezpiecznik pompki wstępnej po przekreceniu zapłonu. co zrobiłem: zdjałem kasete pod kierownicą i wszystkie kable są ok. Zdjąłem przewody z pompki i nadal przebija bezpiecznik. Pompka po podłączeniu na krótko do aku działa. jak wyjme przekażnik od pompki wstępnej nie przepala ale teżjej nie włącza natomiast po włożeniu od razu go pali wiec zmieniłem przekażnik i okazuje sie ze nadal pali. gdzieś czytałem ze czujnik położenia wału moze mieć zwarcie to go odłączyłem ale bezp nadal pali. nie wiem czy ma to coś wspólnego ze sobą ale czasem tez mi przepala bezpiecznik od oswietlenia kabiny po przekreceniu zapłonu. szukałem na forach dziś cały dzień i nigdzie nie znalazłem takiej sytuacji bede wdzieczny za pomoc :)Iveco Daily 35s 13 2003r 125Km
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Witam.Czujnik położenia wału ma się nijak do twojego przypadku,masz zwarcie w instalacji.Cewka przekaźnika zasilana jest z pinu A7 i A8 sterownika silnika z zacisku 15 czyli po zapłonie idzie plus przez bezpiecznik do zacisku 30 przekaźnika i po włączeniu podaje prąd na zacisk 87 przekaźnika który bezpośrednio prowadzi do pompki i nie ma nic po za tym.Albo szukaj zwarcia od przekaźnika do pompki albo chociaż nie jestem zwolennikiem ,,partyzantki,,odetnij przewód z zacisku 87 przekaźnika i plusa pompki i połóż nowy to załatwi sprawę,aczkolwiek jak już wspomniałem wolałbym robić to pierwszym sposobem.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Ok ok kumam co idzie po czym i co i jak nie kumam tych nr zaciskow cos jasniej? Sorry za klopot
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    15 to jest po prostu plus po zapłonie który idzie przez bezpiecznik i po włączeniu przekaźnika idzie dalej do pompki.A7 i A8 to wyjścia ze sterownika który załącza masę i plus przekaźnika żeby zadziałał.30 to plus przekaźnika z 15 a 87 to plus po włączeniu przekaźnika.Najlepiej wyjmij przekaźnik i odwróć tam masz na poszczególnych jego wyjściach te oznaczenia a Ty skup się tylko na 87.
  • Poziom 9  
    A gdzie sterownik ktory ma wyjscia a7 i A8?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    To sterownik silnika ale skoro pali ci bezpiecznik po włączeniu zapłonu to problem leży dalej,tak jak pisałem wcześniej skup się na przewodzie od styku 87 przekaźnika a pompką bo tam leży problem.
  • Poziom 9  
    Dobra to teraz kumam

    Dodano po 56 [minuty]:

    Znalazlem usterke !!!! Obok chlodnicy sa 3 kostki i w jedna wchodzi taki jeden z grubszych przewodow bialy chyba z paskiem i on robil zwarcie do masy dziekuje wszystkim za pomoc mam nadzieje ze moj przypadek rowniez komus kiedys pomoze :)