Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

02 Sie 2017 09:03 2370 20
  • Poziom 4  
    Witam.
    Kilka dni temu przestał mi działać zamek centralny. Bezpieczniki są sprawne.
    Wstępne objawy które zauważyłem to gdy są odbezpieczone (otwarte) drzwi kierowcy, a reszta drzwi nawet nie otwarta kluczykiem to gdzieś w okolicy między siedzeniami przednimi lub prawych przednich drzwi "lekko pukało" (jakby jakiś mechanizm coś próbował zrobić). Ale jak tylko drzwi lewe zatknąłem to przestało.
    Niestety od wczoraj już nic nie puka.
    Zamek jest podłączony pod alarm. który z pilota alarmu tylko jest taki, ze mrugają kierunkowskazy podczas zamykania lub otwierania.

    Obszukałem chyba cały internet i niestety nie wiele jest na ten temat lub niekoniecznie dotyczy mojego problemu. Zależy mi na szybkim naprawieniu, bo niestety ale nie mogę dostać się do bagażnika, bo klapa jest całkowicie zamknięta przez zamek, a klucza do nich nie mam.

    Proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Znajdź to co pukało, nie może tak być że sobie pukało i samo przestało. Awaria centralnego nie była zbieżna z awarią wentylatora ? Gdy tak, to coś ze wspólnym zasilaniem tych modułów. Prócz zasilania 12V, wspólna może być i masa, przykręcona do np nadwozia w akurat teraz gnijącym miejscu.
    Alarm i centralny dokładany, czy fabryczny ? Różnica będzie taka że fabryczne mają ustalone miejsca, a dokładane to fantazja instalatora. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2786901.html
    Alarm może być z centralnym, lub to dwa osobne pudełka. W moim opcji a opcji, jak to może być zrobione, za dopłatą podczas kupna golasa dokładali co chciałeś. W P306 na razie nic ponad to, się nie wypowiadam.
  • Poziom 4  
    sprawdziłem dziś lewy zamek i jego kostkę, który jest jako master, tam nie ma prądu, miernik pokazuje mi na nie których przewodach w tej kostce max1,5V. Podejrzenie padlo na centralkę. Gdzie mogę znaleźć centralkę i sterownik zamka centralnego?
    Sprawdzałem pod radiem, wyświetlaczem zegarka/termometru oraz włącznikach świateł awaryjnych/podgrzewania tylnej szyby/ gniazda zapalniczki.
    Pod schowkami patrzyłem wcześniej jak naprawiałem dmuchawę.
    Nic tam nie widać?
    a może ma ktoś możliwość sprawdzenia po VIN auta?
  • Poziom 4  
    Znalazłem. Centrala jest pod zapalniczka i włącznikami awaryjnych i ogrzewania tylnej szyby.
    Trzeba rozebrać środkową kolumnę miedzy siedzeniami. Gdzie jest wajcha biegów i ręcznego hamulca. Oraz zdemontować plastik gdzie jest popielniczka i jakaś półeczka. Tam jest pokrywa otwiera się ją i jest poszukiwana centralka.
    Na kostce centralki znalazłem na 1 przewodzie nie cale 10V napięcia. Reszty nie sprawdzałem.
    oto fotki z miejsca sterownika.
    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r


    Zamówiłem używkę oryginał, czekam na dostawę. po otrzymaniu dam znać co dalej.
  • Poziom 4  
    wymiana centralki nic nie dała.
    na kostce do centralki prąd jest

    na przewodach zamka brak zasilania +, ale jest na 4 przewodach masa
    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    gugul napisał:
    Znalazłem. Centrala jest pod zapalniczka i włącznikami awaryjnych i ogrzewania tylnej szyby.


    Gówno prawda. To jest moduł od Immo.
    Masz pilot na podczerwień z jednym przyciskiem. Odbiornik to ta czarna wypustka przy lusterku.
    Zobacz czy też tam wody nie ma.

    Szukaj na listwie czarnej metalowej miedzy kanapą a bagażnikiem fotela.
    Sterownik raczej firmy Kiekert na 10 pinów.Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    Jeżeli byś miał pilot na 2 przyciski (radiowy) to wtedy za gniazdem zapalniczki siedzi moduł CPH - moduł centralnego zamka + Immo w jednym.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jak miałeś pilot od alarmu, to znaczy że podłączyli się do centralki fabrycznej.

    Te czarne coś, to jest odbiornik wiązki światła podczerwonego do centralnego zamka.
    W kluczyku masz diodę podczerwoną (IR).
    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    A jaka listwa? Złóż kanapę, wywal wykładzinę z bagażnika i sam zobaczysz.
    Jak siedziska wyciągniesz, to może dojrzysz wiązkę przewodów między kanapą, a bagażnikiem po prawej stronie.

