Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zobacz videorecenzję wiertarko-wkrętarki GRAPHITE 58G227

gulson 08 Sie 2017 21:01 5061 44
  • #31 08 Sie 2017 21:01
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Kajox, wkrętarki "Makiety" ze silnikiem komutatorowym to niestety niewypał. Silniki o bardzo dużej mocy (prawie 400W) lecz bardzo podatne na przegrzanie. Miałem z jedną do czynienia z serii LXT (3 biegi, udar, metalowe wrzeciono, cena chyba 1200 zł w 2012 roku). Dwa razy spalił się silnik. Następuje przegrzanie w okolicach szczotek i w kolejności topi się plastikowy szczotkotrzymacz a następnie przewietrznik na wirniku. Mam tylko przypuszczenie że błędem było wykonanie wymiennych szczotek które posiadały "złącze" na prowadnicy szczotki, przy dużych prądach połączenie może się przegrzewać przyśpieszając wytapianie się plastiku. Lepsze byłoby połączenie stałe. Do tego łożysko oparte w plastikowej pokrywie która po takim przegrzaniu też ulega pewnym deformacjom. Jeszcze przed ostatecznym zezłomowaniem (z powodu słabej jakości i funkcjonalności) udało mi się uruchomić na stopionym szczotkotrzymaczu i to było dopiero zdziwienie gdy silnik na biegu jałowym pobiera z tego co pamiętam 3-5 amper! Teoretycznie naprawa nie jest zbyt droga, wirnik i szczotkotrzymacz to jak pamiętam koszt koło 100-150 zł. Niestety w tym modelu poszła także przekładnia, a dokładnie wspomniany wcześniej plastikowy pierścień (sprzęgło czy hamulec dla przekładni planetarnej) i przestał działać drugi bieg. Dostępna tylko cała przekładnia, a z tego co pamiętam kosztowała około 300 zł. Po fakcie natrafiłem na same pierścienie jako część zamienna dostępna na ebayu gdzieś na zachodzie. Ogólnie ta wkrętarka miała jeszcze kilka wad "funkcjonalnych". Była bardzo ciężka (tak pewnie z 4 kg). Sprzęgło nie nadawało się do wkręcania wkrętów do drewna (za niski moment dokręcania). Krótki czas pracy (mała pojemność albo zbyt mocny/mało sprawny silnik). Jak pamiętam na OLX pojawiały się ogłoszenia podobnych modeli (tańszych np. z dwoma biegami), jak przypuszczam gdy ludzie zauważyli te wady to zaczęli się ich pozbywać...
    Jestem ciekaw jak wygląda to w przypadku narzędzi Makity ze silnikiem bezszczotkowym.

    Hamowanie silnikiem przez zwieranie uzwojeń to jest standard w tego typu wkrętarkach. Także uważam że to ma wpływ na żywotność silnika, ponieważ przy hamowaniu powstaje spory łuk na szczotkach, a silniki są nierozbieralne. Czynnikiem dodatkowo wpływającym negatywnie na trwałość jest zjawisko nierównomiernego zużywania się szczotek w silnikach prądu stałego.

    Ciekawe tylko kiedy pojawią się silniki BLDC w chińskich marketówkach...

  • #32 08 Sie 2017 21:45
    leotdipl
    Poziom 17  

    TechEkspert napisał:
    @Expert Grupa Topex dziękuje za odpowiedź, podejrzewam że silnik (a konkretnie komutator) dostaje w kość przy takim hamowaniu, ale do tego silnik służy i zużywa się jako część eksploatacyjna.


    wytłumacz mi,

    DLACZEGO? ... bo chyba nie rozumiem.

    dziękuję

  • #33 08 Sie 2017 21:49
    Kajox
    Poziom 10  

    Fakt faktem prad hamowania jest duży sądzac po blysku na komutatorze ale po roku użytkowania nie zauważylem jakiś uszkodzeń komutatora wszystko gładkie.

  • #34 08 Sie 2017 22:07
    wada

    VIP Zasłużony dla elektroda

    leotdipl napisał:
    TechEkspert napisał:
    @Expert Grupa Topex dziękuje za odpowiedź, podejrzewam że silnik (a konkretnie komutator) dostaje w kość przy takim hamowaniu, ale do tego silnik służy i zużywa się jako część eksploatacyjna.


    wytłumacz mi,

    DLACZEGO? ... bo chyba nie rozumiem.

    dziękuję
    to niestety jest smutny fakt, właśnie dziś skończyły się szczotki w kolejnej makicie, i komutator jest nie płaski, ale półokrągło wypalony, i to standard przy wkręcaniu dużej ilości wkrętów i częstym hamowaniu silnikiem a nie terkotką (sprzęgłem).

  • #35 09 Sie 2017 14:17
    Expert Grupa Topex
    Poziom 12  

    TechEkspert napisał:
    @Expert Grupa Topex dziękuje za odpowiedź, podejrzewam że silnik (a konkretnie komutator) dostaje w kość przy takim hamowaniu, ale do tego silnik służy i zużywa się jako część eksploatacyjna.


