Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VBW01 LA-9982p - Spalona płyta główna

02 Sie 2017 13:27 1950 21
  • Poziom 5  
    Witam, zanim opiszę problem to proszę o wyrozumiałość jestem początkująca w tej dziedzinie:)

Dostałam laptopa od znajomej, która zalała go herbatą. Laptop cały rozkręciłam, wyczyściłam dokładnie. Po złożeniu laptopa, niestety nie odpalił i słychać delikatne bzyczenie. Sprawdzałam napięcie przy ładowaniu i widać, że jest. Natomiast w jednym miejscu (nie wiem jak nazywa się ta część) widzę, że jest spalona. Wstawiam zdjęcia płyty głównej oraz na jednym zaznaczyłam to miejsce. Płyta główna to VBW01 LA-9982p Rev: 3.0 (A02). Jeżeli ktoś wie jak się do tej płyty zabrać, co wymienić. Czy wymiana tej części by pomogła? I czy w ogóle jest możliwość dostania takiej części?

VBW01 LA-9982p - Spalona płyta głównaVBW01 LA-9982p - Spalona płyta główna
  • TermopastyTermopasty
  • Spec od komputerów
    asusbla napisał:
    Czy wymiana tej części by pomogła?

Nie.
    Dławik nie jest uszkodzony.
    Piszczy prawdopodobnie w wyniku przeciążenia przetwornicy.
    Aby to zweryfikować trzeba wykonać pomiary, diagnostykę.
    asusbla napisał:
    I czy w ogóle jest możliwość dostania takiej części?

Tak ale nie tu jest problem.
  • Poziom 5  
    boro1234567 napisał:

Nie.
    Dławik nie jest uszkodzony.
    Piszczy prawdopodobnie w wyniku przeciążenia przetwornicy.

Nie ma tam piszczenia tylko bzyczy jak komar :)

boro1234567 napisał:
    Aby to zweryfikować trzeba wykonać pomiary, diagnostykę.

Właśnie pobrałam schemat i zaczęłam wykonywać pomiary i wyszło, że w tych okolicach,w których zaznaczyłam kwadratem jest gdzieś zwarcie.
    Pytanie moje brzmi czy jest możliwość odnalezienia części, która robi zwarcie bez odlutowywania? Czy jednak, aby się dowiedzieć