    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    A czy to wersja kombi, sedan, hatchback - nie ma różnicy.
  • Poziom 4  
    ściągnąłem od bagażnika i tylnych siedzeń wykładzinę i to zobaczyłem...
    pod prawym tylnym siedzeniem Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    tył pod wykładziną środkowa część auta, dwie wiązki, Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r
    z czego idąc pod prawy przedni fotel, jedna skręca pod prawy przedni próg, a jedna idzie środkową częścią przy prawym przednim siedzeniu i skreca do góry w kierunku kolumny z radiem i przełączników dmuchawy itp. Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    dalej już nie sprawdzałem
    takze nadal nie moge znależć sugerowanej centralki...

    Dodano po 7 [minuty]:

    udało mi się dorwać schematy, jednak nie mam 100% pewności, ze to do mojego modelu. P306 kombi 1,9TD 90KM 1998

    na tej podstawie dobieram części z katalogu on-line
    Silnik: D8A (XUD9TE), DHY (XUD9TE) / 1905 / 90KM (66kW)
    PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5) 1.9 TD

    załączam plik
  • Poziom 35  
    Pruj dalej cały samochód. Między bagażnikiem, a kanapą.

    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    Na zdjęciu masz zaznaczone nawet wkręty co trzymają sterownik.
    Jest to na listwie między kanapą, a bagażnikiem.

    Dodano po 17 [minuty]:

    gugul napisał:
    ściągnąłem od bagażnika i tylnych siedzeń wykładzinę i to zobaczyłem...

    pod prawym tylnym siedzeniem
    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r



    W silnikach benzynowych i 2.0 HDI (RHY) tam się znajduje pompa paliwa. A, że to jest 1.9 TD na zwykłej pompie, to tylko pod kapslem będzie smok z przewodami paliwowymi.
  • Poziom 4  
    w tej pokrywie wiem, ze jest jakieś białe urządzenie, i wyglądało mi właśnie na coś rodzaju pompy paliwa. prawe tylne oparcie tez zdejmowałem i miałem goła blachę podłogi, ściągałem także prawe boczki bagażnika i tam nic nie ma poza wiązkami przewodów. ściągałem także plastik przy zamka klapy tył, ale ten co jest zamontowany w podłodze, bo było łatwiej, ściągnąć dywan w bagażniku.

    Dodano po 18 [godziny] 50 [minuty]:

    [quote="pepe150"]Pruj dalej cały samochód. Między bagażnikiem, a kanapą.

    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    Na zdjęciu masz zaznaczone nawet wkręty co trzymają sterownik.
    Jest to na listwie między kanapą, a bagażnikiem.


    Szkoda, że foty nie zrobiłem, ale w tym miejscu miałem odkręcone oparcie i siedzenie, ściągnięty dywan. była właśnie taka blaszka połączona z blachą podłogi bagażnika. Ale patrząc od strony przednich siedzeń, zaglądając pod tą blaszkę, ona tworzyła jakby daszek, odkryłem jeszcze jakiś kawałek materiału, ale tam była dalej blacha, jakby zagięta w dól od podłogi bagażnika? Dalej już nie rozbierałem tych blach, bo to jest połączone nitami.... i bałem się to rozwalać?

    Dodano po 15 [minuty]:

    Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    dorzucam ze schematu miejsce zaznaczone czarnym kwadratem, tam trochę widać ten jakby daszek...
  • Poziom 35  
    Ja przestaje pisać w tej dyskusji bo to nie ma sensu.
    Fabrycznie tam musi być sterownik.

    Jeżeli go tam nie ma to instalacja została przerobiona i może być wszędzie ten sterownik.

    W przypadku Peugeota 306 wiedzę mam bardzo dużą, bo nie jeden egzemplarz przechodził przez moje ręce. Do szczęścia brakuje mi jeszcze wersji w Cabrio.
  • Poziom 4  
    pepe150 napisał:
    Ja przestaje pisać w tej dyskusji bo to nie ma sensu.
    Fabrycznie tam musi być sterownik.

    Jeżeli go tam nie ma to instalacja została przerobiona i może być wszędzie ten sterownik.

    W przypadku Peugeota 306 wiedzę mam bardzo dużą, bo nie jeden egzemplarz przechodził przez moje ręce. Do szczęścia brakuje mi jeszcze wersji w Cabrio.


    No niestety, ale kolego musisz, mimo swojej dużej wiedzy na temat Peugeot 306, jeszcze uzupełnić, i niestety nikt na to nie wpadł. Fakt było blisko, ale centralki nie było na tyłach, tak jak sugerowałeś, bo tył po odgięciu blachy wyglądał tak: Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    Ale dziś przy okazji wymieniałem wszystkie siedzenia na inny w dużo lepszym stanie komplet niż mój, i po zdemontowaniu prawego przedniego siedzenia zajrzałem pod dywanik tego siedzenia, no i znalazłem: Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r
    oczywiście trzeba zdemontować przednie prawe siedzenie.

    Sprawdziłem działanie, z kluczyka w zamku drzwi zmieniana się napięcia, ale centralka nie tyka, oraz nie otwiera się i nie zamyka.
    Podejrzenie na to długo poszukiwane urządzenie.
    Zamówiłem już drugi i czekam na dostawę. jak zmienię, to się odezwę.
    :bye:
    Dodano po 6 [minuty]:
    pepe150 napisał:
    gugul napisał:
    Znalazłem. Centrala jest pod zapalniczka i włącznikami awaryjnych i ogrzewania tylnej szyby.


