Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Drukowanie drukarką laserową na laminacie

lukasku 07 Gru 2017 08:36 33381 109
  • #91
    silelis
    Poziom 11  
    Właśnie. Zapomniałem zrobić otwór. :D

    Czy dobrze rozumiem, że po włożeniu tacki do prowadnic, aż dotkną rolek tonera zaznaczam koniec sensora i od niego w dół tacki (jakieś 2" niżej) robię otwór??
  • PCBway
  • #92
    lukasku
    Poziom 9  
    Dokładnie nie pamiętam, ale na pewno mierzone jest od dotknięcia blachy do rolek i o ile pamiętam(ale nie jestem pewien czy nie 3cm od zaznaczenia końcówki czujnika, musisz sprawdzić) ~5mm od krawędzi. Zrób dziurkę 0,5mm i jak nie trafisz możesz ją powiększyć do 0,8 czy 1mm.
    Napiszę jak to działa, żebyś wiedział, gdzie szukać ewentualnego błędu. Masz trzy czujniki w drukarce, nazwane w tutorialu mfps, pis, es a npis jest dodatkowym, ponieważ te oryginalne trzy czujniki są wymontowane z drukarki. Przez wszystkie trzy czujniki płytka musi przejść w określonym czasie. Najważniejszy jest pis. Gdy ruszy płyta uC włącza programowo mfps , po upływie ~500-550ms(czas między położeniem blachy na bębnie a położeniem dziury w blasze na fotorezystorze), gdy dziurka w blasze znajdzie się na fotorezystorze (npis), uC włącza pis, licząc od włączenia pis ~ms opóźnienia i zaczyna się drukowanie. Inaczej mówiąc, najważniejszy jest pis, gdyż od niego zaczyna się drukowanie, mfps i es to tak naprawdę czujniki zacięcia papieru.
  • #93
    silelis
    Poziom 11  
    Wrócę do domu to dorobię. Pewnie to to. :D

    A tak z innej beczki. ten film, który wrzuciłeś to jaka to drukarka i czy zamierzasz zrobić do tej przeróbki tutorial?
  • PCBway
  • #96
    silelis
    Poziom 11  
    Drukarki 3d sa chyba natryskowe? No i każda atramentówka działa na tej zasadzie. BWT: Kiedyś zastanawiałem się nad robieniem płytek drukarką atramentową UV. Są takie mogące drukować na płaskich formatkach, ale to baaardzo kosztowna sprawa.
  • #97
    lukasku
    Poziom 9  
    rsv6 napisał:
    Ciekawe czy istnieje coś takiego jak drukarka natryskowa

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to drukarka atramentowa przerobiona :D Mam też taką. Działa super również, lecz problem to zasychające tusze. Cały czas trzeba pamiętać by od czasu do czasu coś drukować, co było właśnie moim powodem do zmiany na laserówkę.
  • #98
    silelis
    Poziom 11  
    No dobra. Teraz mam istny kierunkowskaz - raz drukuje, raz nie drukuje.

    Zrobiłem dziurkę w płytce. Otwór 1 mm, jakieś 5 cm poniżej sensora NPIS 2 mm od krawędzi.

    Czekam aż buzzer przestanie brzęczeć (u mnie brzęczy 5 sekund, a nie 3.5) i czasem wydrukuje, a czasem nie.

    Czyli rzeczywiście NPIS nie mieści się w oknie.

    Zastanawiam się czy 5 cm to mnie za daleko i nie lepiej, aby otwór był na max 10 mm do dolnej krawędzi NPIS??
  • #100
    silelis
    Poziom 11  
    rsv6 napisał:
    Noo ale atrament w zwykłej drukarce to chyba środek podtrawi.


    Nie tyle podtrawi jak "rozpuści". Dlatego najlepiej by było z atramentem UV jest bardziej trwały na wodę.
  • #101
    lukasku
    Poziom 9  
    silelis napisał:
    No dobra. Teraz mam istny kierunkowskaz - raz drukuje, raz nie drukuje.

    Zrobiłem dziurkę w płytce. Otwór 1 mm, jakieś 5 cm poniżej sensora NPIS 2 mm od krawędzi.

    Czekam aż buzzer przestanie brzęczeć (u mnie brzęczy 5 sekund, a nie 3.5) i czasem wydrukuje, a czasem nie.

    Czyli rzeczywiście NPIS nie mieści się w oknie.

    Zastanawiam się czy 5 cm to mnie za daleko i nie lepiej, aby otwór był na max 10 mm do dolnej krawędzi NPIS??

