Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane Scenic I phI - Trzaskanie i strzelanie w/przy lewym kole

jaszek7777 03 Sie 2017 18:59 264 2
  • #1 03 Sie 2017 18:59
    jaszek7777
    Poziom 8  

    Muszę prosić Was o pomoc, bo jasny szlag mnie już trafia :( Otóż, podczas jazdy po dużych nierównościach i dziurach (u mnie tego pod dostatek) coś mi strzela, chrupie, trzeszczy w lewym kole lub jego okolicy. Ponadto, gdy jadę pod górkę i ta zakręca w prawo, gdy autko jest obciążone (dodaję mocniej gazu np. na 2-3 biegu), słyszę też pukanie, którego jednak nie czuję ani na karoserii, ani na kierownicy (coś jak guz w oponie, ale tę wykluczyłem zamieniając koła miejscami). Najgłośniej jest wtedy, gdy lewe koło wpada w dziurę, wtedy głośny "trzask!". Na "leżących policjantach", czyli na wypukłościach to nie występuje. Zaś jak jadę koleiną na polnej drodze, że koło wykrzywia np. do wewnątrz - skrzypi i trzeszczy.

    Wymieniłem:
    - sworzeń wahacza lewy
    - wszystkie tuleje wahaczy
    - lewa zwrotnica (cała, wstawiłem używaną), w starej było pęknięte łożysko tak, że po wyjęciu zwrotnicy wysypały się kulki
    - amortyzatory kompletne przód (razem ze sprężynami, łożyskami, itp)
    - gumy stabilizatora zewnętrzne

    Bez zmian :(

    Wymienione też zostało w międzyczasie uszczelnienie skrzyni biegów przy lewej półosi (ta guma z łożyskiem), bo wyciekał olej ze skrzyni biegów. Te rolki na półosi lewej, co wchodzą do skrzyni biegów, wyglądały ok.

    Myślę jeszcze o przegubie/półosi, ale o ile spotkałem się w życiu ze strzelaniem przegubów na zakrętach (zwłaszcza przy ruszaniu), na mocno skręconych kołach, o tyle nigdy nie spotkałem się ze skrzypieniem i chrupaniem przegubu na nierównościach. To możliwe w Scenicu jedynce? Dodam, że guma na lewym przegubie zewnętrznym cała, smar wewnątrz jest, nawet dodałem go jeszcze trochę odchylając gumę na opasce przy piaście. Byłem na trzepakach i też nic nie znaleźli. Jak wjadę w sporą dziurę, to dźwięk jakby coś się łamało, pękało, strasznie przykry. Trzeszczenie też występuje tylko, jak jadę po nierównej powierzchni (np. droga polna z koleiną). Na asfalcie elegancko, kompletna cisza, przy ruszaniu też spokój. Przed godziną byłem na brukowym parkingu, zataczałem okręgi i nic, cisza, zarówno przy ruszaniu jak i przy gwałtowniejszym dodaniu gazu.

    Problem występuje od dnia zakupu auta (maj b.r.). Generalnie gdyby nie mocno dziurawy kilometrowy odcinek drogi do mojego domu, gdzie nie sposób ominąć dziur, o problemie bym nie wiedział (poza delikatnym pukaniem na zakręcie w lewo pod obciążeniem), gdyż na równej drodze cisza jak makiem zasiał.

    Z góry dziękuję za pomoc.

  • #2 03 Sie 2017 19:22
    barteksmrek
    Poziom 22  

    Wygląda na przegub, skręć całkowicie w lewo i rusz i całkowicie w prawo i rusz, jak słyszysz trzaski to przegub. Może też być łożysko dwurzędowe w piaście. Nie wiem czy sa wymienialne w tym reno czy trzeba całą piastę wymieniać a koszt spory.

  • #3 03 Sie 2017 19:50
    jaszek7777
    Poziom 8  

    Co do łożyska, wymieniłem całą lewą zwrotnicę. Kupiłem ją co prawda ze szrotu, ale musiałbym mieć chyba pecha, żeby objaw po wymianie był identyczny.

    barteksmrek napisał:
    skręć całkowicie w lewo i rusz i całkowicie w prawo i rusz, jak słyszysz trzaski to przegub

    No właśnie godzinę temu robiłem tak na parkingu i przy ruszaniu nic nie trzaska i nic nie stuka. Stuka owszem, ale jak jadę np. 30 km/h i jadę pod górkę ostrym zakrętem w prawo.
    barteksmrek napisał:
    Wygląda na przegub

    No i tu problem, bo w tych francuzach nie da się chyba wymienić lewego przegubu, trzeba całą półoś. Przed tą operacją wolałbym mieć pewność, bo jak wymienię i będzie nadal trzaskać na dziurach, to tylko usiąść i płakać...

    Tak w ogóle przeguby mogą hałasować na dziurach?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME