Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Piec typu koza i centralne ogrzewanie

dresiklz 01 Aug 2017 18:01 9711 22
Buderus
    dresiklz
    Level 8  
    Witam
    Jestem początkujący i zamierzam zrobić w domu instalację centralnego ogrzewania opartej o piec typu koza La Vita 14kW (4kW piec i 10kW płaszcz wodny).
    Proszę o pomoc i sprawdzenie czy mój projekt zda egzamin .
    Chodzi o kamienice starego budownictwa, mieszkanie zlokalizowane jest na parterze z jednej strony jest tylko ocieplona ściana styropianem 10 cm, z drugiej strony nie można ocieplić budynku ponieważ konserwator nie pozwala, z trzeciej strony jest nie ogrzewany korytarz a z czwartej strony mieszka sąsiad który nie ogrzewa w ogóle mieszkania. Piec chcę postawić w miejsce w którym obecnie stoi piec kaflowy ale jest w opłakanym stanie i trzeba go usunąć. Obecnie chce ogrzewać 4 pomieszczenia za pomocą tej kozy tj. kuchnia ogrzewana bezpośrednio ciepłem z pieca, w pokoju numer 1 dwa grzejniki pod oknami (obecnie ogrzewany jest przez otwarte drzwi do kuchni), w pokoju numer 2 jeden grzejnik pod oknem (tam jest ocieplona ściana i obecnie ogrzewanie na prąd) i łazienkę grzejnikiem łazienkowym (obecnie ogrzewanie na prąd) w przyszłości będę chciał również podpiąć pod tą instalację pokój numer 3 (obecnie tam jest piec kaflowy który póki co sprawuje się świetnie) oraz dostawić bojler na CWU z wężownicą (obecnie ciepła woda z bojlera na prąd). Chyba zawarłem wszystkie ważne informacje na rysunkach.
    Proszę jeszcze o podpowiedź czy pompę lepiej zamontować na zasilaniu czy na powrocie? Oraz która pompa się nada do tej instalacji? Myślałem o pompie o max przepustowości 48l/min i max podnoszenie do 2,5-3m. Czy taka pompa się sprawdzi?