Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Astra H 1.6 xer - Czujniki faz wałków rozrządu

01 Sie 2017 18:16 4140 19
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich. Posiadam astre h 1.6 xer i mam taki problem z czujnikami. Powiem w skrócie padły dwa oryginalne, mechanik kupił nowe podróbki i sprawa wygląda tak że po przejechaniu ok 30 czasem dopiero 100 km autko traci moc i słychać takie brzeczenie jakby był wydech nieszczelny i komputer pokazuje błąd od czujnika od strony ssacej. Kupiłem używany oryginał Ale od razu występuje problem zaraz po odpaleniu auta, nawet pokusilem się na nowy firmy Continental i też ze startu jest problem chociaż na wydechowym jak zalozylem chwilę dzialal Ale też nie za pierwszym razem. Samochód mimo to najlepiej zachowuje się na nie oryginalnych tyle że ma tak ze pada i trzeba robić postoj minimum 10 min i znowu działa. Brak mi już sił. Mierzyłem miernikiem oporonosc na środkowym i prawym pinie i na tych co działają jest ok 15 a na tym nowym jak i używanym jest 0.27 i chyba 0.26 tak ze różnica jest ogromna. Czy ktoś może wie jakie powinny być pomiary. Brakuje mi już sił a czujniki nie są tanie. Z góry dziękuję. Pozdrawiam. ;)
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 13  
    Tak, tak. Napięcie mierzylem na dwóch wtyczkach od ssacego i wydechowego i wygląda to tak ze środkowy to masa i na prawym jest +5v i na lewym jest też 5v (dokładnie to jest 5.02 v a na prawym chyba 5.03v jeśli ma to znaczenie ), tak więc czujniki dostają prad. W tym momencie jeżdżę na nie oryginalnych i w trasie do pracy (ok 10 km) nie czuć nic wszystko jest okej nawet jeśli trochę daje po "garach". Czujnik daje o sobie znać po większych odcinkach i zawsze zaświeci się samochodzik z kluczykiem (nie check engine, choć raz mi mrugal Ale tylko raz).
  • Poziom 21  
    Najpierw zmien olej,potem sprawdz stan łancucha czy tam paska czy nie jest rozciagniety.Moga byc walniete uszczelnienia w fazatorach na kołach rozrzadu.JAki bład ci wywala wogóle?
  • Poziom 16  
    Podejrzewam że skończy się na rozjechanym rozrządzie gdyby czujnik wałka był uszkodzony to byś auta po zgaszeniu silnika ponownie nie odpalił.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jaki jest dokładnie opis błędu?
    Najlepiej podpiąć oscyloskop i porównać z sygnałem na wale.
    Wtedy będzie wiadomo czy sygnał z czujnika jest dziwny czy to wina rozrządu.
  • Poziom 13  
    Dziękuję za odpowiedzi. Rozrząd wymieniłem rok temu, olej wymieniam co 15 tys. Wcześniej mechanik mi zalecił 10w40 Ale ostatnio jak wymieniłem to zalalem taki jak w książce serwisowej 5w30 valvoline. Czasem mam tak, że auto nie odpala za pierwszym razem i mogę trzymać na rozruszniku 5 min a za drugim to jak dziecko od razu. Wydaje mi się że komputer nie może wczytać czegoś i dlatego tak się dzieje. Błędy jakie pokazuje mi ma tych czujnikach których używam teraz to : P0340-04 i tylko ten a gdy się bawiłem i zakładałem inne czujniki miałem błędy: P0014-66 , P0365-04 i również P0340-04 z tym że błędy od razu po odpaleniu auta dostałem a nie jak w przypadku tym że dopiero po jakimś dystansie. Tak myślę o wymianie czujnika wału może to jego wina ? Ale nie daje mi to spać czemu w nowym czujniki jak i w używanym oryginale (nie wiem w sumie czy jest sprawny) jest inna oporonosc niż w przypadku tych nie oryginalnych a działających do czasu. Nie mam oscyloskopu. Widziałem tylko że z użyciem diody Led można sprawdzić czy działa. Spróbuję na dniach dorwać diode i sprawdzić. ;)

    P0340-04 Intake Camshaft position sensor circuit open (bank 1)
    P0014-66 Exhaust camshaft phasing mechanical reference position range/performance
    P0365-04 Camshaft position sensor circuit no signal