    Wywierć wcześniej dziurkę i zobacz, czasem trzeba pokombinować by się dowiedzieć :)

    rsv6 napisał:
    Noo ale atrament w zwykłej drukarce to chyba środek podtrawi.
    Mi najlepiej wychodziło tak, drukujesz atramentem wodoodpornym, po wydrukowaniu lekko wysuszasz i posypujesz tonerem. Nadmiar toneru usuwasz delikatnym pędzelkiem i podgrzewasz. Wychodzi ładnie.
  • #103
    yogi009
    Poziom 42  
    rsv6 napisał:
    Słyszałem że najlepsze pcb wychodzą z termo transferu z nadruku na gazetach kolorowych


    Mam inne doświadczenia.
  • #104
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    yogi009 napisał:
    rsv6 napisał:
    Słyszałem że najlepsze pcb wychodzą z termo transferu z nadruku na gazetach kolorowych


    Mam inne doświadczenia.

    Być może używałeś niewłaściwego papieru (gazet) - musi być śliski i cienki, wtedy wychodzi naprawdę elegancko - znacznie lepiej niż na papierze kredowym.
    Ważne też jakich farb używa drukarnia - niektóre strony gazet z wielokolorowymi zdjęciami nie są za dobre, natomiast gdy jest tylko jeden - dwa kolory (druk na przykład) nie ma żadnych problemów.
  • #106
    Freddy
    Poziom 43  
    Dobry efekt daje również "śliski papier" (pokryty silikonem chyba) spod naklejek.
  • #107
    silelis
    Poziom 11  
    silelis napisał:
    No dobra. Teraz mam istny kierunkowskaz - raz drukuje, raz nie drukuje.
    Zrobiłem dziurkę w płytce. Otwór 1 mm, jakieś 5 cm poniżej sensora NPIS 2 mm od krawędzi.
    Czekam aż buzzer przestanie brzęczeć (u mnie brzęczy 5 sekund, a nie 3.5) i czasem wydrukuje, a czasem nie.
    Czyli rzeczywiście NPIS nie mieści się w oknie.
    Zastanawiam się czy 5 cm to mnie za daleko i nie lepiej, aby otwór był na max 10 mm do dolnej krawędzi NPIS??


    Chyba znalazłem rozwiązanie. W oryginalnym tutorialu jest napisane:

    Cytat:
    Remove the carrier. Now drill a small hole in the carrier, located about 2 inches behind from that mark and about 3mm from the edge of the carrier. I used a .026 inch drill.

    I zgodnie z nim otwór wykonałem 5 cm poniżej sensora. Z tego powodu czasem mieściłam się, a czasem przekraczałem "time window". Zrobiłem drugi otwór jakieś 7 mm poniżej sensora i narazie wszystko działa, ale testy pokażą.
  • #108
    silelis
    Poziom 11  
    No to się pochwalę. Po wielu próbach i mi coś wyszło. Nie wiem czemu z Eagle bardzo słabo drukuje. Efekty sa dopiero jak w Eagle wydrukuje do PDF i potem wrzuce na drukarkę.
    No ścieżki. Im są cieńsze tym zaczernienie jest lepsze, a przy grubych nie za bardzo to wychodzi. Na prezentowanym obrazku ścieżki to 8 mils, i niestety [przy tych wymiarach niektóre sa już zlane, tak więc 10 mils to chyba maks tej technologii.
    Drukowanie drukarką laserową na laminacie

    Drukowanie drukarką laserową na laminacie

    Podczas druku tej drugiej płytki "uśmierciłem" bęben. :D
  • #109
    lukasku
    Poziom 9  
    Ja robiłem 8 czy nawet 7 mils pomiędzy padami i wychodziło ładnie. Prawdą jest, że ten "kreator wydruku" w Eagle to jakaś lipa,zwłaszcza przy dużych płytkach dziwne rzeczy robi, czasem również nie trzyma wymiarów przy odsuwaniu od marginesów etc., stąd kombinuje przy wydruku ze starszymi wersjami Eagla lub PDF. Druga sprawa to bębny, oraz masowanie płytki. Jedne bębny, lub tonery, jedne "wolą" idealnie gładką powierzchnię, inne papier 400/500. Co do ilości toneru, spróbuj wydrukować na kartce, jak będzie drukować idealnie na kartce, wtedy drukować na płytce.
  • #110
    silelis
    Poziom 11  
    Do kartki zupełnie mi nie przywiera.

    Możesz wkleić ustawienia zakładki "jakość wydruku" z Twojego PC??