Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re: Podłączenie lampy sufitowej kolory przewodów

czesiu.czesiu 06 Aug 2017 15:26 7818 25
  • #1
    czesiu.czesiu
    Level 8  
    Witam mam problem z podłączeniem lampy sufitowej. W lampie są ledy jak i zwykłe żarówki jest też sterowanie pilotem.Przewody wychodzące z sufitu to standard niebieski zero a brązowy faza. W lampie na kostce połączeniowej wychodzą jednak przewody czarny ,czerwony i zielono-żółłty- neutral. Instrukcja podłączenia lampy to jakiś świstek z rysunkami standardowymi niezgadzający się z kolorami przewodów na mojej lampie.Nie chcę fatygować elektryka do podłączenia jednej lampy skoro wszystkie lampy w domu podłączałem sam.Jednak nie chcę też uwalić sterowników pilota a z rysunku na sterowniku pilota chyba wynika że czerwony to faza a czarny to neutral. Zdjęcia z schematami podłączenia wyglądają tak.Re: Podłączenie lampy sufitowej kolory przewodówRe: Podłączenie lampy sufitowej kolory przewodów
  • #2
    polaklbn
    Level 24  
    Nie wiem gdzie przyłączony jest zielono-żółty przewód...
    Mógł bym po tych zdjęciach stwierdzić, że przewody:
    czerwony: faza sterująca (z łącznika)
    czarny: stała faza (do stałego zasilenia odbiornika radiowego)
    zielono-żółty: neutralny

    Przed przyłączeniem sprawdź proszę w której klasie ochronności jest ta lampa, oraz czy przewód zielono-żółty nie jest połączony z obudową lampy (w przypadku oprawy 1 klasy ochronności może to powodować zadziałanie wyłącznika różnicowo-prądowego w instalacji TN-C-S).
  • #3
    mawerix123
    Level 39  
    polaklbn wrote:
    zielono-żółty: neutralny


    Nie wchodzi przewód ż-o do sterownika.

    czesiu.czesiu ta lampa ma jakąś tabliczkę znamionową :?:

    Nic nie wiadomo na jakie napięcie jest tal lampa a kolory przewodów zasilających odpowiadają kolorystyce prądu stałego.
  • #4
    czesiu.czesiu
    Level 8  
    Klasa zabezpieczenia pierwsza a przewód neutral zielono-żółty podłączony pod obudowę lampa to vetro z serii plafonów kryształowych z led i pilotem rgb.Na lampie widnieje nalepka zmienny ~240 volts.Jak to najlepiej podłączyć ?
  • #6
    czesiu.czesiu
    Level 8  
    Instalacja starsza ochronnego brak
  • #7
    mczapski
    Level 39  
    Skąd kolega wnioskuje, że w lampie można stsosować źródła światła typu żarowego? Jako, że na sterowniku ja czytam led A, B, C.

    Faktycznie jak się wczytałem w opisy to wynika, iż można podłączać ogromne obciążenie jak dla źródeł światła. Tyle, że trochę to niekonsekwentne.
    Ale skoro nabyłeś źróðła światła LED ( w tym zapewne GU ) to nie ma problemu. Na temat przewodu ochronnego dyskusja może potrwać do świąt.
  • #8
    czesiu.czesiu
    Level 8  
    Na lampie jest nalepka ~230v,50hz,ip20,4x60w, trzy oprawy e27,1x gu4 mr11 220v 35w a sprzedawca dał mi wybór żarówek zwykłych czy też ledowych ja zakupiłem ledy z trzonkiem e27 i 7w mocy.
  • #9
    UmyslTechniczny
    Level 13  
    Po 1 można prosić o zdjęcie całej instrukcji a nie kawałka? Po drugie fajnie byłoby, gdyby to drugie zdjęcie było wyraźniejsze, bo nie widzę napisów niektórych . Może to jakoś pomoże dojść do rozwiązania. A dla przejrzystości foteczkę tabliczki znamionowej również :D
  • #10
    mar_uda
    Level 23  
    Przecież na sterowniku jest wyraźny schemat. Co tu więcej potrzeba?
    Czarny to przewód neutralny, czerwony to przewód od wyłącznika, a żółto zielony to przewód ochronny. Podstawowe pytanie, to jaki jest układ sieci zasilającej - od tego zależy czy w instalacji autora istnieje przewód zerowy i można lampę podłączyć, czy też przewód neutralny i wtedy nie można jej podłączyć bez wymiany instalacji.
  • #11
    polaklbn
    Level 24  
    mar_uda wrote:
    Przecież na sterowniku jest wyraźny schemat. Co tu więcej potrzeba?
    Czarny to przewód neutralny, czerwony to przewód od wyłącznika, a żółto zielony to przewód ochronny. Podstawowe pytanie, to jaki jest układ sieci zasilającej - od tego zależy czy w instalacji autora istnieje przewód zerowy i można lampę podłączyć, czy też przewód neutralny i wtedy nie można jej podłączyć bez wymiany instalacji.