    Przepraszam, ze błędy w języku angielskim Ale w takim mam opcoma
  • Poziom 21  
    Teraz ci wywala bład czujnika wałka rozrzadu.Sprawdz czy dostaje napiecie z komputera 5v zasilajace .Jak ma to musisz podpiac oscyloskop dwukanałowy i porównac przebieg sygnału z przebiegiem czujnika wału .Jak beda rozjechane to masz przyczyne w rozrzadzie.Chyba ze wcale nie uzyskasz zadnego sygnału z czujnika rozrzadu to wtedy czujnik do wywalenia.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Ten błąd który masz mówi o tym że sterownik silnika nie widzi czujnika więc może być: uszkodzona instalacja między czujnikiem a sterownikiem silnika, uszkodzony czujnik, uszkodzony sterownik silnika.
    Instalacje sprawdzić odpinając akumulator a następnie sterownik silnika i te trzy przewody sprawdzić pod obciążeniem żarówką. Czujnik najlepiej sprawdzić oscyloskopem gdy występuje problem lub kupić oryginał (tej samej firmy co był w oryginale). Continental nie robi czujników, nie uznałbym tego za porządny czujnik.
  • Poziom 13  
    Wczoraj zrobiłem trasę ok. 200 km i wszystko działało. Póki co auto służy mi na dojazdy do pracy. Za 20 dni idę na urlop więc będę miał troszkę czasu żeby podjechać do jakiegoś elektryka. Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Napiszę co i jak wyjdzie. Pozdrawiam ;)
  • Poziom 13  
    Witam po naprawdę długiej przerwie. Wracam do tematu ponownie. Otóż wymieniłem ECU i znowu próbowałem z czujnikami; też oryginalne ale używane i w różnych kombinacjach i problem się nie zmienił. Od jakiegoś czasu wszystko wróciło do normy i od niedawna zauważyłem błąd ECN059761 (od termostatu), kupiłem jakiś czas temu już ale nie mam po prostu czasu wymienić go i dziś stojąc z uruchomionym silnikiem usłyszałem jak wentylator się załączył i z ciekawości sprawdziłem temperaturę i wyświetlacz pokazał 105 stopni tzn. ze termostat załapał wysoką temperaturę. Gdy odpaliłem silnik znów miałem problem z czujnikami a gdy temperatura spadła wszystko wróciło do normy (temp 68-72 stopni z uwalonym termostatem). Nie mam już siły do niego. Proszę wciąż o pomoc. Dziękuję :) Udanego Sylwestra życzę! :)
  • Poziom 13  
    Chciałbym to tak zostawić, lecz nie lubię gdy coś jest nie tak. :(
  • Poziom 13  
    Witam ponownie po długiej nie obecności. Znalazłem osobę która ma ten sam silnik i po przełożeniu od razu pokazują sie dwa błędny odnośnie czujnika ssacego i wydechowego. Komputer nie chce zaakceptować oryginalnych działających a moje nie oryginalne działają dopóki silnik nie złapie temperatury. Nie mam pojęcia o co w tym chodzi. Moje u niego też działają. Sprawdzany był rozrząd ponownie jak i wałki czy nie zostały przestawione. Wszystko jest dobrze. W sumie gdyby nie było to i moje na zimnym by nie były sprawne.
  • Poziom 13  
    Witam ponownie. Dziś sprawdziłem za pomocą diody czy czujniki działają. Sprawdziłem nie oryginalny jak i oryginalny oba działają. Następnie sprawdziłem na samochodzie i wyszło tak że nie oryginalne działają a oryginalne nie dają sygnału. Czyli dochodzę do wniosku, że może odległość między czujnikiem a wałkiem jest zbyt duża. Jakiś czas temu sprawdzałem i wydaje mi się że jest ok. Załączam zdjęcie. Teraz moje pytanie czy i jak można wałek "podsunac" bardziej w prawo jeden jak i drugi oraz dlaczego mogło dojść do tego, że po prostu on się cofnął? Z góry dziękuję. :)
  • Poziom 38  
    kondzio951 napisał:
    czy i jak można wałek "podsunac" bardziej w prawo jeden jak i drugi oraz dlaczego mogło dojść do tego, że po prostu on się cofnął?

    Nie ma takiej możliwości. Jaka jest szczelina na oryginalnych i jaka na zamiennikach?
  • Poziom 13  
    Witam po raz ostatni pewnie. Udało mi się rozwiązać problem. Była zbyt duża odległość "półksiężyca" od czujnika (widać na zdjęciu, że jest ślad). Nie wiem dlaczego one zmieniły swoje miejsce. Za pomocą śrubokręta i młotka zbliżyłem je bliżej czujników i jak ręka odjał. Żadnych błędów. Auto pali za pierwszym. Totalnie ciszej silnik chodzi oraz auto odzyskało przyspieszenie. Dziękuję bardzo za pomoc wszystkim. Mam nadzieję, że temat się przyda kiedyś komuś. Pozdrawiam serdecznie. :)
  • Poziom 13  
    Problem rozwiązany- zamykam