Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL ASTRA 1,8 16V benz.Silnik po nagrzaniu powyżej 90 stopni silnik traci moc

kret24 05 Aug 2017 10:23 1944 13
  • #1
    kret24
    Level 2  
    witam ma opla astre 2 1,8 16v rok 1998 benzyna .Mam problem z silnikiem po nagrzaniu się do 90 stopni silnik zaczyna tracić moc chce ruszyć z świateł wrzucam 1 gaz prawie do dechy a mi nie jedzie tylko się dławi i skokami powoli jedzie i zaczyna terkotać tak jakby nie chodziła na wszystkie cylindry. Po ostygnięciu silnika pali normalnie i wszystko jest gid dopóki znowu się nie nagrzeje.Wymieniłem już filtr paliw,świece,cewka zapłonową i zawór AGR . Po wymianie AGR sinik lepiej chodzi ciszej i równiej pracować.Proszę o pomoc bo mi już pomysłów brakuje. Pozdrawiam
  • #2
    Barton-wlkp
    Level 21  
    Jakie błędy odczytałeś przed naprawami?
    Jeżeli masz możliwość to podmień czujnik położenia wałka rozrządu.

    P.S. EGR a nie AGR.
    P.S.2. Dopisz, jaki silnik bo było kilka wersji 1,8 16V.
  • #3
    kret24
    Level 2  
    witam sinik 1,8 16vx18xe1 eco 85kw błędy pokazywało z tym zaworem EGR i jeszcze z katalizatorem kupiłem ją z przerobionym wydechem przepraszam za błędy ale jestem laikiem w tych sprawach. Pozdrawiam
  • #5
    Barton-wlkp
    Level 21  
    Nie 50 ale 2 i to całkowicie się od siebie różniące.
    @kret24. Czy masz od kogo podmienić czujnik położenia wałka rozrządu? Druga możliwość to zbliżający się koniec sondy lambda. To podmienić będzie trudniej a wymieniać w ciemno za droga sprawa.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Barton-wlkp wrote:
    Nie 50 ale 2 i to całkowicie się od siebie różniące.

    Tak? A bądź uprzejmy opisać czym konkretnie?
    Bieda z nędzą wrote:
    -zawory (nagar)
    -masa powietrza. To wazne w tym siemensie. Masa powietrza w każdych warunkach.

    Równie dobrze może jeden cylinder wypadać z pracy, co w sumie jest najbardziej prawdopodobne.
  • #8
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    robokop wrote:

    Tak? A bądź uprzejmy opisać czym konkretnie?

    Oj Robuś, to był przekąs, ale nie zakumałeś. Kuźwa, co by to nie było to tam jest Siemens, i stara ograna technologia.
    robokop wrote:

    Równie dobrze może jeden cylinder wypadać z pracy, co w sumie jest najbardziej prawdopodobne.

    Jedynie czwarty, bo tam z odnogi kolektora jest brane ujęcie podciśnienie dla serwo hamulców. Tylko co to ma do nagrzania?
    A ja bym powąchał spaliny. Masz coś do tego?Czy walą zgniłymi jajami (siarkowodór, H2S) albo pieką w oczy, ale tego już nie muszę uzasadniać.
    Poza tym w tym silniku zrobił bym jeszcze jeden prosty test, jaki?
    Łojezusie, Robuś, w tym modelu często po gaciach dawał cewka. Tak to coś co jest nałożone na świece. Albo hybrydka....
  • #11
    Barton-wlkp
    Level 21  
    robokop wrote:
    ...Tak? A bądź uprzejmy opisać czym konkretnie? ...

    Ty poważnie?
  • #12
    Bieda z nędzą
    Level 35  
    Chyba nie. Bo praktyk wie, że w tym modelu trafiały sie i pęknięte kolektory dolotowe. I sapał na trzy gary........
    Ale ja tam nie widzę żadnej wzmianki o ciśnieniu paliwa (nie chce mi się pisać z czym się spotkałem w tym typie; zaworek shradera jest) albo przepływie powietrza.
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Barton-wlkp wrote:

    robokop napisał:
    ...Tak? A bądź uprzejmy opisać czym konkretnie? ...

    Ty poważnie?

    No poważnie. Opisz proszę czym różniły sie silniki 1.8/16V w Astrze G z 1998 roku. Szczególnie że innego niż X18XE1 nie zdarzyło mi się tam widzieć - mały blok. Dwa pozostałe występujące w tym samochodzie wprowadzono dopiero po 2000 roku.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Bieda z nędzą wrote:
    w tym modelu często po gaciach dawał cewka. Tak to coś co jest nałożone na świece. Albo hybrydka
    I zacząłbym właśnie od cewki, bo prościej. A potem pozostaje słynny sterownik i traktowanie go gaśnicą śniegową. Reszcie dałbym spokój.
  • #14
    Barton-wlkp
    Level 21  
    robokop wrote:
    ...Szczególnie że innego niż X18XE1 nie zdarzyło mi się tam widzieć - mały blok. Dwa pozostałe występujące w tym samochodzie wprowadzono dopiero po 2000 roku...

    Nie doczytałem w pierwszym poście, że to '98.
    Jaki poza X18XE1 i Z18XE jeszcze występował?
    Moderated By robokop:

    Z18XEL. Jeszcze jakieś offtopiczne pytania?