Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 5008 2010r jaki motor 1,6 vti 120km czy 1,6 thp 156km?

07 Sie 2017 14:20 15660 27
  • Poziom 3  
    Witam.
    zamiaruje się nad kupnem PEUGEOT 5008 2010r ....
    i nie wiem z którym silnikiem...

    czy 1.6 VTI 120KM czy 1,6 THP 156KM

    chodzi głównie o to iż będę chciał założyć instalacje LPG GAZ

    i który motor lepiej ja przyjmie...
    i przy którym modelu będzie tańsza instalacja cena założenia...

    a i przy okazji jaka jest najlepsza instalacja do tych modeli ??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 43  
    Oba to śmiecie na krótki dystans.
  • Poziom 3  
    milejow napisał:
    Oba to śmiecie na krótki dystans.



    to chyba kolego nie znasz sie na samochodach...

    mam 1,6 16v 307sw peugeota... i zadnego innego nie chce. bez awaryjne auto!!

    a zapatruje sie na cos nowszego... i padlo na 5008... i z suv nie ma lepszego z tej polki aut...

    a mi chodzi ktory lepszy motor bedzie pod LPG...

    Dodano po 1 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Bierz 1.6hdi



    DIESLA NIE CHCE... W PEUGEOTACH ... DIESEL TO PORAZKA...


    TYLKO BENZYNA... Z LPG
  • Poziom 43  
    To kup sobie 5008 i przeszczep silnik z 307
  • Poziom 41  
    Kolego @dawidof2024, silnik 1.6 16v 110KM z Peugeota 307 a 1.6 VTi 120KM z 5008 to 2 różne konstrukcje.
    Jeśli twierdzisz, że silniki HDI to porażka to strach pytać czym jeździłeś.
  • Poziom 43  
    dawidof2024 napisał:
    mam 1,6 16v 307sw peugeota... i zadnego innego nie chce. bez awaryjne auto!!

    Za to Ty właśnie błysnąłeś wiedzą, ten silnik ma tyle wspólnego z THP czy VTI co ja z lotami w kosmos. Zanim następnym razem zabierzesz się za krytykę czyjejś osoby, zaczerpnij trochę wiadomości żeby się nie zbłaźnić
  • Poziom 39  
    Silnik 7 HTP w 7-mio letnim aucie już będzie niestety kupą zużytego złomu, taka jest prawda o dzisiejszych sillnikach ( turbo ) i nie tylko, a szczególnie w tym modelu były problemy z wyciagającymi sie łańcuchami rozrządu, później zastąpionymi paskami i nie wiele to pomogło. Dużo lepsze z turbiną to np. ecoboost forda.
    Wolnossący VTI jest mocno z elektronizowany, marny dostep do silnika i niewielka trwałość. Mocy 120KM nie czuć, za małymoment obrotowy do sporawego auta. Jest w rodzinie C4 grand picasso z tym silnikiem i jeżdził wolniej od mojego 15-letniego cięższego evasion'a (mocniejszego co prawda o 16KM ) i przy większym spalaniu gazu.
    Pod gaz i wieksze auto szukaj większych silników, które spalą 2 litry gazu więcej ale będzie w co jechać, a nie męczyć silnik obrotami.
    dawidof2024 napisał:
    mam 1,6 16v 307sw peugeota... i zadnego innego nie chce. bez awaryjne auto!!

    To przy nim zostań, bo następne będą tylko gorsze.
  • Poziom 31  
    5008 jezdzilem 1.6 hdi 115km. Jezeli kiedykolwiek jezdziles hdi 90 czy 109km. To w tym gabarycie jedzie podobnie mowie jedzie bo faktycznie zeby podrozowac teraz dynamicznie troche brakuje mu mocy jakies 30km. Spalanie od 5.5 l do 9l w zimie.
    .
    Masz 1.6 pewnie 109km musial bys sie przejechac 120 vti i zobaczyc czy pasuje dla ciebie bo co z tego ze komus to za malo jezeli tobie bedzie wystarczajaco. Do tego motoru zalozysz bez problemu lpg. Jest kilka 308 z lpg berlingo i partnerow z vti i lpg i pracuja bardzo porzadnie.
    Silnik mocniejszy jest bardziej wymagajacy i problematyczny - prosze cie poczytaj o jego usterkach a takze o cenie zalozenia instalacji lpg bo przytoczone za i przeciw zaraz beda podwazone przez osoby ktore moze nigdy nie uzytkowaly tego auta.
    Dla mnie zaleta wysokie wsiadanie design. Cichy i w miare ekonomicxny silnik 7 osob.
    Duze auto - cecha ktora od razu zauwazysz to, ze przez jego gabaryt bedzie ci gorzej parkowac a, takze ma slabszy skret - porownuje do peugota 308 w kombi.
    Minus maly zbiornik paliwa ktory daje mu zasieg powiedzmy 800km.
    Siedzenia z tylu maja pochyl oparcia jest to opcja ktora niestety nie wystepuje powiedzmy sobie szczerze nie w kazdym suv-van
    Ogolnie polecam jezdzilem od 20 tys km do 90 tys km.
  • Moderator Samochody
    Obydwa te wynalazki, to silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa - gazowanie tegoż jest mocno dyskusyjne. Dalej - w ciężkim klocu, jakim jest 5008 nawet te 150KM szału robiło nie będzie, przy dość dużym zużyciu paliwa. Wreszcie apetyt tegoż na olej silnikowy - nie sądzę żebyś kupił auto z przebiegiem mniejszym niż 100-150tys.km -może warto by się było jednak zastanowić nad czymś innym? Bo zapewniam że nie ma co porównywać, ze starym niezłym i bezawaryjnym 1.6 NFU z Peugeota.
  • Poziom 41  
    robokop napisał:
    ...to silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa - gazowanie tegoż jest mocno dyskusyjne.

