Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C 360 - Stukanie w silniku

End666 02 Sie 2017 17:32 3078 68
  • #1 02 Sie 2017 17:32
    End666
    Poziom 5  

    Witam, zrobię w tym silniku jedno to pojawia się drugie :/
    Co to tak puka? https://youtu.be/e98om9AE6Tw

    Zrobione są wtryski, zawiozlem do wymiany kołpaków ale zrobili pełną regenerację bo niby w środku były zabrudzone i tak po tej operacji chodzi nawet na obrotach 550 ale co to za odgłos?

    0 29
  • #2 02 Sie 2017 17:59
    Erbit
    Poziom 30  

    Poza dzwonieniem klapki na rurze wydechowej ja nic nie słyszę - no ale może ma przytępiony słuch ;)

    0
  • #4 02 Sie 2017 18:38
    End666
    Poziom 5  

    https://youtu.be/3rGAnBceXXo
    Bez klapki, słychać metaliczny pisk zwłaszcza od głowicy nr 4, patentu z wkrętakiem nie znałem. Ja na nagraniu słyszę to lepiej niż w realu, obroty ustawiłem 550 bo wtedy lepiej słychać.
    Mniej to słychać jak przytrzymam przewód przelewu od wtrysków, na przewodzie czuć równe skoki ciśnienia, jak na rurkach z pompy. Jutro przywiozę stetoskop od znajomego mechanika, ale patent z wkrętakiem mówi że to czwarty wtryskiwacz, możliwe że z wtryskiwacza słychać metaliczne pukanie?

    0
  • #6 02 Sie 2017 18:48
    Sniezynka
    Poziom 26  

    Witam,
    A to nie jest przypadkiem odgłos zaworu przelewowego w pompie wtryskowej

    0
  • #7 02 Sie 2017 18:58
    End666
    Poziom 5  

    Przy pompie to ja właśnie tylko sekcje słyszę.
    Przy okazji zapytam, można jakoś bezpiecznie oczyścić gniazda wtryskiwaczy? Troszkę zardzewialy w środku.

    0
  • #9 03 Sie 2017 06:04
    sewo.k
    Poziom 25  

    No faktycznie nic nie słychać.
    Ale jeśli już coś faktycznie słychać to dla pewności sprawdź zawory, sprawdź czy to samo jest przy zdjętych kopułkach. Czasem w regenerowanych głowicach talerzyk na sprężynie opiera się o pokrywkę.
    Możesz też sprawdzić jak rozpylają wtryskiwacze ewentualnie zamienić je miejscami.

    0
  • #10 03 Sie 2017 06:32
    End666
    Poziom 5  

    W rzeczywistości słychać dużo lepiej, drażni mnie ten dźwięk dlatego szukam co to.
    zaczęło się po naprawie wtrysków, wydaje mi się że ten dźwięk to wtryskiwacz wydaje.
    Nic mu nie będzie jak odpale bez tego jednego wtryskiwacza?

    0
  • #11 03 Sie 2017 07:01
    sewo.k
    Poziom 25  

    Nic mu nie będzie. Ale szczerze to wykręcił bym wszystkie, przykręcił z boku na pompie i sprawdził jak rozpylają. Sprawdź też czy w gnieździe nie została podkładka, czy same końcówki wtryskiwaczy są założone zgodnie ze znakami nabitymi na nich a kreską na kolbie.
    Dźwięk stuku może też być przedmuchem z cylindra na uszczelce czy nieszczelnym wtryskiwaczu, wydmuchanym zaworze.
    Popuszczaj po kolei przewody wtryskiwaczy na pracującym silniku może akurat uda się określić dokładnie który to cylinder.
    Ciekawi mnie czy zaworki zwrotne na pompie są ok. On też może robić bałagan jeśli jest nieszczelny zaburza czas wtrysku paliwa.

    1
  • #12 03 Sie 2017 19:05
    End666
    Poziom 5  

    Idąc najkrótszą drogą, odkręciłem zasilanie od wtrysku na czwartym cylindrze, przy zapalonym silniku, i drażniący dźwięk przypominający wyrobione łożysko znikł, osłuchałem każdy wtryskiwacz stetoskopem, na każdym słyszę takie cyknie jak na pompie a na czwartym metaliczny pisk.
    Zostaje pytanie czy to wtrysk czy coś w tym cylindrze?
    Ze znaków jedyne co widzę to kreska na końcówce, na korpusie wtryskiwacza widzę jakieś cyferki.
    Podkładki pod wtryskiwacze zawsze wymieniam na nowe więc nic zostać nie mogło.
    U pompiarza na maszynie rozpylały ładnie więc myślę że przez godzinę pracy nic się nie zmieniło, poza nagarem którego mają tyle samo co te po 60 mth.
    Pompa po regeneracji, regeneracja pompy i wtrysków wyszła 1000zł więc myślę że nie zrobili tego byle jak.