    Gówno prawda. To jest moduł od Immo.
    Masz pilot na podczerwień z jednym przyciskiem. Odbiornik to ta czarna wypustka przy lusterku.
    Zobacz czy też tam wody nie ma.

    Szukaj na listwie czarnej metalowej miedzy kanapą a bagażnikiem fotela.
    Sterownik raczej firmy Kiekert na 10 pinów.Zamek Centralny - Peugeot 306 kombi 1,9TD 90KM 98r

    Jeżeli byś miał pilot na 2 przyciski (radiowy) to wtedy za gniazdem zapalniczki siedzi moduł CPH - moduł centralnego zamka + Immo w jednym.


    sterownik zamontowany w moim aucie, oraz który znalazłem wyglądają tak samo przy podłączeniu, ale nie maja jak wg ciebie 10 pinów, a w rzeczywistości mają 9 pinów, z tym że jeden pin jest łączony z dwóch w jeden na kostce.
  • Poziom 35  
    Czyli kombi miało jednak trochę inaczej.
    Bo sedan jak i HB miały pod listwą. Czyli wyjątkiem jest kombi.
    Ja mam kombi po 2 lifcie więc tam już siedzi CPH - centralka razem z immo.
  • Poziom 4  
    a to ile tych liftów te 306-tki miały? bo z tego co orientuje się to ja już mam po lifcie, ale czyżby był jeszcze drugi lift?
    Raczej jest to miejsce oryginalne centralki, ale mam podejrzenie, że centralka, już byla w nim wymieniana, bo moja stara centralka jest siwa i nie oryginalna,a jakiś zamiennik, w porównaniu do twoje foty .

    Czekam tylko na dostawę zamówionej, i dam znać co wyszło dalej?
  • Poziom 35  
    Model produkowany od 1993 roku.
    Uprzeć się to w 1995 roku był mały lift (zmieniona atrapa, dołożenie poduszek powietrznych) wprowadzenie modelu Sedan.
    Główny lift w 1997 roku, zmiana designu wnętrza, zmiana z zewnątrz, wprowadzenie modelu Kombi.
    W 1999 roku zmieniono lampy przednie, zderzak przedni (nie dotyczy wersji Cabrio), wprowadzono srebrne deski rozdzielcze, listwy w kolorze nadwozia (nie są czarne).

    W 1998 roku, zmieniła się mechaniczne.

    Jeżeli ty masz sterownik zamka jeszcze Kiekert (pilot jedno przyciskowy), to masz wersję między 1997 a 1999.
  • Poziom 4  
    Niestety wymiana na inną używaną (wg sprzedawcy sprawną) oryginał centralkę Kiekert nie pomogło. Centralny nadal nie działa.
    pomiary na kostce wykazuje zamykanie, otwieranie od zamka drzwi, jednak dalej nic.
    Czy jest możliwość sprawdzenia samej centralki, czy działa?
    A może po wymianie centralek, trzeba coś ustawiać?

    Na kostce centralki nie znalazłem napięcia tzn +, ale + pociągnąłem z zapalniczki a "-" (masa) była dotykana w poszczegolne piny, wtedy zmiana V na kostce przy otwieraniu/zamykaniu była wykazywana, ale jak sprawdzić z samej kostki?, bo moze czegoś brakuje na kostce jakby "+"

    Dodano po 8 [godziny] 24 [minuty]:

    W kostce do centralki jest jeden przewód czerwony B141, który jest jako "+", inne maja numery zwykle, lub chyba jeden z M (nr przewodu)
    Przy tablicy z bezpiecznikami znalazłem przewód z tym numerem i miernikiem sprawdziłem czy w ogóle przewód ten przewodzi. Niestety miernik, nic nie pokazał. z tablicy bezpiecznika do wiązki idącej do lewych przednich drzwi sprawdziłem także tym sposobem przewodność, tam miernik pokazał jakąś wartość, czyli wg mnie jest cały.
    A zatem nie ma plusa pomiędzy bezpiecznikami, a centralką. tymczasowo dodatkowym przewodem połączyłem + w kostce z miejscem przy bezpiecznikach, tam gdzie B141 wchodzi, Zamek centralny działa. otwiera i zamyka prawidłowo na 3 możliwe u mnie sposoby: z pilota alarmu, z kluczyka z zamka z zewnątrz, oraz od środka kabiny.
    Niestety muszę znaleźć miejsce przerwy na przewodzie B141.
    Moja centralka także działa.
    Jeśli ktoś coś wie, jak idzie ten przewód proszę o w miarę dokładny opis.
  • Poziom 4  
    Znalazłem powód, tj. przerwany "gdzieś" przewód + pomiędzy bezpiecznikiem, a centralką, i omijając problem szukania, w którym miejscu jest ta przerwa. Pociągnąłem inny przewód - działa centralny, jak przed awarią.
    Dzięki za pomoc.
    zamykam temat