    Cieszę się, że post dotyczący naszego sprzętu wywołał taką ożywioną i merytoryczną dyskusję.

    Prawdą jest, że hamowanie przeciwprądem wpływa na żywotność silnika (komutatora), ale uważam, że nie jest to efekt na tyle duży, by rezygnować z takiego rozwiązania (inne części eksploatacyjne będą i tak zużywać się szybciej niż silnik).

    Cytat:
    Czy są plany na wprowadzenie narzędzi z silnikami BLDC, czy też jest to zbędna komplikacja i wartość z wydłużenia życia silnika nie jest duża? (przy fakcie zużywania się innych elementów mechanicznych).


    Jeśli chodzi o silniki bezszczotkowe BLDC – Faktycznie powoli zdobywają one popularność, ale trudno powiedzieć, czy wyprą całkowicie dotychczasowe rozwiązania. Wszystko wskazuje na to, że dla przeciętnego użytkownika korzyści są raczej umiarkowane – brak konieczności wymiany szczotek i nieco mniejsze gabaryty samego urządzenia. Ogólnie technologię oceniam pozytywnie, choć wciąż jej poważną wadą jest to, że znacząco podnosi koszt urządzenia. Nie wykluczone jednak, że jeżeli technologia zyska sympatię konsumentów to w przyszłości wprowadzimy narzędzia w tej technologii do naszej oferty :)

    Cytat:
    Zapytam też o nowości i slogany reklamowe, natrafiłem na reklamy Bosch z systemem Syneon Chip co wygląda na jakiegoś rodzaju stabilizację obrotów wrzeciona co ma się przekładać na wygodę pracy i wydłużenie czasu pracy na pojedynczym ładowaniu.


    Wolałbym się nie wypowiadać na temat rozwiązań stosowanych przez konkurencję.

    Cytat:
    Druga sprawa to próby wprowadzenia bezprzewodowego ładowania (WCT) co komplikuje system ładowania (i zmniejsza jego sprawność) ale eliminuje styki i zaczepy oraz ułatwia proces ładowania (doładowywania), odkładamy narzędzie na ładowarkę i rozpoczyna się ładowanie. Czy takie rozwiązania to gadżety, czy sprawdzają się w praktyce?


    Jak sam słusznie zauważył @TechEkspert to raczej gadżet, na który nie ma na razie bardzo dużego zapotrzebowania ze strony rynku, więc w najbliższej przyszłości Grupa Topex nie planuje wdrażania takich systemów, ale kto wie, trendy mają to do siebie, że z czasem się zmieniają ;)

  • #36 09 Sie 2017 16:11
    Kajox
    Poziom 10  

    wada napisał:
    leotdipl napisał:
    TechEkspert napisał:
    @Expert Grupa Topex dziękuje za odpowiedź, podejrzewam że silnik (a konkretnie komutator) dostaje w kość przy takim hamowaniu, ale do tego silnik służy i zużywa się jako część eksploatacyjna.


    wytłumacz mi,

    DLACZEGO? ... bo chyba nie rozumiem.

    dziękuję
    to niestety jest smutny fakt, właśnie dziś skończyły się szczotki w kolejnej makicie, i komutator jest nie płaski, ale półokrągło wypalony, i to standard przy wkręcaniu dużej ilości wkrętów i częstym hamowaniu silnikiem a nie terkotką (sprzęgłem).

    Chodzi Ci o tą DF330? Nowa na olx 165zl. W opisie "idealna do domu jak i do lżejszych prac remontowo-budowlanyc­h". Nie wiem nadal czego od tego kolega wymaga. Z opisu jasno wynika, patrz na mnie nie tykaj. Zdarza się, że czasem chinczyki zrobią coś za dobrze jeśli chodzi o comparator. Makita musiała ciąć koszty na tym bo maja markę do utrzymania. Efekty są.
    @BANANvanDYK szkoda że nie podajesz dokładnego modelu. Fakt raz wymieniałem w dhp 458 szczotkotrzymacz. Nie wiem jak to się stało, akurat nie było mnie na robocie. Następnego dnia usłyszałem, że coś jest nie tak akurat na punkcie moich narzędzi jestem wyczulony. Dziwnie przebierała. Rozebrałem i szczotkotrzymacz się przytopił zatrzymał szczotkę. Gdyby było pewnie dłużej używane spalił by się wirnik. Skończylo się na wymianie szczotek i szczotkotrzymacza za 30zł. Co do baterii mam kilkanaście sztuk bl1830a, bl1840a i bl1840b. Mierzyłem rozładowywując na mojej latarce na 100W Led, później patrząc na watomierz w miarę watogodziny się zgadzają. Nawet w kilkuletnich akumulatorach.