    0
  • #14 03 Sie 2017 22:13
    End666
    Poziom 5  

    W dokładnie 59,5 mth to co najwyżej uszczelka by poszła pod głowicą ale nie wydaje mi się, sama kompresja bez paliwa też by dawała o sobie znać , jutro zamienię wtryskiwacze, czwarty z pierwszym i zobaczę który będzie hałasował.

    0
  • #15 05 Sie 2017 09:22
    End666
    Poziom 5  

    Diagnoza jest taka, przytarta końcówka wtryskiwacza, dokładnie na tym wtrysku który według mnie piszczał

    0
  • #17 16 Sie 2017 19:27
    End666
    Poziom 5  

    Jedno zrobiłem przyszło inne, w poniedziałek raz dałem gazu do spodu i zaczęło pukac gdzieś jak by z przodu, zacząłem szukać skąd to słychać że to z kolektora ssącego niesie się aż do filtra powietrza. Z tego co wiem są dwie możliwości, albo zawory albo luz na główce korbowodu lub Sworzeń tłoka, stuka cały czas, nagrzany głośniej. Sprawdzę oczywiście luz zaworowy ale co jeszcze sprawdzić?

    0
  • #19 16 Sie 2017 20:23
    End666
    Poziom 5  

    Przy remoncie wymieniłem jedną klawiaturę, dziś założyłem starą i cisza, ta nowa zużyta bardziej niż u sąsiada po 7000 mth. W zależności w którą stronę przesunęła się dzwigienka luz był 0,20 lub 1,50mm.

    0
  • #21 17 Sie 2017 20:35
    End666
    Poziom 5  

    Zregenerować? w jaki sposób?
    Wydmuchalo uszczelke pokrywy zaworów, takie to dzisiaj części robią.
    Pozwolę sobie tutaj kontynuować, jeżeli moderator uważa inaczej, proszę o wiadomość, założę inny temat.
    Wszystko niby dobrze chodzi więc pojechałem z bronami, przejechałem w sumie z 500m i ciągnik zaczął gasnąc na poszczególne cylindry, aż w końcu zgasł całkiem. Po kilku minutach odpalił tylko na jeden po czym zgasł, po 15 minutach odpalił na 3 po czym i 4 i jechał normalnie.
    Co mu się znowu porobiło?

    0
  • #22 17 Sie 2017 21:31
    sewo.k
    Poziom 25  

    Ogólnie w klawiaturze najbardziej wyrabia się miejsce gdzie klepka uderza w zawór. Po prostu szlifuje się aż do zatracenia wyrobionego rowka.
    A ciągnik był mocno obciążony? Jeśli tak mógł to być po prostu brak paliwa. Jakiś zator w układzie paliwowym, zanieczyszczone filtry, zapowietrzony układ.

    0
  • #23 17 Sie 2017 21:51
    End666
    Poziom 5  

    Brony lekkie 3 pola, ziemia klasy 5, dla c 360 to powinno być tyle co nic, bieg czwarty, jakieś 1300 obr. Nie tak dawno wtryski były czyszczone bo niby bardzo zabrudzone w środku były, paliwo do wszystkiego biorę w jednym miejscu i nigdy problemu z nim nie było. Z ciekawości zajrzałem do baku i to paliwo faktycznie jak by rdzawe i dna nie widać a jest do dna 10 cm. Może faktycznie paliwa mu brakło z jakiegoś powodu. Wyczyscil bym bak ale nie wiem jak to zrobić, wymienię filtry i co jeszcze zrobić?

    0
  • #24 17 Sie 2017 22:00
    sewo.k
    Poziom 25  

    Bak wyciąg, do środka nakrętki i ruszaj tak by wytarły zaległy brud na dnie baku. Brud w baku czasem zatka kranik, czasem osadzi się w śrubach drążonych albo w szybkim tempie zawali filtry paliwa i odstojnik. U znajomego w zetorze założyłem ruski odstojnik z mtz-ta robi fajną robotę. Osadza się w nim woda i wszystko co ciężkie i duże nie blokując małego odstojnika przy pompce i oszczędzając filtry paliwa.
    Silnik pod obciążeniem potrzebuje więcej paliwa i po prostu mu brakło.

    0
  • #26 17 Sie 2017 22:12
    End666
    Poziom 5  

    Wyjąć bak mając c 4011 z silnikiem c 360 i w blaszanej kabinie to pewnie z 3 godziny roboty,
    Mimo że wcześniej nie było problemu z paliwem to dawno miałem bak wyczyścić, ale zawsze czasu brakuje

    0
  • #29 17 Sie 2017 22:42
    End666
    Poziom 5  

    Ścianki co widzę to są metaliczne tylko spod jakiś taki..
    Jaka ta chemia potrzebna?

    0