Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Whirpool AWSP 61012P - Programator stoi w miejscu i ciągle wyk. to samo zadanie

04 Sie 2017 10:34 1368 17
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    szpoak napisał:
    Wypompowuje wodę (słychac pompkę), obraca bębęn w lewo i prawo kilka razy i ponownie słychac pompkę i tak cały czas.
    A czy odpompowuje wodę do końca, czy woda po takim działaniu jednak zostaje w pralce?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Sprawdź hydrostat , a także wężyk łączący go z bębnem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista AGD
    Jaki jest silnik w pralce-typ
    Wykonaj fotę silnika.
    Podejrzewam niewłaściwą pracę silnika (iskrzenie na szczotkach).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Sprawdziłeś czy grzałka nie ma upływności do masy, to samo pomierz na silniku.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Kolego bierzesz omomierz i sprawdzasz czy nie ma przejścia z zasilania po odłączeniu okablowania grzałki na masę tejże przy okazji sprawdź czy grzałka ma przejście na elemencie grzejnym (grzałka powinna mieć pomiędzy 23-30Ω), po wypięciu wtyczki z silnika tak samo robisz z silnikiem. Zajmujesz się komputerami a podstawowych pomiarów nie potrafisz wykonać?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Włącz jakikolwiek program przytrzymaj przycisk resetowania czyli anuluj dłużej niż 5 sekund aż do wyzerowania wyświetlacza, potem pokrętło na pozycję wyłącz i po sprawie, programator zresetowany.
    Przyczyną jest przekręcenie pokrętłem w trakcie wykonywania prania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    szpoak napisał:
    Gniazdka bez uziemienia.
    Więc trzeba to zmienić, tylko,że to ma być zgodnie ze sposobem ochrony przypisanym do konkretnej instalacji.
  • Specjalista AGD
    Do weryfikacji grzałka oraz prądniczka tachometryczna na silniku. Czy silnik ma podłączony przewód PE? Bo wiele Whirlpooli nie ma doprowadzonego PE do silnika.
    Proszę też sprawdzić pasek czy nie za luźny. Bo miałem podobną sytuację ale tamta pacjentka miała 5 lat
  • Moderator Samochody
    Trull napisał:
    Sprawdziłeś czy grzałka nie ma upływności do masy, to samo pomierz na silniku.
    Bład będzie wywalać w przypadku przepalonej grzałki/przebitej do masy.
    szpoak napisał:
    Zaczęła mieć przebicia na obudowę. Od czasu do czasu kopie prądem i kopie nawet wtedy gdy jest tylko w sieci wyłączona

    Nie zaczęła, tylko zawsze kopała - po prostu wcześniej nie zauważyłeś. To sprzęt w 1 klasie ochronności - czyli musi być gniazdko z bolcem. Tak samo jak w przypadku np. komputera PC.
    Robo-technical napisał:
    Do weryfikacji grzałka oraz prądniczka tachometryczna na silniku. Czy silnik ma podłączony przewód PE? Bo wiele Whirlpooli nie ma doprowadzonego PE do silnika.
    Proszę też sprawdzić pasek czy nie za luźny. Bo miałem podobną sytuację ale tamta pacjentka miała 5 lat

    Bzdurra bym powiedział.
    POL02 napisał:
    Podejrzewam niewłaściwą pracę silnika (iskrzenie na szczotkach)

    Tu będzie cała zagadka zjawiska. Silnik ze względu na sprzężenie tacho, forsowany jest dużym prądem, dla uzyskania właściwej prędkości obrotowej - komutator w szybkim tempie robi się czarny, powżerany - wali z niego ogniem jak ze spawarki - polecam jesli ktoś ma taką możliwość doświadczenie z użyciem autotransformatora dla zasilenia silnika na stole - widać wtedy całe zjawisko, zwiększające się, wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. Metoda zaradczą jest przeszlifowanie papierem ściernym komutatora w biegu - nie zalecane dla laików.
  • Specjalista AGD
    Robo-technical napisał:
    Do weryfikacji grzałka oraz prądniczka tachometryczna na silniku. Czy silnik ma podłączony przewód PE? Bo wiele Whirlpooli nie ma doprowadzonego PE do silnika.
    Proszę też sprawdzić pasek czy nie za luźny. Bo miałem podobną sytuację ale tamta pacjentka miała 5 lat

    [quote="robokop"]Bzdurra bym powiedział.
    Nie bzdura kolego tylko sytuacja iż moduł MOŻE źle oceniać co się dzieje z wsadem. A informacje dostaje właśnie z tacho. Dlatego warto go sprawdzić pod kątem sprawności a potem dopiero sprawdzić SAMem czy nie ma jakiś błędów w EPROMie sterownika. Nad tą bzdurą... siedziałem kiedyś 3 dni...