Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara Picasso "00 nie załącza sprężarki klimatyzacji

polonez15 02 Aug 2017 22:46 4716 13
e-mierniki
  • #1
    polonez15
    Level 33  
    Witam

    Jest dużo postów dotyczących tego auta, ale mało konkretów. Xsara Picasso 2.0 HDI, klimatyzacja automatyczna nie załącza sprężarki. Co zrobione:

    - sprawdzona cewka sprężarki - zwarcie
    - czujnik na chłodnicy nie zwiera pinów 1-4 (być może mało czynnika)

    Po zwarciu pinów 1 z 4 (zasilanie jest) i po włączeniu AC wentylator chłodnicy rusza na 1 biegu, na wtyczce sprężarki napięcia brak. Przewody wyglądają na całe. Bezpiecznik D jak i ten 5A w skrzynce pod kierownicą sprawne. Na schemacie jest jakiś moduł sterujący tym całym ustrojstwem i sprzęgłem, czy ktoś podpowie, gdzie on siedzi?

    Pozdrawiam
  • e-mierniki
  • #2
    markopolo333
    Level 10  
    A sprawdziłeś ciśnienie czynnika?Jak bedzie za niskie to klima sie nie włączy.
  • #3
    polonez15
    Level 33  
    Przecież napisałem, że włącznik cisnieniowy zwarty, więc nawet jesli go nie ma to oszukuje instalację jakby był.
  • e-mierniki
  • #4
    kubas10
    Level 25  
    Odczytaj kody usterek z silnika i klimatyzacji, coś ją blokuje do pracy.
  • #6
    polonez15
    Level 33  
    W silniku błędów brak, z klimą Delphi nie jest w stanie się połączyć. Chyba trzeba szukać Lexii... przewody przy wtyczce sprężarki od strony wiązki auta mają ze sobą zwarcie. Pytanie, dokąd one idą? Autodata pokazuje jakiś moduł, a inni mówią, że od razu BSI...
  • #8
    polonez15
    Level 33  
    bozo86 wrote:
    Ida od BSI...

    Na bank jesteś pewny?
  • #9
    bozo86
    Level 11  
    Bezpiecznik F38 zasila przełącznik ciśnienia klimatyzacji na pinie nr 2.
    Zasilanie sprzęgła kompresora jest z BSI z bezpiecznika FD.
  • #10
    polonez15
    Level 33  
    F38 sprawny, zasilanie na przełącznik jest. Sam przełącznik nie puszcza dalej napięcia, co wskazuje na brak czynnika lub awarię. Fakt, czynnika nie było, próba ciśnieniowa azotem nie wykazała na miejscu wycieku, więc na czas naprawy zmostkowałem piny 1 z 4. FD również sprawny, więc nie wiem, dlaczego zwarte do masy sprzęgło klimy nie spaliło bezpiecznika, a między przewodami idącymi do sprzęgła jest zwarcie...

    Czekaj, czekaj... Zasilanie przełącznika PIN 2? a nie 1?
  • #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    polonez15 wrote:
    a między przewodami idącymi do sprzęgła jest zwarcie...


    KOlego nie spamuj tylko ręcznie wysteruj cewkę osobnymi przewodami.
    Uważaj na polaryzację.
  • #12
    polonez15
    Level 33  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    polonez15 wrote:
    a między przewodami idącymi do sprzęgła jest zwarcie...


    KOlego nie spamuj tylko ręcznie wysteruj cewkę osobnymi przewodami.
    Uważaj na polaryzację.


    Zwarcie zarówno na części idącej do cewki jak i wiązki auta. Cewka ma być naprawiona na dniach. Na samym początku próbowałem wysterować ręcznie, pali przewody więc to logiczne, że zwarcie.
  • #14
    polonez15
    Level 33  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    To ok, ale znajdź zwarcie czy to cewka czy instalacja.


    Nie miałem możliwości demontażu kompresora, mistrz od klimy demontował kompresor i ma wymienić na dniach wadliwą cewkę. Odpięta sprężarka i pomiar rezystancji pomiędzy przewodami od strony auta również daje zwarcie... Więc pomimo sprzęgła muszę przewalić wiązkę od wtyczki kompresora do BSI.