Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Vito 3.0 cdi facelift - problem z dpfem????

tolson 02 Aug 2017 15:49 3201 7
Texa Poland
  • #1
    tolson
    Level 10  
    Witam wszystkich kolegow na forum, potrzebuje porady w ktora strone mam szukac rozwiazania problemu. Posiadam vito po lifcie z 2011r, silnik om642.890 V6, wszystko bylo ok do pewnego momentu gdy jeden z kolektorow ssacych odmowil dzialania. Szybka diagnoza i okazalo sie ze ramiona na kolektorze mialy luz i zlaczka plastikowa ktora trzyma ramie w kolektorze pekla. Ok mechanik wymienil zlaczke i usprawnil ramie ktore mialy lekkie luzy, rozlozyl pol samochodu poskladal, swieci sie check engine i trzy kody :

    11A700 zawartosc sadzy w filtrze dpf jest za wysoka do regeneracji
    11DA00 przekroczona dolna wrtosc graniczka elementu B28/20 (jest to czujnik roznicowy cisnienia filtra DPF
    109800 Modul sterujacy N3/30 ( jest to modul CDI) nie otrzymal informacji LIN z elementu alternatora

    Probowalem zregenerowac filtr z poziomu SD regeneracja DPF gdy samochod stoi ale po chwili przestaje regenerowac i wyskakuje blad (regeneracja zostala przerwana z nieznanego powodu)

    Jesli dobrze rozumiem, gdy chce zregenerowac DPF musza byc spelnione wszystkie warunki, wiec jezeli jest blad 109800 to mozliwe ze dlatego nie chce go regenerowac?

    Skasowanie bledow nic nie daje, blad modulu sterujacego pojawia sie ponownie

    CZy moglby ktos pomoc.. nakierowac w kara strone mam szukac dalej

    ps: Mechanik wymienial jeszcze sprzegielko na alternatorze ktore mialo juz luzy

    DZiekuje i pozdrawiam

    Dodano po 17 [godziny] 11 [minuty]:

    Panowie tyle tegich glow na forum, nie ma zadnego speca od mercow??

    Pzdr
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    sulof1601
    Level 26  
    Witam.Kolego problem z alternatorem najprawdopodobniej leży w regulatorze napięcia lub na przewodzie do modułu sterującego.Przy próbie wypalania nie powinno być błędów w sterowniku ale w twoim przypadku wygląda na zbyt dużą zawartość sadzy w DPF dlatego nie wypala i albo za mocno jest z popielony albo trzeba spróbować czyszczenia chemią.
  • Texa Poland
  • #3
    tolson
    Level 10  
    Witam kolego. dziekuje za zainteresowanie sie moim tematem, tak podejrzewalem ze dpf jest zbyt mocno zapchany, zamowilem juz 2 preparaty liqui moly, jutro maja byc na miejscu i zaczynam walke, przekaze mechanikowi twoja sugestie odnosnie alternatora.

    Pzdrawiam
  • Helpful post
    #4
    Dawid W
    Level 15  
    Z tym dpfem jest jeszcze myk że można zdjąć wężyki od różnic ciśnień na dpfie Jest to może trochę niestandardowe posunięcie ale robi robotę. sprawdź jeszcze czy czujniki temperatury są dobrze podłączone i jak masz mocno zabity dpf? jeśli ok 80 gram to do czyszczenia chemią
  • Helpful post
    #5
    T5
    Admin of Cars group
    tolson wrote:
    109800 Modul sterujacy N3/30 ( jest to modul CDI) nie otrzymal informacji LIN z elementu alternatora
    tolson wrote:
    Mechanik wymienial jeszcze sprzegielko na alternatorze ktore mialo juz luzy

    Sprawdził bym na początek czy jest podłączona wtyczka do alternatora.
  • Helpful post
    #6
    sulof1601
    Level 26  
    Skoro założyciel tematu nie zgłaszał braku ładowania to pewnie jest założona tylko że jeden przewód idzie do wzbudzenia drugi do pomiaru dla sterownika.Trzeba cierpliwie poczekać aż autor podzieli się poczynaniami wcześniej opisanymi i ich efektem.
  • Helpful post
    #7
    andrzej20001
    Level 43  
    I zatankuj powyżej połowy paliwa. Jak jest mniej wypalanie przerywa w wielu autach,chodzi chyba o chłodzenie paliwa.
  • #8
    tolson
    Level 10  
    Witam kolegow, dziekuje za zaintresowanie sie moim tematem, tak wiec autko naprawione, jezeli chodzi o alternator nie byl docisniety kabel ktory jest polaczony z modulem CDI, jest on na 2woch pinach z tego co sie orietuje i z biala zapinka, wlasnie ta zapinka nie byla docisnieta od strony alternatora, jezeli chodzi o DPF, tak wiec czujnik cisnienia wyrzucal bledy i pokazywal wartosci ujemne (-565 HPa) takie wartosci byly na SD i sie nie zmienialy czy samochod stal czy jechal, wymienilem czujnik na boscha i wszystko wrocilo do normy, filtr sie pieknie wypalil, jakby ktos potrzebowal moge zrobic screenshot z SD dla potomnych. PZDR