    1.6 VTi 120KM to chyba MPI?
  • Poziom 43  
    VTI ma wtrysk konwencjonalny ale oba mają problematyczny napęd rozrządu i kilka innych przypadłości, wystarczy poczytać o tych silnikach w MINI czy BMW-koncern już dawno się na te silniki wypiął.
  • Moderator Samochody
    sebap napisał:
    1.6 VTi 120KM to chyba MPI?

    Zdawało mi się że to bliźniaki, różniące się tylko w kwestii doładowania. Tak czy inaczej, pozostaje kwestia valvetronica.
  • Poziom 39  
    milejow napisał:
    y BMW-koncern już dawno się na te silniki wypiął.

    A w citroenie i peugeot'-cie jest flagowym silnikiem benzynowym niestety... Mechanicy mówią o nim : "nie czy, tylko kiedy sie zepsuje?"
  • Poziom 3  
    sebap napisał:
    Kolego @dawidof2024, silnik 1.6 16v 110KM z Peugeota 307 a 1.6 VTi 120KM z 5008 to 2 różne konstrukcje.
    Jeśli twierdzisz, że silniki HDI to porażka to strach pytać czym jeździłeś.



    dwie różne konstrukcje? tzn?

    przecież wiadomo ze to 2 całkiem różne silniki... z 307sw 1,6 16v stara generacja a ten 1,6vti 120km to juz nowsza generacja...

    no hdi w peugeot nie sa udane motory...

    a wiem ze w 5008 peugeot sa 2 motory benzynowe 1,6 ... i dlatego pytałem który będzie lepszy pod instalacje gazowa.. bo ten htp to jak na gazie to i będzie brał benzynę podczas jazdy... po to jest ten profil by dowiedzieć się który motor wybrać.. i ten typ silnik THP to droższa instalacja LPG I NIE KAŻDY CHCE JA ZAKŁADAĆ...

    Dodano po 6 [minuty]:

    robokop napisał:
    Obydwa te wynalazki, to silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa - gazowanie tegoż jest mocno dyskusyjne. Dalej - w ciężkim klocu, jakim jest 5008 nawet te 150KM szału robiło nie będzie, przy dość dużym zużyciu paliwa. Wreszcie apetyt tegoż na olej silnikowy - nie sądzę żebyś kupił auto z przebiegiem mniejszym niż 100-150tys.km -może warto by się było jednak zastanowić nad czymś innym? Bo zapewniam że nie ma co porównywać, ze starym niezłym i bezawaryjnym 1.6 NFU z Peugeota.


    peugeot 1,6 NFU ? ILE TO MA KONI ? występuje ten motor w peugeot 5008??
    bo coś kolego napisałeś o tym motorze...

    Dodano po 1 [minuty]:

    milejow napisał:
    dawidof2024 napisał:
    mam 1,6 16v 307sw peugeota... i zadnego innego nie chce. bez awaryjne auto!!

    Za to Ty właśnie błysnąłeś wiedzą, ten silnik ma tyle wspólnego z THP czy VTI co ja z lotami w kosmos. Zanim następnym razem zabierzesz się za krytykę czyjejś osoby, zaczerpnij trochę wiadomości żeby się nie zbłaźnić



    KTO KOLEGO BŁYSNĄŁ WIEDZĄ ??? BO NIE ROZUMIEM CZEMU TAK PISZESZ... ALBO I WYTŁUMACZ O CO CHODZI...
  • Poziom 31  
    Tak jak pisalem wyzej vti czyli 120 KM jedynie on sie nadaje do napedu kazdy ma wady ale naprawa vti jest najprostrza a zalozenie lpg najtansze i jak dodales nie podpiera sie benzyna.
  • Poziom 24  
    Mam klienta z 1.6THP i 120 000km - 3 razy rozrząd robiony (dwa razy w ASO i ostatni u mnie) + dwa wiadra oleju od wymiany do wymiany.
  • Poziom 3  
    Dlatego grzecznie spytałem z którym motorem PEUGEOT 5008 o mocy silnika 1,6 kupić.. czy VTI czy THP ..