    Ty napisałeś to na serio, czy sobie tylko żartujesz?
  • #12
    mar_uda
    Level 23  
    polaklbn wrote:
    mar_uda wrote:
    Przecież na sterowniku jest wyraźny schemat. Co tu więcej potrzeba?
    Czarny to przewód neutralny, czerwony to przewód od wyłącznika, a żółto zielony to przewód ochronny. Podstawowe pytanie, to jaki jest układ sieci zasilającej - od tego zależy czy w instalacji autora istnieje przewód zerowy i można lampę podłączyć, czy też przewód neutralny i wtedy nie można jej podłączyć bez wymiany instalacji.

    Ty napisałeś to na serio, czy sobie tylko żartujesz?
    Coś nie tak napisałem?
  • #14
    mar_uda
    Level 23  
    Jacek Rutkowski wrote:
    Dlaczego nie można podłączyć gdy będzie przewód neutralny gdy w instrukcji jest podane L, N, PE?
    A gdzie podłączy kolega przewód PE, skoro z sufitu wystają dwa przewody (pisze o tym autor w pierwszym poście) i jednym z tych przewód będzie przewód neutralny?
  • #16
    Jacek Rutkowski
    Level 27  
    Zgodnie z tabliczką znamionową i instrukcją załączonym w 1 poście lampa jest w 2 klasie izolacji i PE nie musi być podłączone. Wystarczy L oraz N czyli faza i neutralny (mylnie nazywany zerowym). Jeśli układ sieci jest TN-C, TN-C-S, TN-S lub TT to można pod te dwa druty z sufitu podłączać bez zmiany instalacji...
  • #17
    elpapiotr
    Electrician specialist
    Jacek Rutkowski wrote:
    Zgodnie z tabliczką znamionową i instrukcją załączonym w 1 poście lampa jest w 2 klasie izolacji i PE nie musi być podłączone. Wystarczy L oraz N czyli faza i neutralny (mylnie nazywany zerowym). Jeśli układ sieci jest TNC lub TT to można pod te dwa druty z sufitu podłączać bez zmiany instalacji...

    Taak, a zmieniając lampę na 1 kl. ochronności zaczynamy remont instalacji.
    Dobre.
    I przestań pisac, że żyła zerowa jest utożsamiana z żyłą zerową. Gdy występuje zerowa, nie ma neutralnej. I odwrotnie.
  • #18
    slawekx
    Level 29  
    Jacek Rutkowski wrote:
    Jeśli układ sieci jest TN-C, TN-C-S, TN-S lub TT to można pod te dwa druty z sufitu podłączać bez zmiany instalacji...

    a kiedy trzeba zmieniać instalację ?
  • #20
    slawekx
    Level 29  
    Jacek Rutkowski wrote:
    Gdy lampa jest w pierwszej klasie izolacji i wymaga przewodu ochronnego.

    to taniej jest zainstalować właściwą lampę.
  • #21
    UmyslTechniczny
    Level 13  
    slawekx wrote:
    Jacek Rutkowski wrote:
    Gdy lampa jest w pierwszej klasie izolacji i wymaga przewodu ochronnego.

    to taniej jest zainstalować właściwą lampę.

    Na pewno łatwiej i praktyczniej. Aczkolwiek niektórzy mają życzenie posiadać takową lampę.
  • #22
    maurycy123
    Conditionally unlocked
    UmyslTechniczny wrote:
    Na pewno łatwiej i praktyczniej. Aczkolwiek niektórzy mają życzenie posiadać takową lampę.
    I zawsze znajdzie się "elektryk" z odpowiednim świadectwem kwalifikacji który to podłączy i zapewni, że wszystko jest OK. A jak nie to sąsiad, szwagier i inni znajomi to zrobią. Przecież świeci to w czym problem? Niestety tak to u nas jest.
  • #23
    retrofood
    VIP Meritorious for electroda.pl
    UmyslTechniczny wrote:
    Aczkolwiek niektórzy mają życzenie posiadać takową lampę.
    "A co! Jo ze śwagrem..." - takimi kategoriami to leci. I do łba takiemu nie dochodzi, że lampę owszem, może mieć, ale dopiero jak wymieni instalację.
  • #24
    mawerix123
    Level 39  
    Jacek Rutkowski wrote:
    Zgodnie z tabliczką znamionową i instrukcją załączonym w 1 poście lampa jest w 2 klasie izolacji i PE nie musi być podłączone.


    Niestety dla mnie nie jest to jednoznaczne bo tabliczka określa lampę w II klasie ochronności a jednak ma przewód PE podłączony do obudowy..... takie rzeczy tylko w Polsce można wyprodukować :D nawet szybkie rączki takiego dziadostwo nie robią.
    Instrukcja tej lampy jest tak samo zagmatwana jak jej klasa ochronności.
  • #25
    Jacek Rutkowski
    Level 27  
    Mając lampę w ręce dość łatwo można zweryfikować czy wymaga uziemienia. Należy sprawdzić czy są dostępne z zewnątrz metalowe elementy z którymi stykają się przewody wewnątrz. Jeśli połączenia są wykonane przewodem w pojedynczej nie wzmocnionej izolacji to sam sobie odpowiedz.
    Zawsze można zadzwonić do producenta/dystrybutora z pytaniem w jakiej klasie izolacji jest dany model.
    Nr telefonu masz podany w pierwszym poście w instrukcji:
    +48 602 XXX XXX
  • #26
    Akrzy74
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Brak zainteresowania autora tematem, mimo, że temat przeglądał, ale nie miał ochoty nawet dostosować się do polecenia moderatora.

    Zamykam.