Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso "00 nie załącza sprężarki klimatyzacji

02 Sie 2017 22:46 3003 13
  • Poziom 33  
    Witam

    Jest dużo postów dotyczących tego auta, ale mało konkretów. Xsara Picasso 2.0 HDI, klimatyzacja automatyczna nie załącza sprężarki. Co zrobione:

    - sprawdzona cewka sprężarki - zwarcie
    - czujnik na chłodnicy nie zwiera pinów 1-4 (być może mało czynnika)

    Po zwarciu pinów 1 z 4 (zasilanie jest) i po włączeniu AC wentylator chłodnicy rusza na 1 biegu, na wtyczce sprężarki napięcia brak. Przewody wyglądają na całe. Bezpiecznik D jak i ten 5A w skrzynce pod kierownicą sprawne. Na schemacie jest jakiś moduł sterujący tym całym ustrojstwem i sprzęgłem, czy ktoś podpowie, gdzie on siedzi?

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    A sprawdziłeś ciśnienie czynnika?Jak bedzie za niskie to klima sie nie włączy.
  • Poziom 33  
    Przecież napisałem, że włącznik cisnieniowy zwarty, więc nawet jesli go nie ma to oszukuje instalację jakby był.
  • Poziom 25  
    Odczytaj kody usterek z silnika i klimatyzacji, coś ją blokuje do pracy.
  • Poziom 33  
    W silniku błędów brak, z klimą Delphi nie jest w stanie się połączyć. Chyba trzeba szukać Lexii... przewody przy wtyczce sprężarki od strony wiązki auta mają ze sobą zwarcie. Pytanie, dokąd one idą? Autodata pokazuje jakiś moduł, a inni mówią, że od razu BSI...
  • Poziom 33  
    bozo86 napisał:
    Ida od BSI...

    Na bank jesteś pewny?
  • Poziom 11  
    Bezpiecznik F38 zasila przełącznik ciśnienia klimatyzacji na pinie nr 2.
    Zasilanie sprzęgła kompresora jest z BSI z bezpiecznika FD.
  • Poziom 33  
    F38 sprawny, zasilanie na przełącznik jest. Sam przełącznik nie puszcza dalej napięcia, co wskazuje na brak czynnika lub awarię. Fakt, czynnika nie było, próba ciśnieniowa azotem nie wykazała na miejscu wycieku, więc na czas naprawy zmostkowałem piny 1 z 4. FD również sprawny, więc nie wiem, dlaczego zwarte do masy sprzęgło klimy nie spaliło bezpiecznika, a między przewodami idącymi do sprzęgła jest zwarcie...

    Czekaj, czekaj... Zasilanie przełącznika PIN 2? a nie 1?
  • Poziom 33  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    polonez15 napisał:
    a między przewodami idącymi do sprzęgła jest zwarcie...


    KOlego nie spamuj tylko ręcznie wysteruj cewkę osobnymi przewodami.
    Uważaj na polaryzację.


    Zwarcie zarówno na części idącej do cewki jak i wiązki auta. Cewka ma być naprawiona na dniach. Na samym początku próbowałem wysterować ręcznie, pali przewody więc to logiczne, że zwarcie.
  • Poziom 33  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    To ok, ale znajdź zwarcie czy to cewka czy instalacja.


    Nie miałem możliwości demontażu kompresora, mistrz od klimy demontował kompresor i ma wymienić na dniach wadliwą cewkę. Odpięta sprężarka i pomiar rezystancji pomiędzy przewodami od strony auta również daje zwarcie... Więc pomimo sprzęgła muszę przewalić wiązkę od wtyczki kompresora do BSI.