    A BĘDĘ CHCIAŁ ZAŁOŻYĆ GAZ.. i wiadomo że te nowe silniki to inna generacja motoru niż mam w swoim peugeot 307sw 1,6 16v .. i chodziło mi o to że ten motor starej generacji co mam to motor bezawaryjny. tak jak każdy mówił , że peugeot z elektryką szaleje... a ja odpukać żadnych przygód nie mam...

    a 5008 mi się podoba i innego nie chce. stąd pomoc o pomoc w info co do motorów VTI THP ...
  • Poziom 41  
    Szybko zmieniasz zdanie kolego. Spytałeś z jakim silnikiem kupić 5008
    dawidof2024 napisał:
    1.6 VTI 120KM czy 1,6 THP 156KM
    .
    Dostałeś prawidłową odpowiedź, że
    milejow napisał:
    Oba to śmiecie na krótki dystans.
    Wielce oburzony odpowiedziałeś, że kolega milejow nie zna się na samochodach a teraz twierdzisz, że grzecznie spytałeś. To jak to jest? Chcesz dostać odpowiedź: 1.6 VTi to super silnik, kup auto właśnie z nim?
  • Poziom 39  
    dawidof2024 napisał:
    a 5008 mi się podoba i innego nie chce. stąd pomoc o pomoc w info co do motorów VTI THP ...

    Piszesz jak każdy napalony na samochód. Za rok zmienisz zdanie, jak wydasz kupę kasy na dziwne nie wytłumaczalne usterki tych silników ( VTI) . Jestem zwolennikiem LPG, ale nie w tym przypadku. Tu tylko HDI. Niestety koncern PSA strzelil sobie w kolano i nadal produkuje te benzynowe niewypały w turbinie. BMW juz dawno wycofali sie z tych silników.
  • Poziom 24  
    sebap napisał:
    Chcesz dostać odpowiedź: 1.6 VTi to super silnik, kup auto właśnie z nim?

    3/4 tematów w tym dziale powstaje właśnie po to - "mam świetny pomysł i szukam kogoś, kto to potwierdzi".
  • Poziom 31  
    Odpowiedz jak powyzej - w tym wypadku lepszy jest vti.
    W ktoryms roku poprawili mocniejsza wersje i w pezocie 508 nie wystepuja powyzsze problemy - moze trzeba sprawdzic czy to samo moznaa powiedziec o 5008?
  • Poziom 2  
    Przecież występuje jeszcze w tym samochodzie silnik benzynowy 1.6 bez turbiny. Do gazu idealny
  • Poziom 41  
    O VTi już pisano w tym temacie bo innego, oprócz THP nie ma w tym aucie.
  • Poziom 2  
    tak, to prawda , zakręciłem się trochę
  • Poziom 10  
    może się tu trochę wypowiem, bo mam akurat 5008, tyle że 1,6 hdi. Jest to w miarę udany i bezawaryjny silnik, ale jak każdy współczesny diesel ma parę kłopotliwych części (FAP, turbo,dwumasa,wtryski). Rozumiem że chcesz benzynkę, bo nie generuje tylu potencjalnych napraw. Nie wiem jakim budżetem dysponujesz, ale może rozejrzyj sie u Renaulta - Scenic lub Espace 2,0 lub 2,0 T. Sa to dobre silniki benzynowe, w miarę bezawaryjne o dobrym stosunku mocy do masy, szczególnie turbo. Tolerują gaz. W Peugeocie 5008 benzynowe silniki to lipa. Ja osobiście zastanawiam się nad sprzedażą 5008 i zakupem Priusa Plusa - jest totalnie bezawaryjny i ekonomiczny, ale nie jest to auto wyścigowe, więc nie każdemu pasuje.
  • Poziom 3  
    nie no renault w ogóle mi eis nie podoba...
    a z motorów benzynowych wielkościowo auto zbliżone to chyba mazda 5 w benzynie prawda???

    no słyszałem ze benzyna w 5008 to lipa ale przy tym mocniejszym motorze który nie przyjmuje gazu... te 150km z turbo...

    a ten 120km to za mały motor do takiego samochodu... ale nie szukam wyścigówki.. a autka zrywnego w miarę i bezawaryjnego jak jest wszystko wymieniane na bieżąco...
  • Poziom 10  
    Benzyna to lipa w 5008. Mazdy mają słabiutkie blachy, jak w Polonezach. Jest jeszcze Opel Zafira 1,8, jednakże auto starszej generacji od 5008, lub coś ze stajni VW. Niestety teraz silnik benzynowy powyżej 1,6 to rzadkość u wszystkich marek. Dlatego mi wpadła w oko Toyota Prius Plus (7 osobowa), ponoć najbardziej bezawaryjne auto na rynku. Tylko ta cena........