  • #37 09 Sie 2017 18:46
    wada

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Teraz te maluchy Makity są rzeczywiście bardzo tanie, kupowaliśmy to niby jako wersja PRO i w salonie makity .
    To fotka z netu jak ten nasz zestaw wyglądał
    Zobacz videorecenzję wiertarko-wkrętarki GRAPHITE 58G227
    i jak wspominałem wcześniej

    Cytat:
    A służyły tylko do składania liter 3D, dookoła litery trzeba wkręcić wkręty Φ1,5mm i długości 8mm, średnio w napisie 200 - 400 wkrętów . czasami w takich literkach trzeba wywiercić dziurki do montażu Φ 1,5 - 4mm.
    Hmmm - rzeczywiście się napracowały - bubel i tyle

    przecież ciężkim czołgiem tak małych wkrętów nikt by nie wkręcał.

    A taka mierna przekładnia w nich jest Zobacz videorecenzję wiertarko-wkrętarki GRAPHITE 58G227
    ten plastikowy dzyndzel u góry przełącza biegi

  • #38 09 Sie 2017 21:23
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Plastik w tym przypadku ma dwie zalety. Jest tani i lekki. Z drugiej strony wspomniana wcześniej makieta która miała zewnętrzny korpus metalowy i metalowy uchwyt wiertarski - ciężka jak cholera. Zabawnie ten element wygląda w chińczykach, bo na pierwszy rzut oka wygląda na metalowy, a okazuje się malowanym plastikiem.
    Kajox, sprawdzę w papierach jaki to był model. Z tego co widzę silnik i szczotkotrzymacz był identyczny co w Twojej.
    EDIT: BHP451.

  • #39 09 Sie 2017 23:43
    Kajox
    Poziom 10  

    Wiem jak to wygląda wewnątrz bo rozbierałem ją w celu próby wyeliminowania luzu na wrzecionie jednak jest to nie do zrobienia tanim kosztem. Z jakiego powodu wyjaśni to zdjęcie.
    Jednak stwierdziłem, że nie warto za dużo wymagać. Chociaż spodziewałem się innego rozwiązania. Może kiedyś w wolnej chwili dotoczę jakąś tuleję i dołoże łożysko igiełkowe.
    Zobacz videorecenzję wiertarko-wkrętarki GRAPHITE 58G227
    Ostatnio zakupiłem uszkodzoną Hilti DDEC 1, wymieniałem łożyska.
    Porównując to ta wkrętarka to zabawka. W Hilti dwa wałki jeden osadzony na drugim z otworem mimośrodowym kręca się z różna prędkością niwelując bicie na niskich obrotach.
    Prędkość obrotowa wiertła 9500obr/min. Jednak cena kilkadziesiąt razy większa. Przepraszam za kiepską jakość zdjęć.
    Zobacz videorecenzję wiertarko-wkrętarki GRAPHITE 58G227

  • #40 15 Sie 2017 09:20
    partyzancik
    Poziom 17  

    BANANvanDYK napisał:

    Ciekawe tylko kiedy pojawią się silniki BLDC w chińskich marketówkach...


    w Dedrach już chyba są , , einhell też chyba to ma , były też na allegro jakieś chyba no name pod nazwą erbauer

  • #42 05 Wrz 2017 17:02
    TomekB123
    Poziom 16  

    partyzancik napisał:
    BANANvanDYK napisał:

    Ciekawe tylko kiedy pojawią się silniki BLDC w chińskich marketówkach...


    w Dedrach już chyba są , , einhell też chyba to ma , były też na allegro jakieś chyba no name pod nazwą erbauer


    Lepiej żeby się nie pojawiły się. Bezszczotkowce są fajne póki działają, ale jak się coś sypnie to naprawa byle wkrętarki idzie w setki złotych. Przynajmniej tak jest w tzw markowych narzędziach.

  • #43 05 Wrz 2017 17:05
    Kajox
    Poziom 10  

    Ja mam szlifierkę kątową BLDC. Co jakiś czas zaglądam do środka odkurzyć opiłki i spojrzeć na łożyska. Podejrzewam, że trochę jescze podziała.

  • #44 20 Wrz 2017 21:28
    Kamilpl123
    Poziom 14  

    Wadą wkrętarek z silnikiem bez szczotkowym ( BLDC ) jest fakt częstych uszkodzeń układów ich sterowania, potocznie zwanych na serwisach - elektroniką. Dajmy na to do Makity BTD, BDF koszt wspomnianej "elektroniki" to rząd 300-400 złotych.

    Dlatego też mam nadzieję, że chińczycy nie będą tego montować do "ichniejszych" tanich narzędzi...

  • #45 21 Wrz 2017 10:49
    1 PAWEL
    Poziom 40  

    Jakiś czas temu robiąc grubsze zakupy na AliExpress dostałem wkrętarkę z dwoma akumulatorami w promocji za 50$ bezpłatna przesyłka, wkrętarka przeżyła sporo i naprawdę sprawuje się dobrze ma trochę nieistotnych wad ale jest dobra nie nawala.

    Zobacz videorecenzję wiertarko-wkrętarki GRAPHITE 58G227

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME