Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega B 2.0 16V - Przedostawanie się oleju do gniazd świec

brudek1 07 Sie 2017 15:47 1176 15
  • #1 07 Sie 2017 15:47
    brudek1
    Poziom 7  

    Witam wszystkich.
    Nie mogę sobie poradzić z problemem ciągłego zalewania się gniazd świec olejem z silnika. Już chyba siódmy raz wymieniam uszczelkę pod pokrywą zaworów i nic to nie pomaga. Mechanicy dodatkowo stosowali smarowanie pod uszczelką silikonem i też nie pomogło. Dziś znów została wymieniona uszczelka, a wcześniej w listopadzie ub. roku. Problem jest poważny, gdyż świece dostają przebicia i strzela w przepływomierz powietrza (samochód na gaz), a silnik ocieka olejem. Proszę o pomoc. Może ktoś miał podobny problem?
    Pozdrawiam.

    0 15
  • #2 07 Sie 2017 16:23
    sulof1601
    Poziom 25  

    Witam.A Ci mechanicy przypadkiem nie poprzekręcali gwintów?

    0
  • #3 07 Sie 2017 16:54
    g107r
    Poziom 33  

    Kup dobrą uszczelkę, nie szpak i spółka. Być może nową pokrywę, to plastyk, czy metalowa pokrywa ? Metalowa trwalsza, ale też się wygina i odkształca, a plastyk tym bardziej...
    Pod nakrętki, lub śrubki, nowe podkładki metalowo-gumowe jak są stosowane w tym silniku.
    Nie silikon, tylko dobra masa uszczelniająca.
    Dopóki nie kupiłem zalecanej na "swoim" forum uszczelki Erlinga, to co 3 mies zaczynało się pocić. Może być też Reinz, lub coś oryginalnego GM - na pewno jest na to rozwiązanie na odpowiednich forach. Ja się posłuchałem, i źle nie wyszedłem.
    Wszystkie świece ? Może jest pęknięta pokrywa jak jedna, czy dwie ?
    Z przeciągnięciem śrub, czy szpilek też warto sobie SAMEMU sprawdzić. Mechanik może to olać z "nadmiaru" roboty przy naprawie gwintów...

    1
  • #4 09 Sie 2017 16:28
    brudek1
    Poziom 7  

    Jeśli chodzi o mechanika, to raczej nie wchodzi w rachubę. To jest mój kolega i na takie rzeczy jak odpowiednia siła przykręcania jest szczególnie uczulony. Myślałem o wymianie pokrywy, lecz nigdzie nie mogę jej kupić. Są używane, ale nie ma gwarancji, że są bez wad. Spróbuję następnym razem zasugerować użycie masy uszczelniającej. Uszczelka teraz założona jest firmy Geutz. Ponoć są ta bardzo dobre uszczelki. Dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 09 Sie 2017 23:47
    bozo86
    Poziom 10  

    Mialem vectre b z tym samym silnikiem. Swiece byly tez w oleju. Ta pokrywa jest z tworzywa i po latach jak rowniez za silnie dokrecona odksztalca sie. Wymiana uszczelek nie pomagala czy dodatkowo silikon... Kupilem inna pokrywe plus dobra uszczelka i mialem spokoj

    0
  • #6 10 Sie 2017 07:30
    ociz
    Moderator Samochody

    Nic się tam nie odkształca. Musiała by po prostu pęknąć przy śrubach. Przecieki to tylko i wyłącznie błąd w montażu.

    0
  • #7 10 Sie 2017 08:11
    bozo86
    Poziom 10  

    ociz napisał:
    Nic się tam nie odkształca. Musiała by po prostu pęknąć przy śrubach. Przecieki to tylko i wyłącznie błąd w montażu.


    Skoro po polozeniu na szybie widac bylo przeswity po ok 0.5-1 mm to co sie niby stalo wg Ciebie? Taka byla fabryczna? Nawet metalowa pokrywe mozna pokrzywic za mocno dokrecajac a co dopiero plastik

    0
  • #8 10 Sie 2017 17:24
    ociz
    Moderator Samochody

    W tej konkretniej pokrywie są śruby tak rozmieszczone że i tak dociągnie i się wyrówna.

    0
  • #9 10 Sie 2017 18:01
    bozo86
    Poziom 10  

    Ten konkretny silnik uzytkowalem ponad 6 lat i robilem wiele przy nim wiec wiem co mowie z calym szacunkiem... Pozdrawiam

    0
  • #10 10 Sie 2017 18:31
    ociz
    Moderator Samochody

    Ja za to robiłem ich dziesiątki i po różnych grzebalcach poprawiałem... Podstawowe błędy to nieodtłuszczenie przy montażu i brak pasty uszczelniającej na załamaniach, tylko tam ma być w niedużej ilości.

    0
  • #11 10 Sie 2017 18:49
    bozo86
    Poziom 10  

    Tej pokrywy nie da sie dociagnac bo po pierwsze nie ma srob na obrzezu pokrywy tylko dwa rzedy po srodku, po drugie uszczelka nie jest plaska tylko wypukla ktora wchodzi w bruzde w pokrywie, po trzecie to nawet jesli dokreci sie na maksa odksztalcenia dalej pozoztaja w najgorszym przypadku plastik z ktorego jest wykonana pokrywa peknie. Tu nie ma korkowej uszczelki skrecanej na krawedzi ktora pozwala zgubic male nierownosci... Mowisz ze zrobiles mase tych silnikow a jak bylo po miesiacu? Dalej zapocone pod pokrywa bo te silniki tak maja. Ale Ty jestes moderatorem i wiesz lepiej :) pozdrawiam :)

    0
  • #12 10 Sie 2017 19:13
    ociz
    Moderator Samochody

    bozo86 napisał:
    bo te silniki tak maja

    Nie mają, tylko ci co partaczą robotę tak się tłumaczą.

    0
  • #13 10 Sie 2017 19:26
    bozo86
    Poziom 10  

    Widze, że jestes z tych mechaników z cyklu bedzie Pan zadowolony... :) dalsza wymiana nie ma sensu

    0
  • #14 10 Sie 2017 19:30
    kkknc
    Poziom 42  

    brudek1 napisał:
    Problem jest poważny, gdyż świece dostają przebicia i strzela w przepływomierz powietrza (samochód na gaz), a silnik ocieka olejem.

    Olej nie przewodzi prąd, a silnik do uszczelnienia.
    Strzela bo instalacja pewnie najtańsza i bez regulacji. Do tego pewnie przełączana na LPG na za niskiej temperaturze.

    0
  • #15 10 Sie 2017 19:31
    ociz
    Moderator Samochody

    bozo86 napisał:
    dalsza wymiana nie ma sensu

    Tu się zgodzę.

    0
  • #16 25 Sie 2017 15:47
    brudek1
    Poziom 7  

    Kupiłem pokrywę zaworów i przy najbliższej okazji wymienię, a wtedy napiszę, czy to pomogło.

    Dodano po 8 [godziny] 36 [minuty]:

    Do kknc i ociz. Niestety nie macie racji. Strzelanie w przepływomierz to objaw przebicia wysokiego napięcia.
    Pozdrawiam.

    0